صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و چهل و سه - ۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و چهل و سه - ۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۱۵

خبر در خبر

مهر

عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درباره افزایش ناگهانی نرخ بلیت موزه‌های کشور از روز اول سال گفت: موزه ملی ایران کم از «لوور» نیست. البته نمی‌خواهیم با ورودی موزه لوور که ۲۲ یورو است مقایسه کنیم ولی این کجا و بلیت موزه‌های ما کجا؟ نرخ ۳۰ هزار تومان برای ورود به موزه رقمی نیست. در هیچ کجای دنیا ۳۰ هزار تومان ورودی موزه نیست. این هزینه برای بهسازی و مرمت و احیای موزه‌ها صرف می‌شود. کاخ سعدآباد سال گذشته ۷ میلیارد تومان فقط پول آب داده است. حتی ساماندهی و پاکسازی رود دربند که از کاخ سعدآباد می‌گذرد جزو وظایف ما شده است. آنجا ۳۰۰ پرسنل دارد و باید ۲۶ کاخ مدیریت شود. اینها رقم‌های بالایی است، افزایش نرخ بلیت بخش کوچکی از این هزینه‌ها را جبران می‌کند.

 

ایسنا

  علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به اهمیت توجه به مسائل محیط زیست در اجرای طرح‌های عمرانی و صنعتی بر برخورد با پروژه‌هایی که پیوست محیط زیستی ندارند، تأکید کرد و افزود: اگر پروژه‌ای در کشور پیوست محیط زیستی نداشته باشد، قطعاً با آن برخورد خواهیم کرد. همچنین کتاب‌هایی برای دانش‌آموزان با هدف آموزش و صیانت از محیط زیست برای مناطق جغرافیایی تدوین می‌شود.

 

ایلنا

   استاد سیدعلی‌آقا غفاری، پیشکسوت و مرمتگر بناهای تاریخی کشور که خدمات ارزنده‌ای در حوزه مرمت بناهای تاریخی از جمله گنبد سلطانیه داشت، به دیار باقی شتافت. این مرمتگر زنجانی متولد سال ۱۳۲۰ بود.

 

ایرنا

   حسن اکبری معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط‌ زیست گفت: در راستای حفاظت از یوزپلنگ ایرانی با همکاری بخش خصوصی، ۵۰۰ هزار هکتار به زیستگاه این گونه در خطر انقراض در اطراف منطقه توران سمنان اضافه شده است. یوزپلنگ مهم‌ترین گونه ما از نگاه حفظ تنوع زیستی است که در خطر انقراض قرار دارد. بر این اساس اقدامات گسترده‌ای برای حفاظت از این گونه ارزشمند آغاز شد.

 

ایرنا

  داوود قاسم‌زاده، معاون توسعه مدیریت، حقوقی و منابع انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی از تجهیز محیط‌بانی به وسایل و ابزارهای جدید و مدرن خبر داد و گفت: پهپاد برای سرشماری جامعه جانوری مناطق تحت حفاظت، دوربین‌های چشمی جدید، دوربین‌های دید در شب و تله‌ای، تجهیزات ایمنی کامل، بی‌سیم‌های نل جدید و تجهیزات انفرادی برای محیطبانان از جمله این وسایل و ابزارآلات جدید است.

 

صدا و سیما

  علی سالاروند، مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: محیط‌‌بانان منطقه حفاظت شده اشترانکوه، موفق به ثبت همزمان تصویر 4 قلاده خرس قهوه‌ای، از گونه‌های ارزشمند کشور شدند. طی سال جاری این سومین ثبت تصویر این گونه‌ ارزشمند در مناطق تحت مدیریت استان است.

 

ایسنا

   علیرضا محمدی، رئیس اداره تنوع‌ زیستی و حیات‌ وحش اداره‌ کل حفاظت محیط زیست استان همدان از انتقال بیماری هاری از طریق سگ به شغال حیات‌ وحش در سال گذشته خبر داد و گفت: حیوان بیمار به همراه دام محیط‌ زیست پیش از انتقال بیماری به سایر گونه‌ها اتلاف شد. اگر موضوع سگ‌های ولگرد و بلاصاحب امروز تبدیل به معضل شده و قدیم کمتر بوده، به خاطر افزایش شهرنشینی و تولید پسماند است که غذا به وفور در دسترس این گونه‌های بلاصاحب می‌گذارد.

 

ایلنا

  علیرضا حبیبی، معاون گردشگری اداره‌ کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اصفهان از امنیت کامل گردشگران در محورهای گردشگری در استان اصفهان خبر داد و گفت: بامداد روز جمعه با توجه به مشاهده چند شئ ناشناس بر فراز مناطق نظامی شهر تاریخی اصفهان شاهد فعال شدن پدافند هوایی مدافعان شهر بودیم. با توجه به اینکه در اردیبهشت ماه و در اوج فصل گردشگری استان اصفهان هستیم، از روز گذشته بازرسان این حوزه با همکاری جامعه هتلداران و سایر جوامع خدمات‌رسان گردشگری استان اقدامات لازم را از جمله بازرسی مراکز اقامتی گردشگری در راستای اطمینان خاطر از امنیت و آسایش گردشگران مقیم اصفهان انجام داده‌اند.

جستجو
آرشیو تاریخی