صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و سی و هفت - ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و سی و هفت - ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ - صفحه ۲۱

فدراسیون جهانی چقدر برای لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ پاداش می‌دهد؟

نبرد بزرگ مدعیان بر سر پاداش 5/7 میلیون‌دلاری

پنج روز مانده به شروع لیگ ملت‌های۲۰۲۴، فدراسیون جهانی والیبال، با تعیین پاداش تیم‌ها را برای نبرد بزرگ با انگیزه‌تر کرد. نبرد برای سهمیه المپیک و پاداش میلیونی.کل پاداش ۷میلیون و 440 هزار دلاری را دربر می گیرد. پاداشی که2 میلیون و 300 هزار دلار آن سهم ۸ تیم برتر رقابت‌های زنان و مردان است.
 رقابت‌های لیگ ملت‌های 2024 از اول خردادماه در کشورهای برزیل و ترکیه آغاز می‌شود و دهم تیرماه با معرفی تیم‌های برتر به پایان خواهد رسید. رقابت‌های زنان هم از 25 اردیبهشت‌ماه شروع می‌شود و سوم تیرماه به پایان می‌رسد.
در دور مقدماتی مردان 16 تیم ایران، ایتالیا، آرژانتین، صربستان، کوبا، ژاپن، برزیل، ترکیه، بلغارستان، هلند، آلمان، فرانسه، امریکا، کانادا، لهستان و اسلوونی به مصاف هم می‌روند که هر تیم در هر هفته لیگ ملت‌ها در چهار مسابقه و در مجموع 12 دیدار به میدان می‌رود و نتایج در یک جدول ثبت می‌شود.
فدراسیون جهانی والیبال، پاداش این رقابت‌ها در گروه مردان و زنان را یکسان درنظر گرفته است و برای هر گروه پاداش ۲میلیون و 300 هزار دلاری را بین ۸ تیم اول تقسیم می‌کند.
پاداش یک میلیون دلاری سهم قهرمان است.
پاداش۵۰۰، ۳۰۰، ۱۸۰، ۱۳۰، ۸۵، ۶۵، ۴۰ هزار دلاری به ترتیب به تیم‌های دوم تا هشتم می‌رسد.
در دور مقدماتی لیگ ملت‌های والیبال، هر تیم 12 مسابقه می‌دهد که فدراسیون جهانی والیبال برای دو تیم‌ هر بازی هم 13 هزار و 750 دلار پاداش درنظر گرفته که تیم برنده ۹ هزار و پانصد دلار جایزه می‌گیرد و سهم بازنده هم ۴ هزار و 250 دلار است.
بدین ترتیب در مجموع دور مقدماتی لیگ ملت‌ها که در هر گروه مردان و زنان 96 مسابقه برگزار می‌شود، یک میلیون و 320 هزار دلار پاداش پرداخت می‌شود. سهم ۸ بازیکن رؤیایی لیگ ملت‌های 2024 والیبال هم پاداش ۱۰۰ هزاردلاری است. ارزشمندترین بازیکن لیگ ملت‌ها بیشترین پاداش را می‌گیرد، یعنی ۳۰ هزاردلار. بهترین پاسور، بهترین پشت خط‌زن، دو بازیکن برتر دریافت‌کننده ‌دو مدافع برتر لیگ ملت‌ها و بهترین لیبرو هم هر کدام
 ۱۰ هزار دلار جایزه می‌گیرند.
به این ترتیب فدراسیون جهانی والیبال برای لیگ ملت‌های 2024 در مجموع دو گروه مردان و زنان 7 میلیون و 440 هزار دلار جایزه و پاداش در نظر گرفته که البته این مبالغ به فدراسیون‌های ملی تعلق می‌گیرد.

جستجو
آرشیو تاریخی