اخبار

قهرمانی ساحلی‌بازان در تورآزاد آسیا
تیم ملی والیبال ساحلی یک ایران با قهرمانی تور آزاد ساحلی آسیا به میزبانی فیلیپین راهی تایلند شد. تیم ساحلی یک ایران با ترکیب عباس پورعسگری-علیرضا آقاجانی که با برد و 4 امتیاز و صدرنشینی گروه ششم به مرحله یک هشتم رسید و با عبور از هنگ‌کنگ و استرالیای یک پا به نیمه نهایی گذاشت. میدانی که تیم رقیبش تیم تایلند دو بود. 
اما این تیم هم چاره‌ای جز تسلیم با نتیجه  2- صفر نداشت تا پای ایرانی‌ها به فینال تور آزاد آسیا باز شود. تیم عباس پورعسگری-علیرضا آقاجانی در فینال به مصاف تایلند یک رفت و با نتیجه 2- صفر برد و قهرمان شد. آن هم با رکورد بدون باخت. ساحلی‌بازان ایران با این قهرمانی به تایلند می‌روند تا در تور آزاد این کشورشرکت کنند.

کارگری، مشاور ویژه پارالمپیک آسیا
غفور کارگری رئیس کمیته ملی پارالمپیک ایران، مشاور ویژه کمیته پارالمپیک آسیا شد. 
هیأت اجرایی کمیته پارالمپیک آسیا AsPC، در سی و سومین جلسه‌اش دوم و سوم فروردین ماه امسال به میزبانی پکن چین برگزار شد، کارگری رئیس کمیته ملی پارالمپیک ایران به عنوان مشاور ویژه کمیته پارالمپیک آسیا معرفی شد.
ماجد راشد رئیس کمیته پارالمپیک آسیا، با ارسال نامه‌ای ضمن ابلاغ رسمی حکم این انتصاب و تبریک به دکتر کارگری، برای او در مسیر این همکاری آرزوی موفقیت کرد.
با این حکم کارگری در بعضی از رویدادهای رسمی، جلسات آنلاین، تبادل ارتباطات و سایر مسائل مربوطه‌ که هیأت اجرایی و مدیریت کمیته پارالمپیک آسیا نیاز به راهنمایی و مشاوره‌اش داشته باشد، دعوت می‌شود.

اعزام 7 تکواندوکار به صربستان
۷ عضو تیم ملی تکواندو دختران جهت حضور در تورنمنت آزاد صربستان راهی این کشور خواهند شد.
بیست و یکمین دوره رقابت‌های تکواندوی آزاد صربستان (G۲) در ۳ رده سنی از ۲۴ تا ۲۶ فروردین ماه برگزار می‌شود. 
مسابقات بخش بزرگسالان ۲۶ فروردین در سالن «رانکو زراویکا» شهر بلگراد با حضور ۴۱۶ تکواندوکار برگزار خواهد شد.
با اعلام سازمان تیم‌های ملی، ۷ تکواندوکار ایران در این رویداد با حریفان به رقابت می‌پردازند که اسامی نفرات اعزامی به شرح ذیل است:
وزن ۴۶- کیلوگرم: سعیده نصیری - معصومه رنجبر
وزن ۵۳- کیلوگرم: ناهید کیانی
وزن ۶۲- کیلوگرم: الهام حقیقی - ساغر مرادی
وزن ۶۷- کیلوگرم: یلدا ولی‌نژاد
وزن ۷۳- کیلوگرم: ملیکا میرحسینی
هدایت تیم ملی در این رویداد برعهده مینو مداح به عنوان سرمربی است.

مهاجرت پدیده تکواندو به آلمان
پدیده تکواندوی نوجوانان و ملی‌پوش تیم ملی هم به آلمان مهاجرت کرد.
ابوالفضل عباسی برای اولین بار در سال 1398 در ترکیب تیم ملی نونهالان در مسابقات جهانی ازبکستان به مدال طلا رسید. روند رو به رشد او در سال 1401 با کسب مدال طلای نوجوانان جهان و طلای نوجوانان آسیا ادامه داشت و در نهایت به عضویت تیم ملی بزرگسالان در مسابقات جهانی 2022 مکزیک درآمد.
عباسی در مسابقات جهانی مکزیک پس از برتری مقابل انریکه پرز از کوبا و میگوئل مارتینز نفر اول رنکینگ جهان از برزیل، در دور سوم مغلوب مهدی خدابخشی ملی‌پوش سابق تکواندو ایران از صربستان شد و از دور مسابقات کنار رفت تا خدابخشی در نهایت برای دومین بار به مدال طلای جهان برسد.
عباسی همچنین پارسال همراه با میرهاشم حسینی و امیرمحمد بخشی با تیم ملی کشورمان به مدال طلای مسابقات جام‌جهانی کره‌جنوبی نیز دست یافت.

کادر والیبال جوانان تکمیل شد
رئیس فدراسیون والیبال از دستیاران رضا مؤمنی‌مقدم سرمربی تیم جوانان برای قهرمانی آسیا رونمایی کرد.
رقابت‌های والیبال قهرمانی زیر 20 سال آسیا از 2 تا 9 مرداد امسال در شهر سورابایا اندونزی برگزار می‌شود که رضا مؤمنی‌مقدم سکاندار تیم ایران است.سید میلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال حکم مربیان تیم را به نام محمدحسین نجاتی، امین علی‌اکبری و محمد منصوری امضا کرد و پویا عزیزی هم کمک مربی تیم شد.
 ساعد جدیدالاسلام آنالیزور و حسین کُردفیروزجایی هم فیزیوتراپ تیم جوانان است و مهدی حسن‌زاده هم بدنساز تیم.
تیم والیبال جوانان ایران دور مقدماتی رقابت‌های قهرمانی آسیا در گروه B با تیم‌های چین‌، چین تایپه و قطر بازی می‌کند.

جستجو
آرشیو تاریخی