صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و سی و هفت - ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و سی و هفت - ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ - صفحه ۲۱

بازگشت دوباره پاراکماندار به اردو

نعمتی سودای قهرمانی در پاریس را دارد؟

مهری رنجبر / سرانجام زهرا نعمتی دوباره به اردوی تیم ملی پاراتیراندازی برگشت؛ بعد از سه ماه غیبت. او بعد از قهرمانی در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو، قید تمرین و اردو و بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس را زد ه بود. قهرمان پاراآسیایی هانگژو ۱۵ بهمن سال قبل در مراسم تقدیر از برترین‌های فرهنگی پاراآسیایی گفته بود: «حقیقتاً هنوز تصمیم قطعی برای حضور در مسابقات نگرفته‌ام، البته هفته آینده یکی دو جلسه با مسئولان کمیته ملی المپیک و پارالمپیک دارم.»
او دلیل غیبتش را شخصی دانسته بود: «قطعاً اگر در پارالمپیک پاریس شرکت نکنم دلایل شخصی خودم را دارم و اجازه بدهید بعداً در این مورد صحبت کنم.»
نعمتی بعد از صحبتش حتی در مسابقه انتخابی پارالمپیک به میزبانی فزاع امارات هم حاضر نشد تا ثابت کند تصمیمش جدی است.
حتی همان موقع سعید سلگی مدیر فنی ورزشی کمیته پارالمپیک دلیل کناره‌گیری نعمتی را شخصی دانست: «نعمتی بعد از بازی‌های پاراآسیایی به دلیل یکسری مسائل شخصی امکان تمرین نداشت و از آمادگی هم دور شده بود و به همین دلیل امکان شرکت در انتخابی پارالمپیک را نداشت. ما یک سهمیه در ریکرو بانوان داریم که این سهمیه به نام کشور است و در واقع هر ورزشکاری شانس برای حضور در پارالمپیک را دارد، البته به شرط آنکه رکورد مناسبی داشته باشد.
البته ما چندین بار صحبت داشتیم، اما او کمی از تمرینات دور است و فعلاً تصمیم قطعی نگرفته است. به نظرم باید هر چه سریعتر در این باره تصمیم‌گیری کند.»
همان موقع میلاد وزیری کماندار سابق المپیکی، سرمربی تیم ملی پاراکمانداری شد. او گفته بود: «نعمتی پرافتخارترین ورزشکار و از سرمایه‌های پاراتیروکمان است و حضورش در اردو علاوه بر اینکه برای بقیه ورزشکاران روحیه‌بخش است، با سهمیه پارالمپیک پاریس نیز می‌تواند یکی از مدال‌آوران باشد.
او بعد از پاراآسیایی هانگژو چین تمرینات منظمی نداشت حتی برای حضور در اردوی تیم ملی فرصت برای تصمیم‌گیری خواست. البته امیدوارم به دعوت من پاسخ مثبت بدهد و در اردوی تیم ملی پاراتیروکمان حاضر شود.»
خوشبینی سرمربی تیم ملی پاراتیروکمان ایران برای بازگشت زهرا نعمتی جواب داد و او از دیروز به اردو برگشت. برگشت و در دومین اردوی تیم ملی کنار بقیه کمانداران تمرین را شروع کرد تا این بار هم در ردیف افتخارآفرینان ایران در پارالمپیک باشد.
زهرا نعمتی سابقه حضور در المپیک و پارالمپیک همزمان را دارد و جزو قهرمانان پارالمپیک هم هست. باید دید پاریس هم برای او خوش‌یمن هست؟
جستجو
آرشیو تاریخی