صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و سی و یک - ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و سی و یک - ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ - صفحه ۵

دورنما

د استاندارد
بلژیک
اسرائیل تا کنون نه یک بار که سه بار کاروان های امدادی را که برای کمک به مردم غزه به این باریکه رفته بودند، هدف قرار داده است. حمله‌ای که روز سه شنبه علیه کاروان سازمان آشپزخانه مرکزی جهانی انجام شد، بی سابقه ترین این حملات بود و شدت آن طوری بود که از این خودرو چیزی باقی نماند و همه کسانی که در آن بودند، کشته شدند.

 

ایندیپندنت
بریتانیا

در حمله اسرائیل به کاروان امدادی سه داوطلب انگلیسی نیز حضور داشتند. در پی کشته شدن این سه نفر دیوید کامرون خواستار توضیح شفاف تل آویو شد و ریشی سوناک، نخست وزیر نیز در تماس با همتای اسرائیلی اش نه فقط به کشته شدن این شهروندان انگلیسی که به وضعیت غزه نیز اعتراض کرد و هشدار داد: کشتار غیر نظامیان در غزه بیش از حد شده و این وضعیت غیر قابل تحمل است.

 

دیلی صباح
ترکیه
در بحبوحه محکومیت جهانی حملات اسرائیل علیه غزه، کاروان آشپزخانه مرکزی جهانی نیز هدف ارتش اسرائیل قرار گرفت و بلافاصله پس از آن، این مؤسسه خیریه که توسط سرآشپز مشهور خوزه آندرس تأسیس شد، از تعلیق فوری فعالیت‌های خود در منطقه خبر داد و کشتی‌های کمک‌رسان آن با حدود 240 تن کمک‌های تحویل نشده بازگشتند. این مؤسسه خیریه نقش مهمی در ایجاد یک مسیر دریایی برای ارسال کمک به شمال غزه، ایفا می‌کرد.

 

 لا ترسرا
شیلی

خوزه آندرس سرآشپزی که سازمان آشپزخانه جهانی را راه اندازی کرده، بعد از حمله به کاروان این سازمان در شبکه‌های اجتماعی نوشت:
«دولت اسرائیل باید به این کشتار بی‌رویه پایان داده و از استفاده از غذا به عنوان سلاح دست بردارد.» این در حالی است که قحطی تبدیل به یکی از سیاست‌های اسرائیل علیه مردم غزه شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی