صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و سی و یک - ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و سی و یک - ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ - صفحه ۱۸

حذف ورودی‌‌های فاضلاب به رودخانه کارون

اهواز- «صابر علیدادی»، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان اجرای ۳۱۷ کیلومتر شبکه اصلی و فرعی فاضلاب در دولت سیزدهم در کلانشهر اهواز را یکی از مهم‌ترین کار‌های سال ١٤٠٢ عنوان کرد و گفت: تلاش می‌شود در سال ۱۴۰۳ ورودی‌های فاضلاب به رودخانه کارون را حذف کنیم که این اقدام برای خوزستان بسیار حائز اهمیت است.
وی درخصوص جزئیات اجرای طرح‌های آب و فاضلاب خوزستان اظهار داشت: درحال حاضر ۱۰۰ درصد جمعیت شهری زیر پوشش خدمات آبرسانی هستند و با اجرای طرح‌های آبرسانی و محرومیت زدایی در روستا‌های استان جمعیت روستایی نیز تحت پوشش خدمات آبرسانی قرار خواهند گرفت.
علیدادی با اشاره به اقدامات عملی انجام شده به منظور آبرسانی و ارتقای سطح پایداری تأمین آب شرب شهر‌ها و روستا‌های استان در بیش از یک هزار و ۳۷۰ روستا، ادامه داد: تاکنون طرح‌های موردنظر در ۴۸۴ روستا تکمیل شده و برای مرحله دوم که شامل ارتقای کیفی آب آشامیدنی و اصلاح شبکه توزیع، خطوط انتقال، مخازن ذخیره و تأسیسات است، برنامه‌ریزی لازم انجام شده است. در این راستا تعداد زیادی از این طرح‌ها در قالب قرارداد‌های طرح محرومیت زدایی، صندوق توسعه ملی، اعتبارات ملی، استانی، تنش آبی، مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت، گروه‌های جهادی، خیران و سایر منابع اعتباری در حال انجام است.
علیدادی با عنوان اینکه از ابتدای سال ١٤٠٢ با انجام عملیات اجرایی پیشرفت فیزیکی طرح‌های فاضلاب استان (به جز اهواز) از ۵۷ درصد به ۶۱ درصد افزایش یافته است، گفت: این طرح‌ها در قالب ۱۵ طرح در ۱۸ شهر استان در حال اجرا هستند که منجر به افزایش درصد بهره‌مندی مشترکان از خدمات فاضلاب از ۴۰ درصد به ۴۳ درصد شده‌اند.
وی گفت: ساماندهی و تکمیل شدن پروژه فاضلاب اهواز، افتتاح تصفیه‌خانه‌های فاضلاب آبادان و خرمشهر، آبرسانی به روستا‌های دارای مشکل و استفاده از ظرفیت پساب تصفیه‌خانه‌های فاضلاب برای صنایع و ایجاد درآمد پایدار از مهم‌ترین اولویت‌های این شرکت در سال ۱۴۰۳ است.
وی با بیان اینکه در همه شهرستان‌های استان طرح‌های عمرانی شرکت فعال است، افزود: مشکل آب گرفتگی در اهواز و تکمیل طرح نیمه تمام شبکه فاضلاب این شهر در اولویت دولت سیزدهم قرار داشته و به پیشرفت قابل قبولی رسیده است.
جستجو
آرشیو تاریخی