صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و سی و یک - ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و سی و یک - ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ - صفحه ۱۸

ایران در ایران

مشهد آماده پذیرایی
از موج چهارم مسافران نوروزی
مشهد- جانشین رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی با اشاره به موج سوم سفر به مشهد از ورود بیش از ۱۰ میلیون و ۴۱۸ هزار مسافر به استان خراسان رضوی و مشهد در فاصله یک ماه اخیر خبر داد.
«حجت‌الاسلام والمسلمین حجت گنابادی‌نژاد» اظهار داشت: از ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ لغایت ۱۴ فروردین ماه جاری مجموعاً ۱۰میلیون و ۴۱۸ هزار و ۳۱۵ نفر به خراسان رضوی و مشهد سفر کرده‌اند. وی ادامه داد: بیشترین آمار مربوط به ورود مسافران به تعداد ۸ میلیون و ۸۲۰ هزار و۷۲۶ نفر با وسایل حمل‌ونقل شخصی به استان خراسان رضوی و مشهد است. هم‎چنین تعداد ۷۴۷ هزار و ۹۸۴ نفر از طریق حمل‌ونقل جاده‌ای، ۵۴۳ هزار و ۴۷ نفر از طریق راه‌آهن، ۳۰۶ هزار و ۵۵۸ نفر از طریق فرودگاه در این ایام به استان و مشهدالرضا (ع) مشرف شده‌اند.
 این مقام مسئول با بیان  اینکه خراسان رضوی برای میزبانی زائران و مسافران در موج چهارم سفر آمادگی کامل دارد، گفت: موج سوم سفر به خراسان رضوی به پایان رسیده و براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته در پایان ماه مبارک رمضان و تعطیلات این ایام با موج چهارم سفر مواجه خواهیم بود.
وی تصریح کرد: تدارک لازم برای اسکان و میزبانی از زائران و مسافران فراهم است و قرارگاه و ستاد خدمات سفر استان و شهرستان‌ها همچنان فعال و در حال خدمت‌رسانی هستند.

سامانه بارشی جدید شنبه وارد کشور می‌شود
بارش‌ها در راه است
ایران‌زمین - سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید به کشور از اواخر روز شنبه آینده خبر داد و برای ۸ استان کشور افزایش ابر، رگبار باران، رعد وبرق و گاهی وزش باد شدید موقتی را پیش‌بینی کرد. بر اساس اعلام سازمان هواشناسی کشور و بررسی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری، امروز (پنجشنبه) در ارتفاعات استان کرمان، ارتفاعات شمال‌شرق فارس، برخی مناطق در جنوب یزد و برخی مناطق شرقی سیستان و بلوچستان افزایش ابر، رگبار و رعدوبرق و گاهی وزش باد شدید موقتی رخ خواهد داد.
همچنین روزهای جمعه و شنبه (۱۷ و ۱۸ فروردین) آسمان در غالب مناطق کشور صاف تا کمی ابری است و از اواخر روز شنبه به تدریج سامانه بارشی از شمال‌غرب وارد کشور خواهد شد که به تدریج در مناطقی از شمال‌غرب کشور و نیمه‌غربی سواحل دریای‌خزر افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ می‌دهد. روز یکشنبه (۱۹ فروردین) نیز با نفوذ و گسترش فعالیت سامانه بارشی در نوار غربی کشور، شمال‌غرب، دامنه‌های البرز و سواحل دریای‌خزر بارش باران، گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی شده است. شرق خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای‌عمان از امروز تا اواخر روز جمعه مواج و متلاطم است.
 

دومین مرحله رهاسازی آب
از سد گلستان 
گرگان - بخشی از آب سد گلستان برای دومین بار متوالی به منظور مدیریت حجم آب مخزن و تأمین نیاز آبی اراضی کشاورزی محدوده سد و شبکه وشمگیر، رهاسازی شد.
شرکت آب منطقه‌ای گلستان در اطلاعیه‌ای به عموم مردم بویژه کشاورزان و ساکنان روستاها و شهرهای مسیر گرگانرود تأکید کرد از نزدیک شدن به حریم رودخانه‌ها و پایاب سد گلستان و مخازن وشمگیر خودداری کنند.
گفتنی است؛ این رهاسازی آب با هدف مدیریت یکپارچه منابع و مصارف آب رودخانه گرگانرود و ایجاد ظرفیت خالی در سد گلستان برای مدیریت و ذخیره‌سازی بخشی از سیلاب‌های احتمالی در فصل بهار است و از آنجا که این رهاسازی برای تأمین آب اراضی کشاورزی و مصارف محدوده سد و شبکه وشمگیر است لذا هرگونه برداشت آب توسط بهره‌برداران مسیر رودخانه گرگانرود در حد فاصل پایاب سد گلستان تا سد وشمگیر ممنوع است.


افزایش ۷۱ درصدی تصادفات
در مشهد طی نوروز امسال
مشهد - رئیس پلیس راهور خراسان رضوی گفت: در نوروز امسال تصادفات خسارتی در مشهد ۶ درصد افزایش و تصادفات جرحی نیز با ۹۶۴ مجروح، ۷۱ درصد افزایش یافته است.
سرهنگ هادی امیدوار در خصوص آمار تصادفات در نوروز اظهار کرد: در نوروز امسال نسبت به سال گذشته تعداد تصادفات در استان ۳۱ درصد و تعداد متوفی با ۵ نفر کاهش ۳۶ درصد کاهش داشته است.
وی افزود: همچنین در این مدت تصادفات منجر به جرح در استان با ۴۵۲ فقره، ۴۶ درصد و تعداد مجروحان با ۴۷۳ فقره، ۴۳ درصد افزایش داشته است.
امیدوار بیان کرد: در نوروز امسال در مشهد بیش از ۹۰۰ فقره تصادف رخ داده که ۵۰ درصد کاهش داشته است. در تعداد متوفی نیز با ۶ نفر فوتی ۵۰ درصد کاهش داشتیم.

جستجو
آرشیو تاریخی