صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و نود و هشت - ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و نود و هشت - ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

خبر در خبر

  ایسنا

 رحیم خاکی، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان البرز از ثبت دو درخت ۵۰۰ ساله در البرز شامل درخت چنار روستای شلمزار و کوشک زر، در فهرست میراث طبیعی ملی خبر داد. درخت چنار روستای شلمزار دارای ۴۰۰ الی ۴۵۰ سال و درخت روستای کوشک زر ۵۰۰ الی ۵۵۰ سال قدمت دارند.‌

 

ایرنا

  حسن اکبری، معاون محیط طبیعی و تنوع‌زیستی سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: تقریباً از اواسط دهه ۳۰ سلاح‌های پیشرفته، جیپ‌ها و موتورهای بیابان‌رو پیدا و از همان زمان تعداد زیادی از گونه‌های دشتی شکار شدند، عمده شکار این گونه‌ها از جمله آهو، جبیر و گورخر ایرانی در دهه ۴۰ و ۵۰ اتفاق افتاد و بخش زیادی از تنوع ژنی جمعیت این گونه‌ها را طی این دو دهه از دست دادیم. اگرچه سازمان شکاربانی و نظارت بر صید تأسیس شده بود اما میزان حضور این سازمان در کشور به گونه‌ای نبود که بتواند اقدامات پیشگیرانه‌ و مؤثری را برای این زیستگاه‌ها انجام دهد.

 

پاد

  مصطفی ده‌پهلوان رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور درباره تهیه طرح جامع گردشگری لوت گفت: تلاش می‌کنیم از محل یک درصد اعتبارات پژوهشی وزارتخانه اعتبار طرح جامع گردشگری لوت را تأمین کنیم. این طرح می‌تواند بحث میراث طبیعی لوت را مدیریت کند، نهایت درآمدزایی را داشته باشد و مشکلات آن رفع شود.

 

ایرنا

   پارک ملی خشکی- دریایی بوجاق در کیاشهر استان گیلان به دلیل تنوع گونه‌های زیستی و جانوری از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار است؛ این تنوع زیستی به‌خصوص در پاییز و زمستان به‌عنوان زیستگاه امن پرندگان مهاجر، جلوه‌های خاصی به این مجموعه منحصربه‌فرد می‌دهد.

جستجو
آرشیو تاریخی