انصارالله از آزمایش موفقیت‌آمیز موشک مافوق صوت خود خبر داد

استراتژی مرگ برای اسرائیل

روز گذشته نیروهای مسلح یمن با برگزاری رزمایشی تحت عنوان «الیوم الموعود» حمله زمینی احتمالی امریکا و انگلیس به این کشور و مقابله با این تجاوز را شبیه‌سازی کردند.

فائزه سادات یوسفی
خبرنگار

تحولات جدید یمن نشان می‌دهد که این کشور با وجود حملات امریکا و انگلیس، نه تنها راهبرد خود علیه صهیونیست‌ها را حفظ کرده بلکه با گذر زمان دایره اراده خود در حملات ضد صهیونیستی-امریکایی را فراتر از محاسبات کاخ سفید، گسترش داده است و در گامی بلند، موشک مافوق صوتی را به طور موفقیت‌آمیز آزمایش کرده است.
انصارالله یمن با بیان ارتقای راهبرد خود تهدید کرده دایره حمله به کشتی‌های اسرائیلی را گسترش می‌دهد و اجازه عبور کشتی‌های اسرائیلی از اقیانوس هند به سمت آفریقای جنوبی و دور زدن قاره آفریقا را نخواهد داد؛ اتفاقی غیرمنتظره که راه میانبر ناوگان دریایی که به اقتصاد رژیم صهیونیستی کمک می‌کنند را مسدود کرده و هم امکان حمله به ناوهای مهاجم در این آب‌ها را فراهم می‌کند.
«عبدالملک الحوثی»، رهبر گروه انصارالله یمن طی سخنانی، در رابطه با حملات جنون‌آمیز رژیم صهیونیستی به غزه با تأکید به حملات خود علیه مواضع اشغالگران گفت: «به لطف و کمک خداوند، در حال جلوگیری از عبور کشتی‌های مرتبط با دشمن صهیونیستی حتی از اقیانوس هند و آفریقای جنوبی به سمت دماغه امید نیک هستیم.» او در بخش دیگری از سخنان با اشاره به نقش کشورهای مسلمان در جنگ غزه گفت: «جمهوری اسلامی ایران به تنهایی در میان کشورهای اسلامی در دفاع از تمام ملت فلسطین به مجاهدان غزه کمک کرد. اگر مسلمانان به طور جدی از مقاومت حمایت می‌کردند، تصویر نبرد غزه متفاوت بود. همچنین، رژیم‌های عربی نه تنها علیه مقاومت اقدام می‌کنند بلکه برای تحریف آن تلاش می‌کنند. کشورهای عربی برای جرم انگاری مقاومت تلاش می‌کنند و همچنان برخی افراد را به دلیل حمایت از مقاومت دستگیر می‌کنند.»
وی همچنین تأکید کرد که از آغاز نبرد طوفان الاقصی 73 کشتی و ناو رزمی را هدف قرار دادیم و عملیات‌های ما با قدرت ادامه خواهد داشت.

رزمایش جدید ارتش یمن
درحالی که امریکا تلاش دارد، در سایه حملات به خاک یمن که شمار آنها در طول ماه رمضان به عدد 35 رسید، برای خود بازدارندگی ایجاد و قدرت موشکی وتوان نظامی و استراتژیکی یمن را تضعیف کند، مقاومت یمن توانمندی‌های رزمی بیشتری را به معرض نمایش گذاشته و آمادگی خود در برابر هر نوع حمله‌ای را ارتقا می‌دهد. در همین راستا، روز گذشته نیروهای مسلح یمن با برگزاری رزمایشی تحت عنوان «الیوم الموعود» حمله زمینی احتمالی امریکا و انگلیس به این کشور و مقابله با این تجاوز را شبیه‌سازی کردند.
 
متحدان صهیونیست‌ها زیر تیغ هایپرسونیک
روز پنجشنبه خبرگزاری ریانووستی به نقل از یک منبع نزدیک به انصارالله گفت که نیروی موشکی انصارالله یک موشک هایپرسونیک (مافوق صوت) با قابلیت کشندگی بالا را آزمایش کرده و در حال آماده‌سازی برای وارد کردن چنین موشک‌هایی در زرادخانه نظامی خود است.این سایت روسی افزود: نیروهای موشکی یمن، این سلاح جدید را که با سوخت جامد حرکت می‌کند، با موفقیت آزمایش کرده و تأکید کردند که می‌تواند به سرعت 8 ماخ (حدود 8.5 کیلومتر در ثانیه) برسد. همچنین ارتش یمن قصد دارد از این موشک برای اجرای حملات خود در دریای سرخ و دریای‌عرب و همچنین علیه مواضع اسرائیل در فلسطین اشغالی استفاده کند.
کارشناسان نظامی می‌گویند، با وجود اینکه اطلاعاتی از این موشک در دسترس نیست اما این موشک به دلیل قابلیت مانورهای سریع و پیچیده امکان عبور از سد پدافندهای ضد موشکی درون جوی مانند سامانه‌های پدافندی فلاخن داود و پاتریوت را دارد.
نکته اینجاست که موشک فوق که دارای برد تخمینی یک هزار و 400 تا 2 هزار کیلومتر است، نه تنها، تهدیدی جدی برای سرزمین‌های اشغالی و پایگاه‌های امریکایی تلقی می‌شود، بلکه به متحدان رژیم صهیونیستی و امریکا در منطقه که پازل زنجیره تأمین اشغالگران را چون ایجاد کریدور جایگزین برای سفر دریایی کشتی‌ها در دریای سرخ تکمیل می‌کنند، هشدار می‌دهد. این کریدور زمینی در حال حاضر محموله‌ها را از بنادر امارات و بعد از عبور از کشورهای عربستان و اردن به سرزمین‌های اشغالی می‌رساند. علاوه بر آن، ارتش یمن می‌تواند تهدیدی علیه هر نوع فعالیت مشکوک این کشورها در تهاجم چندمنظوره علیه یمن چون همکاری در ائتلاف دریایی ایالات متحده باشد.
کاخ سفید نیز در واکنشی نتوانست نگرانی خود را در این رابطه پنهان کند و «جان کربی»، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد که هیچ نشانه‌ای مبنی بر دسترسی نیروهای یمن به سلاح‌های مافوق صوت وجود ندارد. این مقام امریکایی گزارش رسانه‌های دولتی روسیه را نادرست خواند.
 
تداوم حملات یمن در آب‌های دریای سرخ
روز گذشته، یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن طی بیانیه‌ای گفت: «نیروی دریایی نیروهای مسلح یمن به یاری خداوند متعال با تعدادی موشک مناسب، کشتی اسرائیلی پاسیفیک (pacific 01) و همچنین با تعدادی پهپاد انتحاری عملیاتی را علیه یک ناوشکن امریکایی در دریای سرخ انجام داد که به فضل خدا اهداف این عملیات با موفقیت محقق شد.»او با هشدار به کشتی‌هایی که از دماغه امید نیک عبور می‌کنند ادامه داد: «نیروهای مسلح یمن با استفاده از تعدادی موشک و پهپاد مناسب نیروی دریایی، سه عملیات را علیه سه کشتی اسرائیلی و امریکایی در اقیانوس هند انجام دادند و هر سه عملیات با موفقیت همراه بودند.»

جستجو
آرشیو تاریخی