پرونده جشنواره‌های هنری فجر ۱۴۰۲ بسته شد

طوبای زرین به برگزیدگان رسید


اختتامیه شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمعی از هنرمندان و هنردوستان در تالار وحدت برگزار شد.
حضور در اکسپوی ژاپن
محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تبریک ایام نیمه شعبان و ولادت حضرت مهدی(عج) در سخنانی بیان کرد: ان‌شاءالله به‌زودی پرچم عدالت، نور و معنویت در همه جای جهان امروز ما سایه بیندازد و شاهد دنیایی مهدوی باشیم که وعده‌ آن به همه امت‌ها داده شده و به چنین روز باشکوهی وعده داده شده‌اند تا این ایام باشکوه را رؤیت کنیم.
وی افزود: خدا را شاکرم که مجموعه جشنواره‌های فجر انقلاب اسلامی با شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی به پایان می‌رسد. همکاران خوب من در بخش‌های مختلف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یک دوره متراکم و پرحجم از رویدادها را برگزار کردند. آن انگیزه‌ای که همه ما را به این کار فشرده هدایت می‌کرد، خدمت صادقانه‌ای بود که به اهالی فرهنگ، هنر و رسانه این کشور تقدیم شد.
وزیر فرهنگ، ماهیت انقلاب اسلامی را یک ماهیت فرهنگی دانست و دلیل برگزاری جشنواره‌های فیلم، تئاتر، موسیقی، مد و لباس، شعر، کتاب سال و نمایشگاه رسانه‌ها را همین مسأله دانست و گفت: حُسن ختام این جشنواره‌ها، جشنواره هنرهای تجسمی و در چه موعد زیبایی است. هنرهای تجسمی در شاخه‌های مختلف باعث رونق سایر بخش‌های هنری است. درخشش تمام بخش‌های هنری وابسته به درخشش رشته‌های تجسمی است. وی تأکید کرد: با فعالیت شورای هنر در وزارت فرهنگ که مصوبات آن در شورای عالی طرح و با ابلاغ رئیس‌جمهور اجرایی می‌شود، راه کوتاهی برای حل مشکلات و آرزوها و آمال هنرمندان بخش‌های هنری داریم.
وزیر فرهنگ از معاون هنری وزارتخانه، دبیرکل جشنواره و مدیرکل هنرهای تجسمی قدردانی کرد و گفت: مصوبه راه‌اندازی بازارهای هنرهای تجسمی از سوی رئیس‌جمهور محترم ابلاغ شد و این مژده را تقدیم به اساتید فرهنگ و هنر می‌کنم. مسئولیت حضور در اکسپوی ژاپن نیز با مصوبه هیأت وزیران برعهده وزارت فرهنگ گذاشته شده است که ان‌شاءالله بتوانیم نقش و حضور هنرمندان رشته‌های تجسمی را باشکوه‌تر از دوره‌های پیش در این رویداد داشته باشیم.
وی به درخواست دبیرکل جشنواره هنرهای تجسمی برای زمینه‌سازی حضور هنرمندان ایرانی در رویدادهای بین‌المللی واکنش نشان داد و گفت: دستور پرداخت هزینه‌های لازم برای حضور در دوسالانه ونیز داده شده است تا اصحاب تجسمی حضور پررنگی در ونیز داشته باشند. سایر مطالبات هنرمندان اصیل هنرهای تجسمی را نیز محقق خواهیم کرد و در ماه رمضان طی یک ضیافتی، میزبان هنرمندان این عرصه خواهیم بود. ما در وزارت فرهنگ هیچ محدودیتی در حمایت از هنرمندان تجسمی نداریم و نخواهیم داشت.
اهدای جوایز طوبای زرین
اهدای جوایز طوبای زرین با تقدیر از هفت استاد برجسته هنرهای تجسمی انجام شد و از رضا بانگیز نقاش، محمدمهدی روحانی طراح گرافیک، افشین شاهرودی عکاس، مهدی حیدری سرامیست، محمدحسین صلواتیان تصویرساز، بهرام عظیمی کارتونیست و کاریکاتوریست، منصور تام‌سن نگارگر و هفت استاد برجسته هنرهای تجسمی با اهدای نشان مفاخر تجسمی، تندیس طوبای زرین و لوح تقدیر، تجلیل کردند.

جستجو
آرشیو تاریخی