صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و سی و یک - ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و سی و یک - ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ - صفحه ۳

رئیس سازمان اداری و استخدامی در حاشیه نشست هیأت دولت خبرداد

اعمال افزایش حقوق‌ها در فروردین‌ماه

روز گذشته چهارمین جلسه هیأت وزیران در سال‌جاری، به ریاست آیت‌الله رئیسی برگزار شد. در پایان این جلسه، اعضای دولت با حضور در میان خبرنگاران به پرسش‌های آنان پاسخ دادند. آنچه می‌خوانید، حاصل گفت‌و‌گوی اعضای دولت با خبرنگاران است؛
 
 دهقان: بررسی شکایت حقوقی از رژیم صهیونیستی
معاون حقوقی رئیس‌جمهور از احتمال طرح شکایت حقوقی از این رژیم در مجامع بین‌المللی خبرداد.
محمد دهقان این مطلب را در پاسخ به پرسش خبرنگاران مطرح کرد و گفت: درباره شکایت حقوقی از رژیم صهیونیستی بابت حمله به کنسولگری درحال بررسی هستیم که بزودی اطلاع‌رسانی می‌کنیم. وی اضافه کرد: شورای عالی امنیت ملی در این خصوص تصمیم‌گیری می‌کند؛ درحال بررسی حقوقی هستیم و بزودی اطلاع‌رسانی می‌کنیم.
 
لطیفی: افزایش حقوق‌ها از فروردین‌ماه
رئیس سازمان اداری و استخدامی درباره فرایند اعمال افزایش حقوق‌ها در دریافتی فروردین ماه کارکنان دولت گفت: افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری که بیش از ۵.۵ میلیون نفر هستند، روز سه‌شنبه به کارگزینی‌های دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است. میثم لطیفی افزود: افزایش حقوق در سال جدید، به حقوق فروردین کارمندان می‌رسد، اما اگر دستگاهی جا ماند و نتوانست احکام جدید را صادر کند، مابه‌التفاوت در ماه‌های بعد پرداخت می‌شود. لطیفی درباره آزمون‌های استخدامی یا دیگر آزمون‌های مرتبط با کارکنان دولت، با اشاره به اینکه در هفته‌های پیش‌رو آزمون کیفیت‌بخشی آموزش و پرورش برای ۱۹ هزار نفر برگزار می‌شود، ادامه داد: همچنین آزمون ایثارگران را پیش‌رو داریم که از سال گذشته باقی مانده بود و امیدواریم امسال برگزار شود.
رئیس سازمان اداری و استخدامی در ادامه از یکپارچه‌سازی آزمون‌های استخدامی دستگاه‌ها خبرداد و گفت: بنا داریم آزمون یکپارچه‌ای در تابستان طراحی کنیم؛ به این منظور دستگاه‌های اجرایی باید درخواست‌های خود را اعلام کنند، تأمین بودجه انجام شود و ما هم بررسی‌های خود را نهایی کنیم تا آزمون دوازدهم استخدامی برگزار شود.
زارع پور: سخت‌افزار، علت اختلال پیام‌رسان‌ها
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مشکلات سخت‌افزاری را علت اختلال اخیر برخی پیام‌رسان‌های داخلی عنوان کرد و گفت، درحال تمهید شرایطی هستند که احتمال وقوع این مسائل به حداقل برسد. عیسی زارع‌پور اظهار کرد: یک پیام‌رسان مشکل سخت‌افزاری داشت که حل شد و تلاش بر این است که مردم این اختلال‌ها را تجربه نکنند. وی درباره تعدد اختلال‌ها در پیام رسان‌ها، گفت: سه‌شنبه گذشته به مدت چند ساعت یک پیام‌رسان خارجی اختلال داشت. گاهی اختلال طبیعی است، اما باید تلاش شود که تکرار نشود و به حداقل برسد. وزیر ارتباطات ادامه داد: زیرساخت این پیام‌رسان‌ها را وزارت ارتباطات تأمین می‌کند و تلاش ما این است که روزبه‌روز کیفیت زیرساخت‌ها تقویت شود. درحال راه‌اندازی دیتاسنتر دوم این پیام‌رسان‌ها هستیم تا دیگر شاهد چنین مشکلاتی نباشیم.
 
بهادری جهرمی: تشریح مباحث چهارمین جلسه دولت
سخنگوی دولت با حضور در میان خبرنگاران، جزئیات مباحث جلسه روز گذشته هیأت دولت را تشریح کرد. علی بهادری جهرمی با اشاره به اینکه جلسه روز گذشته، چهارمین جلسه هیأت وزیران در سال جدید بوده است، گفت: در این جلسه وزرا گزارش‌هایی درباره خدماتی که در ایام نوروز به مردم ارائه شد، مطرح کردند که این گزارش‌ها در بخش‌های گردشگری، حمل‌ونقل ریلی، زمینی، هوایی، دریایی و راه و شهرسازی بود. به گفته بهادری جهرمی، روز گذشته نخستین اساسنامه یک سازمان توسعه‌ای برای یک پارک علم و فناوری پردیس به تصویب رسید که بر این اساس پارک علم و فناوری پردیس این مجوز را خواهد داشت تا در همه حوزه‌های مالی، سرمایه گذاری، مشارکت اقتصادی برای تأمین مالی برای توسعه این پارک فعالیت اقتصادی تحت یک شرکت مستقل عمل کند.

جستجو
آرشیو تاریخی