صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و سی و یک - ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و سی و یک - ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ - صفحه ۲۲

خبر در خبر

ایرنا

 علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: دولت سیزدهم از ابتدای شروع بکار، بیش از ۲۰۰۰ خانه محیط زیست را راه‌اندازی کرده است. امسال با توجه به شعار سال و بیانات مقام معظم رهبری، کیفی‌سازی خانه‌های محیط زیست را مد نظر داریم که در حال انجام است.
 

ایسنا

 محمد تقدیسی، رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش اداره کل محیط زیست خراسان شمالی گفت: اکنون فصل بارداری یوزپلنگ‌های آسیایی است. یکی از دغدغه‌های ما جاده و تردد یوزپلنگ میان خراسان شمالی و استان سمنان است. بنابراین رانندگان در مسیرهایی که این حیوان در آنها تردد می‌کند، باید کاملاً احتیاط کنند تا با یوزپلنگ آسیایی برخورد نکنند.
 

تسنیم

 عطیه کاظمی، کارشناس محیط زیست با اشاره به تنفس هوای پاک در تعطیلات نوروز گفت: تنفس هوای پاک به دلیل خروج حدود یک میلیون خودرو از تهران بود که این موضوع به خوبی نقش خودروها را در آلایندگی پایتخت نشان می‌دهد.
 

ایسنا

 باستان‌شناسانی که پس از وقفه‌ای ۱۳‌ساله، بندر ساسانی سیراف در سواحل خلیج فارس را کاوش کردند، هشدار دادند: کاوش‌های باستان‌شناختی کشورهای حاشیه خلیج فارس رشد و شتاب بسیار بیشتری در مقایسه با ایران دارد. در حالی که موج تخریب آثار تاریخی خلیج فارس سرعت بیشتری گرفته و بخش بزرگی از عرصه بندر سیراف نیز بر اثر ساخت و سازها نابود شده است.
 

میراث آریا

 یحیی نجارقابل، معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: با تأسیسات گردشگری بدون پروانه فعالیت طبق ضوابط و مقررات برخورد می‌شود.
 

ایسنا

 هاشم موسوی‌نژاد، رئیس مرکز جنگل‌های خارج از شمال سازمان منابع طبیعی با اشاره به تلاش برای جلب مشارکت مردمی برای طرح کاشت یک میلیارد درخت با تفاهمنامه‌ وزارت جهاد وزارت کشاورزی و وزارت آموزش و پرورش گفت: تأکید بر این است که مشارکت از سنین پایین‌تر صورت گیرد و در این جهت حدود ۱۷ میلیون دانش‌آموز با خانواده‌های خود در این طرح مشارکت جدی کرده‌اند.
 

تسنیم

 رحیم خاکی، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز از اقامت بیش از ۸۰۰ هزار مسافر نوروزی در سطح استان خبر داد و گفت:  بیشترین میزان اقامت در اقامتگاه‌های غیررسمی بوده است.
 

ایسنا

 عطا حسن‌پور، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان از کاهش ۱۹ درصدی میزان بازدید از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و گردشگری این استان خبر داد و گفت: از ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۳، ۹۳۸ هزار نفر از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و مذهبی لرستان دیدن کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۹ درصد کاهش داشته است.
 

میراث آریا

 کاهش سوانح و جانباختگان و همچنین فراهم کردن شرایط سفری ایمن و رضایتمند برای مسافران از اهداف مهمی بود که پیش از آغاز ایام نوروز از سوی رئیس‌جمهوری، رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر و اعضا مورد تأکید قرار گرفت. حال کاهش ۲۷ درصدی جانباختگان حوادث ترافیکی و ۹ درصدی مأموریت‌های اورژانس نشانگر این است که با انسجام بین دستگاهی و هم‌افزایی ایجادشده در پیکره‌ای واحد به نام «ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر» این مهم محقق شده است.

 

ایسنا

 محسن معصوم علیزاده، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان با اشاره به اینکه امسال تعداد نظارت بر تأسیسات گردشگری توسط کارشناسان این اداره‌ کل افزایش چشمگیری داشته است، اعلام کرد: در این بازدیدها ۹ واحد شامل چهار مرکز اقامتی، سه دفتر خدمات مسافرتی و دو مرکز پذیرایی تشویق شدند.
 

ایسنا

 حمیدرضا حیدری، معاون میراث فرهنگی اداره‌ کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان درباره پرتاب کوکتل‌مولوتف به محوطه مقبره اِستر و مُردخای گفت: بامداد سه‌شنبه عده‌ای اقدام به پرتاب چند کوکتل‌مولوتف در محوطه استر و مردخای می‌کنند که خوشبختانه اتفاق خاصی نیفتاده و به بنا هیچ‌گونه آسیبی نرسیده است.

جستجو
آرشیو تاریخی