صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و سی و هفت - ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و سی و هفت - ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ - صفحه ۲۱

اخبار

 یزدانی و زارع در صدر جدیدترین رنکینگ فدراسیون جهانی
اتحادیه جهانی کشتی جدیدترین رده‌بندی آزادکاران را اعلام کرد که در آن نام ۲ ایرانی در صدر اوزان دهگانه دیده می‌شود. با پایان رقابت‌های کشتی قهرمانی آسیا، اتحادیه جهانی رنکینگ جدید برترین آزادکاران اوزان دهگانه این رشته را اعلام کرد که نام امیرحسین زارع و امیرمحمد یزدانی به ترتیب در صدر اوزان ۱۲۵ و ۷۰ کیلوگرم دیده می‌شود. در این رنکینگ رحمان عموزاد خلیلی و محمد نخودی در جایگاه دوم اوزان ۶۵ و ۷۹ کیلوگرم قرار دارند. همچنین در این ردبندی حسن یزدانی، کاپیتان تیم ملی کشتی ایران در جایگاه چهارم وزن ۸۶ کیلوگرم قرار دارد. دیوید تیلور رقیب سنتی یزدانی هم در جایگاه دوم این وزن خانه کرده است.
 

حریف وفایی در مسابقات قهرمانی جهان مشخص شد
 برنامه اولین رقابت برترین نماینده اسنوکر ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان مشخص شد. مسابقات قهرمانی جهان تور حرفه‌ای اسنوکر که یکی از مهم‌ترین تورنمنت‌های این رشته است، از یکم تا ۱۷ اردیبهشت در شفیلد انگلستان برگزار می‌شود. رقابت‌های انتخابی این مسابقات از ۲۰ تا ۲۹ فروردین جریان خواهد داشت که آن‌ هم در شفیلد انگلستان خواهد بود و حضور در آن برای بازیکنان بزرگ این رشته بسیار مهم است. حسین وفایی و امیر سرخوش ۲ نماینده ایران در رقابت‌های انتخابی قهرمانی جهان هستند که سرخوش اولین تجربه خود را پشت سرگذاشت و با واگذاری اولین رقابتش نتوانست صعود کند. وفایی با رتبه جهانی ۱۹ امروز در اولین بازی خود در جدول مقدماتی  باید با حریفی هنگ‌کنگی به رقابت بپردازد. حریف وفایی، مارکوفو از کشور هنگ‌کنگ است که در جایگاه ۸۳ جهانی قرار دارد و با سابقه‌ای درخشان در این رشته حریف ساده‌ای نیست.
 

11 بوکسور راهی تورنمنت قرقیزستان می‌شوند
بوکسورهای ایران برای حضوری بهتر در مسابقات انتخابی المپیک، راهی تورنمنت بین‌المللی قرقیزستان می‌شوند.
در ادامه برنامه‌های‌ آماده‌سازی تیم ملی‌ بوکس، ۱۱ مشتزن کشورمان 28 فروردین  جهت حضور در تورنمنت بین‌المللی قرقیرستان، راهی بیشکک خواهند شد. مهدی پرویزی، مصطفی ریگی، پوریا عبدالمالکی، دانیال شه‌بخش، علی حبیبی‌نژاد، محمد نورانی، کسری طهماسبی، میثم قشلاقی، سالار رادمرد، علی فتحی و روزبه صفری بوکسورهای اعزامی ایران به این تورنمنت هستند. فونتانا سرمربی کوبایی تیم ملی به‌همراه فونتس و مهدی طلوتی، اعضای کادرفنی را در این تورنمنت تشکیل می‌دهند. تیم‌ ملی بوکس این روزها برای حضور در مسابقات گزینشی المپیک که اوایل خرداد ماه در تایلند برگزار خواهد شد، آماده می‌شود.


تیم تکواندو دختران عازم صربستان شد
تیم ملی تکواندو دختران با ۶ تکواندوکار عازم صربستان شد. بیست و یکمین دوره رقابت‌های آزاد صربستان درحالی از  جمعه شروع شده است که ملی‌پوشان تکواندو به دلیل صدور دیرهنگام روادید، دیروز با 6 تکواندوکار از طریق فرودگاه دوبی عازم صربستان شد. معصومه رنجبر در وزن 46- کیلوگرم، سعید نصیری  در وزن 49- کیلوگرم، ناهید کیانی در وزن 53- کیلوگرم، الهام حقیقی و ساغر مرادی در وزن 62- کیلوگرم، یلدا ولی‌نژاد در وزن 67- کیلوگرم ترکیب تیم زنان کشورمان را در رقابت‌های صربستان تشکیل خواهند داد. همچنین ملیکا میرحسینی یکی از تکواندوکاران تیم ملی به علت عدم صدور ویزایش، از این رقابت‌ها جاماند.


تهران فاتح مسابقات سافت بال قهرمانی کشور
مسابقات سافت‌بال قهرمانی کشور با قهرمانی استان تهران به پایان رسید. در مسابقات
سافت بال قهرمانی کشور که به میزبانی بوشهر و در استادیوم شهید بهشتی برگزار شد، تیم تهران در جایگاه اول ایستاد، اصفهان دوم شد و تیم‌های بوشهر و قم در ردیف سوم و چهارم ایستادند.

 
اردوی هاکی‌بازان سالنی در بندرانزلی
اردوی تیم ملی هاکی سالنی زنان در بندرانزلی برگزار خواهد شد. هفتمین اردوی تیم ملی هاکی سالنی بانوان کشور به میزبانی بندرانزلی از دیروز شروع شد که تا 30 فروردین ادامه خواهد داشت. در این اردو، 20 بازیکن حضور دارند که تمرینات خود را زیرنظر کادرفنی انجام خواهند داد. تیم ملی هاکی سالنی زنان  که جایگاه پنجم آسیا را دارد خود را برای حضور قدرتمند و قرارگرفتن روی سکوی مسابقات قهرمانی آسیا آماده می کند. این مسابقات برای هاکی‌بازان حکم انتخابی جام جهانی را خواهد داشت.

جستجو
آرشیو تاریخی