صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و سی و هفت - ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و سی و هفت - ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

 تکذیب پیامک جعلی پدافند غیرعامل
روز گذشته تکذیب یک پیامک جعلی که براساس متن آن ادعا می‌شد از سوی پدافند غیرعامل فرستاده شده، بار دیگر نگاه‌ها را متوجه ضرورت مقابله بیشتر با نفوذ در داخل کرد.
در این پیامک جعلی که با یک سرشماره داخلی به برخی شهروندان ارسال شده است، ادعا شده بود که «طی روزهای نزدیک می‌بایست خودمان را در مقابل تهدیدات مصون بداریم.
لذا در آستانه به‌وجود آمدن شرایط اضطراری، تقاضا می‌شود فوراً آب آشامیدنی و غذای خشک را تهیه نمایید.» بلافاصله سردار جلالی، رئیس پدافند غیرعامل در گفت‌و‌گو با برخی سایت‌ها، ضمن تکذیب ارسال این پیامک، گفت که «هک سیستمی است و تکذیب می‌شود.»
با وجود این، مسأله این است که چه کسانی توانسته‌اند در این شرایط چنین پیامکی به برخی شهروندان تهرانی ارسال کنند؟ زیرا روزهای اخیر که بحث حملات تلافی‌جویانه ایران به رژیم صهیونیستی مطرح بوده است، نه‌تنها هیچ گزارشی از تغییر یا حالت ویژه‌ای در زندگی شهروندان ایرانی گزارش نشده است، بلکه اتفاقاً این اتباع رژیم صهیونیستی هستند که در وحشت دائمی به سر می‌برند.
از این رو به نظر می‌رسد این پیامک جعلی، در یک طراحی پیچیده امنیتی-روانی، قصد داشته است وضعیت ترس و هراس در سرزمین‌های اشغالی را به داخل ایران نیز سرایت دهد.
به عبارت دیگر، این اتباع رژیم صهیونیستی هستند که با تهیه موتور برق یا ذخیره غذا، سعی می‌کنند خود را برای حمله ایران آماده نگه دارند، در حالی که در ایران همه چیز به روال عادی در جریان است.
از این رو انتظار از دستگاه‌های مسئول این است که با شناسایی عوامل ارسال این پیامک جعلی، افراد یا گروه‌هایی که قصد برهم زدن امنیت و آرامش روانی، اقتصادی و اجتماعی مردم را دارند، شناسایی کنند.
مقابله با چنین نفوذهایی، مکمل حمله تلافی‌جویانه علیه رژیم صهیونیستی است.
جستجو
آرشیو تاریخی