امیدوارم رسولی سهمیه المپیک بگیرد

سپهرزاد: دست ما خالی است

مهری رنجبر
خبر‌نگار

3 ماه و نیم به پایان مهلت دوومیدانی‌کاران برای قطعی کردن سهمیه المپیک مانده است. هادی سپهرزاد، مربی حسین رسولی، حالا همه هم وغمش، صعود شاگرد پرتابگرش به سهمیه المپیک است. هرچند بدشانسی و ابتلا به آنفلوانزا اجازه نداد تا آمادگی بدنی حسین طبق برنامه پیش برود. اما هدف فراموش نشده است. سپهرزاد می‌گوید: «حسین با من تمرین می‌کند، هرچند به خاطر قهرمانی داخل سالن آسیا و مسائل دیگر مثل 3 باری که حسین به آنفلوانزا مبتلا شد، آمادگی بدنی‌اش آن طور که می‌خواستیم نیست و او نتوانست طبق برنامه تمرین کند.»
مربی قهرمان پرتاب دیسک، بنا را برای تصاحب سهمیه المپیک گذاشته: «برنامه این بود که حسین با آمادگی بالای بدنی رکورد بالا پرتاب کند، اما مشکلات اجازه نداد و او فعلاً با پرتاب‌های بالای 65 و 66 متر فاصله دارد. بنابراین تنها برنامه حضور حسین در مسابقه قهرمانی کشور، پرتاب‌های آسیا، غرب آسیا و جام کازانف است تا بتواند به آمادگی خوبی برسد و سهمیه بگیرد.»
او معتقد است قهرمان پرتاب دیسک بازی‌های آسیایی، مجبور است با همین چند مسابقه بلیت پاریس را بگیرد: «حسین در رنکینگ جهانی هست اما پرتاب دیسک کمی با بقیه مواد متفاوت است. در واقع موقعیت استادیومی که پرتابگران در آن دیسک می‌اندازند خیلی تعیین کننده است. معمولاً رکورد پرتابگران در استادیوم‌های بادی، در استادیوم رسمی قابل تکرار نیست. البته این شرایط برای بچه‌های ما سخت‌تر است. چرا که قدیم پرتابگران ما شانس حضور در هاله آلمان، مجارستان و اوکراین برای پرتاب و تصاحب را داشتند، اما حسین نتوانست در رقابت‌های اروپا شرکت کند، حتی من کمک خواستم اما نشد و بنابراین او باید با پرتاب در همین چند مسابقه سهمیه بگیرد. دست ما برای حضور حسین در مسابقات خالی است و رقابت‌ها همین است که داریم. امیدوارم او تا 5 خردادماه به آمادگی برسد و مسابقه به مسابقه بهتر شود.»سپهرزاد البته شرایط شاگردش را بهتر از سال قبل می‌داند: «حالا آمادگی حسین از همین موقع سال قبل بهتر است، هر چند برنامه این بود که شرایط خیلی بهتر باشد.»مدیر تیم‌های ملی دوومیدانی امیدوار است ملی‌پوشان شانس سهمیه، المپیکی شوند: «احتمال سهمیه دوومیدانی‌کاران زیاد است. البته سهمیه یکی، دو نفر قطعی است و 4 نفر دیگر هم باید از مسابقاتی که فدراسیون دارد، امتیاز جمع کنند. بعضی از بچه‌ها هم جدای از برنامه‌های فدراسیون، برنامه خاص خودشان را دارند. اما آنها باید برای بررسی سلامتشان در مسابقه آغاز فصل شرکت کنند. بچه‌ها برای حفظ رنکینگ جهانی باید در مسابقات خوب با امتیاز بالا شرکت کنند.»

جستجو
آرشیو تاریخی