پیام تبریک کریم باقری باعث دلگرمی‌مان شد

سنایی: قهرمانی بهترین فرصت برای خداحافظی‌ام بود

فائزه زمانی/ تیم ملی هاکی روی یخ دختران که با تاریخ‌سازی عجین است، برای اولین بار در تاریخ طلای قهرمانی آسیا را در آغوش گرفت. اعظم سنایی کاپیتان و مربی تیم هاکی دختران که ارزشمندترین بازیکن تیم ایران در این رقابت‌ها شد، نقش مؤثری در این قهرمانی داشت و با پایان این رقابت‌ها چهارگوشه یخ را بوسید تا آخرین سکانسش در تیم ملی با طلا به پایان برسد؛ البته که به گفته خودش همچنان به عنوان مربی در کنار تیم ملی خواهد ماند و هاکی را تنها نخواهد گذاشت. او این قهرمانی را حاصل یک برنامه‌ریزی یک ساله می‌داند: «هاکی روی یخ کلاً 3 سال و نیم است که فعالیت خود را در ایران شروع کرده است و ما قبل از این اصلاً پیست یخ نداشتیم.
پارسال اولین حضورمان در مسابقات آسیایی را تجربه کردیم که با نقره برگشتیم، امسال دومین حضورمان بود که خداراشکر نقره را طلا کردیم.
ما بلافاصله بعد از پایان مسابقات پارسال، برای قهرمانی امسال برنامه‌ریزی کردیم و تمام گام‌های‌مان از مسابقات تدارکاتی گرفته تا لیگ و اردوها در راستای همین قهرمانی بود که خداراشکر اتفاق افتاد.»
 کاپیتان تیم ملی حالا خوشحال است که پرونده این مسابقات با طلا برای تیمش به پایان رسیده است: «این طلا خیلی به ما چسبید. قطعاً هر ورزشکاری تمام هدفش بهترین نتیجه و قهرمانی است. این مسابقات تا به اینجای کار بالاترین سطحی بود که می‌توانستیم حضور پیدا کنیم که خوشبختانه با بهترین نتیجه هم همراه شد.»  ملی‌پوش هاکی سطح رقابت‌های امسال را به نسبت پارسال بهتر می‌داند: «تمام کشورهای قدرتمند آسیا که در هاکی صاحب نام هستند در این مسابقات حضور داشتند و سطح رقابت‌ها به مراتب از سال قبل بهتر بود.تک تک ملی‌پوشان و همچنین کادرفنی و تمامی مربیان تیم در این یک سال از جان خود مایه گذاشتند تا این مدال به دست بیاید.»
 سنایی درباره کمک 3 میلیاردی وزیر ورزش به تیم ملی هاکی دختران گفت: «با توجه به اینکه ورزش ما نوپا بوده و تا پارسال کمتر کسی با هاکی روی یخ آشنا بود، حمایت‌های زیادی از ما صورت نمی‌گرفت اما برای اولین بار مسابقات‌مان پخش زنده شد و این موضوع کار خودش را کرد؛ توجه مسئولان کم و بیش به این رشته جلب شد و حمایت‌ها شروع شد، تا اینکه  با طلای امسال به پتانسیل ما ایمان آوردند و در دیداری که بعد از قهرمانی با وزیر ورزش و جوانان داشتیم ایشان قول کمک هزینه 3 میلیاردی دادند تا بزرگ‌ترین دغدغه ملی‌پوشان که تجهیزات است، تأمین شود.»
 کاپیتان- مربی تیم ملی این قهرمانی را بهترین فرصت برای خداحافظی از تیم ملی دانست: «این قهرمانی بهترین فرصت بود تا در اوج از تیم ملی خداحافظی کنم.
سال‌ها در هاکی فعالیت کردم و در این 4 سالی که تیم ملی شروع به کار کرد، در کنار تیم بودم. من الان 34 سال سن دارم و وقتش بود که تیم ملی را کنار بگذارم و حالا چه بهتر که بعد از قهرمانی در آسیا این کار را کردم. من از هاکی جدایی‌ناپذیرم و این رشته را کنار نمی‌گذارم و همچنان به عنوان مربی در کنار تیم ملی خواهم بود.»
او همچنین درباره پیام تبریک کریم باقری گفت: «تمام پیام‌ها باعث خوشحالی ما بود. اینکه هاکی این چنین مورد توجه قرار گرفته و اسطوره‌هایی مثل کریم باقری ما را دیدند و قهرمانی‌مان را تبریک گفتند باعث دلگرمی‌مان بود و انگیزه‌مان را برای ادامه مسیر دوبرابر کرد.»
جستجو
آرشیو تاریخی