صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و سی و یک - ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و سی و یک - ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ - صفحه ۳

روز قدس؛ جهانی‌تر از همیشه

راهپیمایی جهانی روز قدس امسال همزمان با صد و هشتاد و دومین روز از ادامه جنایات تبهکارانه رژیم صهیونیستی در غزه در حالی برگزار می‌شود که طی ماه‌های گذشته مردم آزادیخواه در کشورهای مختلف بارها و بارها علیه جنایات صهیونیست‌ها در جنگ غزه و در حمایت از مردم فلسطین تجمع کرده‌اند. با این حال ویژگی آنچه در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان رخ می‌دهد به مثابه تجلی همبستگی میان همه مسلمانان جهان در حمایت از آرمان و انتفاضه مردم فلسطین است. همزمانی راهپیمایی‌های صدها هزار نفره یا میلیونی است که در گستره همه کشورها برگزار می‌شود و مطالبه‌ای جدی در پایان دادن به اشغالگری اسرائیل و نسل‌کشی فلسطینیان به دست این رژیم اشغالگر را پیش روی دولت‌ها می‌گذارد. بر این اساس قابل پیش‌بینی است که روز جهانی قدس امسال در چهل و چهارمین سال خود و با شعار «از طوفان الاقصی تا طوفان الاحرار» گسترده‌تر و پرشمارتر از همیشه برگزار شود.

جزئیات راهپیمایی تهران
راهپیمایان روز قدس در تهران هم در حالی روز جمعه به خیابان می‌آیند که قرار است شهدای حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری کشورمان در شهر دمشق را نیز تشییع کنند. روز گذشته سردار رمضان شریف، رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس در نشست خبری با بیان اینکه موضوع حمایت از مردم مظلوم فلسطین مورد توجه و تصدیق افکار عمومی جهان قرار دارد، گفت: امسال به معنای واقعی، روز جهانی قدس، جهانی است و این به برکت استقامت و تدبیر جریان مقاومت و مردم فلسطین است.»
بر اساس اعلام سردار رمضان شریف، راهپیمایی روز قدس در بیش از ۲ هزار نقطه در کشور برگزار می‌شود. در تهران این راهپیمایی با مراسم تشییع پیکر شهدای حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در سوریه همراه است. مراسم تشییع ساعت 10 صبح از میدان فردوسی به سمت دانشگاه تهران انجام خواهد شد و پیکر شهدا بعد از تشییع در تهران به زادگاهشان برای تشییع و خاکسپاری منتقل می‌شود. همچنین سخنران اصلی مراسم راهپیمایی روز قدس در تهران سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خواهد بود.
سردار شریف با بیان اینکه آرزوی صهیونیست‌ها بود که مردم را در مقابل رزمندگان قرار دهند اما نتوانستند، اظهار کرد: امروز تحلیلگران آنها اعلام کردند که غزه از بین رفتنی نیست. 

جستجو
آرشیو تاریخی