صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و سی و یک - ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و سی و یک - ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ - صفحه ۲۱

گزارش و خبر

بیانیه جامعه ورزش و جوانان به مناسبت روز جهانی قدس
وزارت ورزش و جوانان، کمیته‌های ملی المپیک و پارالمپیک و سازمان بسیج ورزشکاران در بیانیه‌ای تأکید کردند که جامعه ورزش و جوانان در راهپیمایی روز جهانی قدس بار دیگر حضور پرشور و شعور خود را در راستای اصول انقلاب اسلامی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین به منصه‌ ظهور خواهد رساند.
در متن بیانیه مشترک وزارت ورزش و جوانان، کمیته‌های ملی المپیک و پارالمپیک و سازمان بسیج ورزشکاران آمده است:
روز جهانی قدس با ژرف‌اندیشی و آینده‌نگری پیر فرزانه انقلاب، حضرت امام خمینی(ره) پایه‌گذاری شد تا مسأله فلسطین، به عنوان پاره تن جهان اسلام و قدس، قبله اول مسلمانان، هیچ‌گاه به فراموشی سپرده نشود.اکنون در آستانه‌ روز جهانی قدس و در برهه‌ای از زمان که رژیم جعلی اسرائیل در جنگ با غزه، با خوی وحشی‌گری و ددمنشی کودکان، مردان و زنان مظلوم غزه را به خاک و خون کشیده و با وجود شکست‌های متعدد همچنان به کشتار ناجوانمردانه خود ادامه می‌دهد و احساسات جهانیان را جریحه‌دار کرده است، پیوند ناگسستنی مردم ایران و مظلومان جهان اسلام را با حضور پرشور و شعور جامعه‌ ورزش و جوانان در راهپیمایی این روز بزرگ، مستحکم‌تر کرده و ورزشکاران، قهرمانان، پیشکسوتان، مربیان، داوران، مدیران ورزشی و جوانان عزیز و ولایی ایران اسلامی، یک حماسه‌ ماندگار و بی‌نظیر خلق خواهند کرد.
 راهپیمایی روز جهانی قدس فرصتی مهم برای اعلام انزجار دوباره ملت ایران از رژیم کودک‌کش و محکومیت حمله تروریستی رژیم جعلی صهیونیستی به ساختمان کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق است که باعث شد سردار محمدرضا زاهدی و سردار محمدهادی حاج رحیمی از مستشاران نظامی و پنج نفر از افسران همراه در روز شهادت مولی و مقتدایشان امام علی علیه‌السلام به آرزوی دیرین خود رسیده و به شهادت نائل آیند.
 جامعه‌ ورزش و جوانان ایران اسلامی، روز جهانی قدس را در قالب یک وظیفه‌ ملی با حضور یکپارچه ‌و منسجم همراه با دیگر آحاد و اقشار مختلف جامعه به یکی از ماندگارترین حماسه‌های ‌مردمی در دفاع از مظلومان جهان بویژه مردم ستمدیده‌ فلسطین و غزه و پاسداری از خون شهدای جبهه مقاومت در راستای ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تبدیل خواهند کرد.
وعده‌ جامعه‌ ورزش و جوانان، فردا از ساعت ۱۰ صبح در میدان فلسطین تهران.

قائمی، دستیار غلامی
کادر فنی تیم والیبال نوجوانان ایران با اضافه شدن فرهاد قائمی بمب انرژی تیم‌های ملی تکمیل شد.
با پیشنهاد عادل غلامی سرمربی تیم والیبال نوجوانان ایران و موافقت سیدمیلاد تقوی رئیس فدراسیون، کادر فنی تیم ملی نوجوانان برای شرکت در رقابت‌های قهرمانی زیر 18 سال پسر آسیا در سال 2024 تکمیل شد.فرهاد قائمی دریافت‌کننده سابق تیم ملی بعد از سال‌ها درخشش در تیم‌های ملی بویژه همراهی با نسل طلایی تیم ملی والیبال مردان ایران در رقابت‌های جهانی و آسیایی، با دعوت عادل غلامی برای انتقال تجربیات ارزنده‌اش به نوجوانان و آینده‌داران والیبال ایران و با نگاه تلاش برای اعتلای والیبال ایران، به کادر فنی تیم ملی نوجوانان کشورمان پیوست.رقابت‌های والیبال قهرمانی زیر 18 سال پسر آسیا از 7 تا 14 مرداد در بحرین برگزار می‌شود. تیم ایران در گروه C مرحله مقدماتی با چین، تیم دوم غرب آسیا و فیلیپین هم‌گروه است.
 
شعبان خمسه شاگردانش را به خط کرد
سرمربی تیم والیبال نوجوانان دختر، 21 بازیکن را برای چهارمین اردوی قهرمانی آسیا به خط کرد. فاطمه شعبان خمسه بعد از اردوی سوم با انتخاب مریم قاضی‌راد، هستی واحدی، سوگند بابازاده، معصومه قدمی طبقدهی، یسنا آهنکوب‌رو، آیدا ولی‌نژاد، عسل ولی‌پور، نگار حسینی، زهرا محمدزاده، لعیا افزونی، هلیا پوررضا، زهرا یزدان کیش‌راد، یلدا جعفری، آیناز باقری، مبینا کریمی، ملینا غفرانی، فاطمه کاویانی کتولی، کیمیا سهرابی، النا همایونی‌راد، ثنا نقی‌پور و نیلوفر محمدی دیروز کار را شروع کرد تا 7 روز شاگردانش را در کمپ مجموعه چمران تمرین دهد.
مسابقات والیبال قهرمانی زیر 18 سال دختر آسیا 27 خرداد تا سوم تیرماه 1403 در ناخون پاتوم کشور تایلند برگزار می‌شود و تیم ایران در گروه دوم با تیم‌های ژاپن و فیلیپین همگروه است.

استارت والیبال نشسته زنان با برد
تیم ملی والیبال نشسته زنان ایران رقابت‌های انتخابی پارالمپیک را با پیروزی شروع کرد.
رقابت‌های والیبال نشسته انتخابی پارالمپیک 2024 پاریس، آخرین فرصت انتخابی دیروز به میزبانی شهر دالی در کشور چین آغاز شد که تیم ایران، در اولین بازی به مصاف ژاپن رفت که با نتیجه 3 - صفر و با امتیازات 25 - 7، 25 - 19 و 25 – 6 برنده شد. تیم ملی والیبال نشسته ایران جمعه در دومین بازی مقابل تایلند صف‌آرایی می‌کند.
در این مسابقات تیم‌های ایران، آلمان، ژاپن، مغولستان، اسلوونی، تایلند و اوکراین به صورت دوره‌ای با هم رقابت می‌کنند. در نهایت تیم قهرمان سهمیه پارالمپیک را صاحب می‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی