گزارش و خبر

باخت والیبال نشسته زنان در چین
تیم ملی والیبال نشسته زنان ایران، بعد از اولین باختش در انتخابی پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس، امروز به مصاف اسلوونی می‌رود.
تیم ملی والیبال نشسته ایران بعد از دو پیروزی مقابل ژاپن و تایلند، صبح دیروز به مصاف چین میزبان رفت و با باخت 3 - صفر و امتیازات 25-17، 25-11 و 25-13 نوار بردهایش قطع شد. شاگردان لیلا بریانیان بعد از این باخت، امروز در چهارمین بازی به مصاف اسلوونی می‌روند.
ایران، آلمان، ژاپن، اسلوونی، تایلند، اوکراین و چین در رقابت‌های انتخابی پارالمپیک حضور دارند که به صورت دوره‌ای با هم رقابت می‌کنند. تیم قهرمان تنها سهمیه پارالمپیک را می‌گیرد. اگر چین قهرمان شود، به دلیل اینکه قبلاً سهمیه گرفته، سهمیه به تیم نایب قهرمان می‌رسد.
 
استارت اردوی رکابزنان جاده
تمرینات تیم دوچرخه‌سواری جاده امید برای قهرمانی آسیا، دیروز در تهران شروع شد. امیرحسین فهیم، پوریا یعقوبی، مهدی آقاکاشی، علیرضا عبداللهی، نیما ناطقی، سینا امیرلی، مسعود خاکی، محمد درزی رامندی و رامیار قوامی رکابزنانی هستند که برای 8 روز زیر نظر بهزاد کرم‌زاده تمرین می‌کنند تا برای قهرمانی آسیای جاده در خردادماه به میزبانی قزاقستان آماده شوند.
البته علی لبیب رکابزن لژیونر برای حضور در باشگاه جدیدش در لیگ چین کنار اردونشینان تمرین می‌کند.
 
 24 فروردین، تیراندازان سهمیه المپیک را هدف می‌گیرند
مسابقات تیراندازی قهرمانی فدراسیون جهانی و آخرین انتخابی المپیک پاریس 2024 تفنگ و تپانچه از جمعه 24 فروردین ماه در ریودوژانیروی برزیل شروع می‌شود. امیرمحمد نکونام، پوریا نوروزیان، مهیار صداقت، هادی غرباقی، شرمینه چهل امیرانی، نجمه خدمتی، فاطمه امینی و الهه احمدی، جواد فروغی، سجاد پورحسینی، وحید گل‌خندان، هانیه رستمیان، گلنوش سبقت‌اللهی و زینب طوماری تیراندازان تفنگ و تپانچه ایران هستند که یک هفته قبل به ریودوژانیرو رفته‌اند تا قبل از قهرمانی جهان با تمرین در شرایط استاندارد برای این رقابت‌ها آماده شوند. تیراندازان ملی‌پوش ایران می‌خواهند از آخرین فرصت برای تصاحب سهمیه المپیک استفاده کنند. طبق برنامه، رقابت‌ها از جمعه‌شب 24 فروردین ماه با مرحله مقدماتی تپانچه میکس شروع می‌شود.
فینال تپانچه میکس و دور مقدماتی تپانچه 10 متر بانوان و مردان شنبه 25 فروردین برگزار می‌شود. یک روز بعد یعنی 26 فروردین ماه هم فینالیست‌های تپانچه 10 متر زنان و مردان برای مدال و سهمیه المپیک در خط آتش قرار می‌گیرند. اما رقابت تیراندازان تفنگ با دور مقدماتی تفنگ میکس روز 26 فروردین شروع می‌شود و روز بعد فینالیست‌ها سیبل را نشانه می‌گیرند.
مرحله مقدماتی تپانچه ۲۵ متر بانوان (دقت) و مقدماتی تفنگ ۱۰ متر مردان و زنان هم دوشنبه 27 فروردین ماه برگزار می‌شود.
روزهای 28، 29، 30 و 31 فروردین ماه هم تیراندازان تفنگ و تپانچه در مرحله مقدماتی تفنگ۵۰ متر سه وضعیت مردان، زنان، فینال تپانچه ۲۵ متر زنان و فینال سه وضعیت زنان و مردان مسابقه می‌دهند. تیم‌های ملی تفنگ و تپانچه ایران با مربیگری مریم طالبی و محسن نصر اصفهانی و سرپرستی ناصر رسولی در برزیل حضور دارند.

جدایی لیموچی از پاراتنیس 
سیما لیموچی از کمیته پاراتنیس روی میز جدا شد.
لیموچی که به مدت ۵ سال ریاست کمیته پاراتنیس روی میز را برعهده داشت از این سمت کنار رفت و مهرداد قارداشی رئیس فدراسیون تنیس روی میز، طی حکمی حمیدرضا داورزنی را به مدت یک سال به‌عنوان رئیس کمیته پاراتنیس روی میز منصوب کرد.
 
10 قایقران در انتخابی المپیک 
قایقرانان اعزامی به مسابقات انتخابی المپیک مشخص شدند.
در بخش آب‌های آرام و در کایاک یکنفره 1000متر علی آقا میرزایی، عادل مجللی و کیا اسکندانی در کانوی دونفره 500 متر، محمدنبی میرضایی در کانو تکنفره 1000 متر، الناز شفیعیان در کایاک تکنفره 500 متر و هیوا افضلی در کانوتکنفره 200 متر ملی‌پوشان انتخابی آب‌های آرام برای حضور در انتخابی المپیک هستند.همچنین حمیدرضا رضوانی در رویینگ تکنفره سنگین وزن مردان، فاطمه مجلل در رویینگ تکنفره سنگین وزن دختران و مهسا جاور و زینب نوروزی در رویینگ دونفره سبک وزن زنان راهی کره جنوبی می شوند تا برای گرفتن سهمیه شانس خود را امتحان کنند.
مسابقات آب‌های آرام 30 فروردین تا 2 اردیبهشت در ژاپن و انتخابی رویینگ 31 فروردین تا 2 اردیبهشت در کره جنوبی برگزار خواهد شد.

جستجو
آرشیو تاریخی