روز پر رفت و آمد غرفه «ایران» در نمایشگاه مطبوعات

غرفه روزنامه ایران در چهارمین روز نمایشگاه یکی از پر رفت و آمدترین روزهای خود را طی کرد و در کارویژه کسب اطلاع دست اول از مقامات و مسئولانی که برای بازدید به این غرفه آمده بودند دست پر شد. چنانکه احسان خاندوزی وزیر اقتصاد با حضور در غرفه روزنامه ایران خبر تصویب انتشار اوراق گام به عنوان یکی از ابزارهای تأمین مالی زنجیره‌ای را یک خبر خوش در حوزه اقتصادی و تسهیل‌گری اعلام کرد و گفت: هدف از انتشار اوراق تسهیل تأمین مالی در زنجیره است، یعنی یک شرکت نیاز به مواد اولیه دارد و آن شرکت تأمین‌کننده مواد اولیه نیز خود یک مواد اولیه دارد که در طول این زنجیره ما ابزاری را ایجاد می‌کنیم که هر شرکت می‌تواند به زنجیره قبل از خود بابت تسویه مالی به جای پول نقد، اوراق گام تحویل بدهد.
 
وزیر سابق اطلاعات: دشمن از ۳ سال پیش روی انتخابات برنامه‌ریزی کرده است
 حجت‌الاسلام حیدر مصلحی وزیر اسبق اطلاعات هم در سخنانی با بیان اینکه «من براساس اطلاعات می‌گویم که دشمن سه سال است روی انتخابات برنامه‌ریزی کرده است»، اظهار داشت: سازمان سیا، ‌ام آی6 و موساد سه سال است که برای ضربه زدن به انتخابات و عدم شرکت گسترده مردم در آن برنامه‌ریزی کرده‌اند. وی با اشاره به حضور مردم برای خنثی‌سازی دسیسه‌های دشمن، افزود: مردم ما برای اینکه راه شهدا و مسیری که جمع زیادی از جوانان ما جان‌شان را در آن دادند، ادامه پیدا کند، در این انتخابات شرکت می‌کنند. مصلحی تأکید کرد: باید حواس‌مان جمع باشد که مشکلات طبیعی است. ما هشت سال جنگ تحمیلی و دوره‌های سنگین تحریم‌ها را پشت سر گذاشته‌ایم. لذا باید مراقب باشیم که این مسائل مانعی برای عدم حضور ما در انتخابات نباشند.
 
خلجی: رسانه‌ها در افزایش مشارکت انتخاباتی مردم نفش‌آفرین هستند
سپهر خلجی رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت هم با حضور در غرفه روزنامه ایران گفت: اساس کار رسانه، اطلاع‌رسانی و تبیین است. هرچند که کارکردهای دیگری هم دارد، اما آنچه مورد انتظار است، این است که رسانه‌ها می‌توانند با اطلاع‌رسانی صحیح و تبیین مسائل مختلف، در ایجاد امید در جامعه و نهایتاً افزایش مشارکت انتخاباتی مردم نقش‌آفرین باشند. خلجی با اشاره به نقش امیدآفرینی رسانه‌ها در جامعه، افزود: منظور از امید‌آفرینی این نیست که صرفاً مدح کنند ولی باید دستاوردهای چند ساله انقلاب و خدماتی که صورت گرفته و به ثمر نشسته، بیان شوند. وی ادامه داد: به نظر می‌رسد برای بیان کارهای خوبی که در طول انقلاب انجام شده، فرصت مناسبی است. همان‌طور که حضرت آقا هم فرمودند، دهه 90، دهه از دست رفته اقتصاد بود. اما اکنون در جهت احیای شرایط از دست رفته اقدام شده است. رشد اقتصادی افزایش پیدا کرده و تورم کاهش یافته است. این مسائل را اگر بتوانیم درست بیان کنیم، البته با ارائه موارد و مستندات، باعث ایجاد امید در جامعه می‌شود و در نتیجه به فضای انتخاباتی و افزایش مشارکت انتخاباتی مردم منجر می‌شود. رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت همچنین روزنامه ایران را یک رسانه ارزشمند توصیف و از زحمات همکاران این مؤسسه قدردانی کرد.
 
نقش پررنگ روزنامه ایران در رفع نیازهای رسانه‌ای مردم
سردار رضا طلایی‌نیک، سخنگوی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح هم نقش روزنامه ایران در رفع نیازهای رسانه‌ای مردم را پررنگ و همکاری این رسانه با بخش‌های مختلف کشور را مطلوب خواند. وی خاطرنشان کرد: باید متناسب با عملکرد وزارتخانه‌ها، دولت و دستگاه‌های اجرایی و انتظارات رسانه‌ای مردم، بیش از این سعی کنیم پاسخگوی نیازهای مردم در رسانه باشیم که در این زمینه روزنامه ایران نقش پررنگی را ایفا کرده است.
 
تعیین تکلیف ۳۸ هزار میلیارد تومان کالا در سال‌جاری
علیرضا نورنژاد، معاون حقوقی و فروش اموال غیرمنقول سازمان اموال تملیکی دیگر میهمان غرفه روزنامه  ایران هم خبر داد: ظرف ۱۱ماهه سال‌جاری کالاهایی به ارزش ۳۸ هزار میلیارد تومان در سازمان اموال تملیکی تعیین تکلیف شده‌اند که به تنهایی بیش از کل کالاهای تعیین تکلیف شده در سال گذشته است. وی با اشاره به حوزه املاک تملیکی بیان داشت: در این حوزه ما برای اولین بار رتبه نخست اقدامات برجسته در جشنواره شهید رجایی سال 1402 را کسب کردیم.
علی نصیری، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران هم از شناسایی ساختمان‌های ناایمن و در دستور کار قرار گرفتن ایمن‌سازی بناهای پایتخت خبر داد.
همچنین علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر تهران با تأکید بر تلاش شهرداری تهران برای نوسازی و خرید اتوبوس‌ برای ناوگان حمل و نقل تهران گفت: تفاهمنامه‌هایی که پیش از این برای تهیه اتوبوس‌های جدید وجود داشت به قرارداد تبدیل شده است و اتوبوس‌ها تکه‌تکه در حال وارد شدن به کشور است. ارسلان مالکی مدیر عامل سازمان ملی مسکن هم در بازدید از غرفه روزنامه ایران در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران در خصوص واگذاری زمین برای ساخت و ساز مسکن برای اقشار مختلف جامعه گفت: میزان تأمین زمین در چند سال اخیر به اندازه‌ای است که در مقایسه با سال‌های گذشته کار بزرگ و بی‌نظیری است که اتفاق افتاده است.
جستجو
آرشیو تاریخی