صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و نود و هشت - ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و نود و هشت - ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۲۳

روی خط جشنواره

انتشار جدول اجراهای سی‌و‌نهمین جشنواره موسیقی فجر

جدول اجراهای صحنه‌ای این دوره از جشنواره بر اساس اعلام دبیرخانه با حضور گروه‌های موسیقی در بخش‌های ردیف دستگاهی، نواحی، کلاسیک، بین‌الملل، ارکسترال، پاپ، کودک و نوجوان، بانوان و سرود با ۸۱ اجرا در ۷۲ سانس و با حضور گروه‌های بین‌المللی از کشورهای هندوستان، بلژیک، عراق، ارمنستان، افغانستان، ازبکستان، تاجیکستان و هلند به میزبانی پایتخت منتشر شد.
تالار وحدت، تالار رودکی، فرهنگسرای ارسباران، فرهنگسرای بهمن، سالن سوره حوزه هنری، سالن کوشک باغ هنر و سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی میزبان اجراهای این دوره از جشنواره هستند. سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر به همت دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، توسط انجمن موسیقی ایران با همکاری بنیاد رودکی به دبیری رضا مهدوی از ۲۳ تا ۲۸ بهمن‌ماه امسال برگزار می‌شود.

 

اهدای «جایزه نیکوکاری» در جشنواره فیلم فجر

چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، امسال در بخش «تجلی اراده ملی» به بهترین اثر نیکوکاری جایزه اهدا می‌کند.
محمدحسین لطیفی (نویسنده و کارگردان سینما)، پوران درخشنده (نویسنده و کارگردان سینما)، مهدی توسلی (فعال اجتماعی و مدیر مرکز فرهنگ نیکوکاری خیر ماندگار) و مژده لواسانی (مجری و نویسنده) به عنوان هیأت‌ داوران این جایزه نیکوکارانه معرفی شده‌اند. در بخش تجلی اراده ملی چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، ۱۵ تشکل و نهاد به اهدای جوایز ویژه می‌پردازند. آیین اهدای جوایز نهادها و تشکل‌ها به برگزیدگان بخش تجلی اراده ملی، در اواخر بهمن‌ماه سال‌ جاری برگزار خواهد شد.

 

 افتتاح جشنواره هنرهای تجسمی فجر در بوشهر

نمایشگاه «تجسم هنر» شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در نگارخانه مجتمع فرهنگی و هنری ۹ دی بوشهر افتتاح شد.
 به گفته عبدالرحیم افروغ، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، در این نمایشگاه ۴۰ اثر فاخر و ماندگار از ۹ هنرمند برجسته استان به مدت پنج روز در نگارخانه مجتمع فرهنگی و هنری ۹ دی در معرض دید عموم قرار گرفته است. نمایشگاه «تجسم هنر» استان بوشهر تا ۱۸ بهمن‌ماه سال جاری از ساعت ۱۰ الی ۱۲ و ۱۶ الی ۲۱ پذیرای هنردوستان است.

جستجو
آرشیو تاریخی