صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و بیست و یک - ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و بیست و یک - ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۱

فرمانده مرزبانی فراجا خبر داد

انهدام یک گروه تروریستی در بدو ورود به کشور

جمهوری اسلامی ایران به دلایل متعددی از جمله مقابله با رژیم صهیونیستی و نظام سلطه امریکایی، همواره هدف حملات تروریستی و اقدامات خرابکارانه بوده است. حملاتی که اغلب از سرزمین‌های اشغالی هدایت و پشتیبانی می‌شوند و به دنبال ایجاد ناامنی در ایران و راه‌اندازی جنگ روانی علیه جامعه هستند که البته در اکثر موارد، پیش از آنکه به مرحله اجرا برسند، توسط نهادهای اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی کشورمان کشف و خنثی می‌شوند. در آخرین مورد از این اقدامات، یک گروه تروریستی که با هدف انجام عملیات خرابکارانه در داخل کشورمان قصد ورود به ایران را داشت، توسط نیروهای مرزبانی منهدم شد.
ناکامی گروهک تروریستی در ورود به کشور
در همین رابطه، سردار احمدعلی گودرزی، فرمانده مرزبانی انتظامی ایران با اعلام این خبر گفت: اعضای یک گروهک تروریستی که قصد ورود به کشور برای اقدامات خرابکارانه داشتند توسط مرزبانان هنگ مرزی نهبندان زمینگیر شدند و از آنان مقادیر قابل توجهی تجهیزات انفجاری کشف شد.سردار گودرزی اظهار کرد: مرزبانان هنگ مرزی نهبندان با اشراف و تسلط اطلاعاتی در مرز‌های استان خراسان جنوبی، از قصد یک گروهک تروریستی برای ورود به داخل کشور و اقدامات خرابکارانه مطلع شدند.وی تصریح کرد: مرزبانان دلیر و شجاع با هوشیاری مناطق شناسایی شده را تحت کنترل گرفتند و طی یک درگیری مسلحانه با اقتدار ضربه مهلکی را به این گروهک تروریستی وارد و از ورود آنها به کشور جلوگیری کردند.این مقام ارشد مرزبانی فراجا همچنین با بیان اینکه در این عملیات تعدادی از اعضای این گروهک زخمی و به سمت خاک کشور همسایه متواری شدند، اظهار داشت: از این گروهک مقادیر قابل توجهی تجهیزات انفجاری شامل مین جنگی، مین فلزی tm، انواع فرستنده و گیرنده ریموت کنترل، مهمات جنگی، دوربین دید در شب و سایر اقلام همراه کشف شد.این دومین درگیری نیروهای هنگ مرزبانی نهبندان با تروریست‌ها و اشرار، در چند روز اخیر بوده است.هفته گذشته نیز نیروهای مرزبانی کشورمان حین انجام مأموریت حفظ و حراست از مرز در منطقه مرزی چاه‌مگو با اشرار مسلح درگیر شدند. در پی این درگیری، 2 نفر از مرزبانان کشورمان مجروح شدند و ستوان‌یکم علیرضا مؤذن نیز به شهادت رسید.پیکر پاک شهید علیرضا مؤذن از نیروهای هنگ مرزی نهبندان، پس از تشییع در شهرستان‌های نهبندان و بیرجند، در گلزار شهدای مرکز استان آرام گرفت.
دفع بزرگ‌ترین حمله سایبری به ایران
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت کشور نیز روز گذشته، از دفع بزرگ‌ترین حمله سایبری به ایران در ایام انتخابات خبر داد.
محمد جعفرپور مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با اعلام اینکه قبل، حین و بعد از برگزاری انتخابات در روز ۱۱ اسفند بیش از ۱۶٠ حمله سایبری در کشور صورت گرفته است، اظهار کرد: بزرگ‌ترین حمله DDOS تاریخ کشور به لحاظ تعداد بسته در ثانیه مربوط به ساعت ۱۷:۵۷ روز نهم اسفند ماه بود که با توجه به مانور‌های انجام شده و تمهیدات درنظر گرفته شده، این حمله با ۱۳۶ میلیون بسته در ثانیه به‌طور کامل دفع شد.
جعفرپور با بیان اینکه فقط در روز انتخابات و روز قبل از آن نزدیک به ۲ هزار اکیپ برای گشت مسیر اعزام شدند، افزود: در این دو روز تیم‌های اعزام شده نزدیک به ۲٠٠ هزار کیلومتر را طی و اقدام به پایش مسیر‌های فیبرنوری و حوضچه‌های مخابراتی کردند.

انتشار تصاویری از تلاش ناموفق برای خرابکاری در ایام انتخابات
امیر لاجوردی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایرانی خود، تصاویر خرابکاری‌ها در ارتباطات در ایام انتخابات را منتشر کرد. لاجوردی در تشریح سه نمونه از ۲۰ تلاش خرابکاری ناکام در جهت آسیب به زیرساخت ارتباطی انتخابات کشور نوشت: حفر زمین به عمق یک‌ونیم متر قبل از انتخابات و آماده کردن شرایط جهت قطع فیبرنوری در روز انتخابات یکی اقدام‌های خرابکارانه بود. معاون وزیر ارتباطات دومین خرابکاری را برش لوله محافظ و فیبرنوری آن، یک روز قبل از انتخابات اعلام کرد.وی افزود: سومین مورد نیز مربوط به شناسایی فردی بود که در روز انتخابات با اره با هدف برش فیبرنوری در مسیر قرار داشت.

جستجو
آرشیو تاریخی