تأکید نکونام در جمع بازیکنان استقلال:

6 فینال داریم و باید با قدرت بجنگیم

حمیدرضا عرب
خبرنگار


جواد نکونام هیچگاه از ابتدای حضورش در استقلال دوست نداشت مستقیماً درباره قهرمانی صحبت کند. دلیل سرمربی استقلال برای خودداری از این کار، ایجاد نشدن فشار روانی روی بازیکنانش بود و به همین دلیل همیشه از بیان جملاتی از این دست خودداری کرد تا شاگردانش با آرامش خاطر در بازی‌های لیگ ظاهر شوند.
 حتی حالا که استقلال با وجود نزدیک شدن به انتهای فصل در صدر جدول حضور دارد نیز، سرمربی این تیم صحبتی درباره قهرمانی نمی‌کند اما در عین حال نکونام در تلاش است بازیکنانش را با انگیزه و روحیه برای بازی‌های آتی حفظ کند تا آنچه در بازی با شمس‌ آذر رقم خورد، در دیگر بازی ها نیز تکرار شود. شاید خیلی‌ها تصور می‌کردند چون پرسپولیس یک روز قبل از استقلال به صدر جدول رفته، از لحاظ روانی برای آبی‌ها مشکلاتی ایجاد خواهد شد اما نکونام و شاگردانش لااقل تا قبل از اینکه دو گل لحظات پایانی را از حریف قزوینی‌شان دریافت کنند، نسبت به این بازی واکنش مطلوبی داشتند و نشان دادند که رفتن پرسپولیس به صدر جدول اثری در روح و روان آنها نگذاشته است.
 حالا نیز، نکونام قصد دارد با همان حربه قبل از بازی با شمس آذر، به استقبال بازی‌های آتی برود. به همین دلیل او بعد از برتری مقابل شمس آذر با صراحت به بازیکنانش اعلام کرد، در ادامه لیگ باید با تمام توان و انگیزه حاضر شوند و هرگز فکر نکنند که چون صدرنشین هستند، بنابراین موقعیت‌شان تا پایان فصل تثبیت خواهد شد.
 نکونام به شاگردانش گفته: «من از همه شما ممنونم که بعد از صدرنشینی پرسپولیس، توانستید شمس آذر را شکست دهید و دوباره صدر جدول را پس بگیرید. این برای من کار بسیار بزرگی است اما از همه شما می‌خواهم با انگیزه لیگ را ادامه دهید. ما شش بازی پیش رو داریم که هر یک از این بازی‌ها برای ما فینال است و باید با انگیزه و تمام قوا مقابل رقبا قرار بگیریم. از همه شما می‌خواهم توجهی به حواشی نداشته باشید و فقط با قدرت در زمین مسابقه حاضر شوید. باید برای چیزی که تا الان برایش زحمت کشیدیم، باز هم بجنگیم.»
 اظهارات سرمربی استقلال در میان بازیکنان نشان‌دهنده رویکرد مناسبی است که در استقلال شکل گرفته و اول شخص کادر فنی، کار را تمام شده تلقی نمی‌کند و بر این باور است که همه بازیکنان باید تا پایان لیگ مسئولانه در میدان رقابت حاضر شوند.
حال باید دید بازیکنان نیز مانند سرمربی خود با این دیدگاه که همه بازی‌ها به مثابه فینال می‌ماند، در میدان‌ها‌ی آتی حاضر خواهند شد یا اینکه اتفاقات دیگری رخ خواهد داد؟!

جستجو
آرشیو تاریخی