صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و سی و یک - ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و سی و یک - ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ - صفحه ۲۱

شنبه؛ استارت اردوی تیم ملی والیبال برای سهمیه المپیک

اکبری با جوان‌ها کرکره را بالا می‌کشد

مهری رنجبر
خبر‌نگار

اردوی تیم ملی والیبال برای لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴ صبح شنبه 18 فروردین ماه با بازیکنان جوان در سالن فدراسیون استارت می‌خورد. علی رمضانی، عرشیا به‌نژاد، علیرضا فراهانی، متین احمدی، علی شفیعی، امیررضا سرلک، علی زارع، یوسف کاظمی، امیرحسین صداقت، مهدی رضایی، مبین نصری، علیرضا عبدالحمیدی، علی حق‌پرست، آرمین افشین‌فر، امیرحسین ساداتی، آرمان صالحی و مهران توانا ۱۷ بازیکن جوان و مستعدی هستند که در لیگ برتر به چشم کادر فنی تیم ملی آمده‌اند تا با برنامه پائز، زیر نظر پیمان اکبری دستیار ایرانی پائز و بقیه کادر کار را شروع کنند. بازیکنان تیم‌های فینالیست و لژیونرها با پایان مسابقات و استراحت، به جمع اردونشینان اضافه می‌شوند. اردویی که بازیکنان طبق ارزیابی آمادگی جسمانی برنامه بدنسازی می‌گیرند.
پیمان اکبری مربی تیم ملی والیبال ایران درباره اردوی اول تیم ملی می‌گوید: «پائز لیستی حدوداً 40 نفره از بازیکنان دارد که از آن، 17 بازیکن به اردوی اول تیم دعوت شدند. بقیه بازیکنان تیم‌های فینالیست لیگ برتر هستند یا لژیونرها هم در ادامه به تمرینات اضافه می‌شوند. اردو با بازیکنان جوان که سال قبل عملکرد خوبی داشتند، شروع می‌شود البته ممکن است بعضی بازیکنان باتجربه هم در اردو باشند اما اکثر بازیکنان جوان‌هایی هستند که عملکرد خوبی در لیگ برتر داشتند.»
به گفته مربی تیم ملی والیبال، هر اردو 10 روزه است: «طبق برنامه، هر اردو حدوداً 10 روز است. اردوها تا زمان اعزام تیم به لیگ ملت‌ها ادامه دارد و استراحت‌هایی کوتاه بین اردوها برای بازیکنان در نظر گرفته شده است. یک سری تغییرات در نفرات دعوتی به اردوها داریم و نفرات جدیدتر در ادامه به تیم اضافه می‌شوند. چند بازیکن بعد از فینال لیگ برتر و در ادامه هم لژیونرها به اردو می‌آیند. تیم ملی با حضور همه بازیکنان در نهایت تا 24 اردیبهشت کامل می‌شود.»
اکبری از اردوی تدارکاتی تیم ملی یک هفته قبل از شروع لیگ ملت‌ها هم می‌گوید: «تیم ملی طبق برنامه‌ پائز و هماهنگی‌هایی که انجام می‌دهد یک هفته قبل از VNL در برزیل اردوی تدارکاتی دارد و چند بازی دوستانه.»
مربی تیم ملی معتقد است اردو با نظر مستقیم پائز برگزار می‌شود: «پائز حالا در لیگ اوکراین منتظر بازی فینال است. ما مربیان ایرانی کار را طبق برنامه پائز پیش می‌بریم و همه چیز با نظر مستقیم او انجام می‌شود، فیلم تمرینات را برای او می‌فرستیم. روز اول اردو، با ارزیابی میزان آمادگی جسمانی بازیکنان و اینکه در چه شرایطی هستند برنامه بدنسازی آنها مشخص می‌شود. فعلاً تمرینات به صورت دو جلسه در یک روز و یک جلسه در روز دیگر ادامه دارد و بعضی روزها هم تیم استراحت دارد.»
رقابت‌های لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ از یکم خردادماه در کشورهای برزیل و ترکیه آغاز می‌شود. رقابت‌هایی که آخرین فرصت برای تصاحب سهمیه المپیک پاریس محسوب می‌شود.
نوید مشجری، عبدالرضا علیزاده، علی فتاحی و امیر ملک‌زاده به عنوان مربی، توحید اصغری (بدنساز)، علی حدادی (فیزیوتراپ) و محمدناصر نقره‌ای به عنوان ماساژور به پیمان اکبری در اردوی اول کمک می‌کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی