صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و نود و هشت - ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و نود و هشت - ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۲۳

اخبار

مأموریت انقلاب اسلامی فرهنگی، تمدنی است

وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی در دومین همایش ملی انقلاب اسلامی و افق تمدنی که روز گذشته برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن دهه فجر، اظهار داشت: «انقلاب اسلامی ما انقلابی تمدنی و از جنس بعثت انبیاست و تحولی صرفاً سیاسی یا طبقه‌ای به‌ شمار نمی‌رود.» محمدمهدی اسماعیلی اظهار داشت: «مهم‌ترین ویژگی انقلاب اسلامی ایران مردمی بودن و حضور مردم در عرصه‌های مختلف است که با حضور مردم در آنها، انقلاب ما با انقلاب فرانسه، انگلیس و روسیه قابل قیاس نیست، انقلاب اسلامی ایران به واسطه گذشته خود نظیری در مقایسه با سایر انقلاب‌های دنیا ندارد؛ شباهت‌هایی دارد اما منحصر به‌فرد است.» عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: «در دوره سوم زایش تمدنی قرار گرفته‌ایم؛ انقلاب اسلامی نتیجه حرکت بیش از صد ساله‌ای بوده که با پیروزی مکتب عقلی، اجتهادی و اصولی در حوزه شیعی غلبه پیدا کرده و از مرحوم وحید بهبهانی تا آیت‌الله بروجردی ادامه داشت که در وجود امام خمینی (ره) به قله خودش رسید و امام میراث‌دار چنین جایگاه تاریخی است.» عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر اینکه تمدن غرب از نفس افتاده است، گفت: مأموریت انقلاب اسلامی مأموریتی فرهنگی تمدنی است و ما باید از همه این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

 

رونمایی از
«ایستگاه هشت»

فیلمبرداری فیلم کوتاه «ایستگاه هشت» به نویسندگی و کارگردانی علی اینانلو در تهران به پایان رسید. در خلاصه داستان این فیلم کوتاه آمده است، «ایستگاه هشت» داستان تقدیر انسان‌هایی است که نمی‌دانند کجا و چگونه به ایستگاه پایانی می‌رسند. محمدامین نبی‌اللهی، هورا سلیمانی، اسما کرمی و بردیا اینانلو بازیگران این فیلم کوتاه هستند.

 

امید بنکدار با «مافیای روباه‌ها» روی صحنه

امید بنکدار کارگردان سینما باگذشت پس از بیست‌و‌هفت سال، با نمایش «مافیای روباه‌ها» به عرصۀ تئاتر بازمی‌گردد. این نمایش که بر اساس نوشته‌ای از جیمز آیوری و کوئنتین تارانتینو دراماتورژی شده، تجربه‌ای است در مرز میان سینما و تئاتر که به‌زودی در عمارت‌ «نوفل لوشاتو» روی صحنه خواهد رفت.

جستجو
آرشیو تاریخی