فضای‌مجازی

کارگاه رمان‌نویسی حمیدرضا شاه‌آبادی
حمیدرضا شاه‌آبادی، نویسنده ادبیات داستانی و پژوهشگر تاریخ، تازه‌ترین پست خود را به بازنشر اطلاعاتی درباره کارگاهی اختصاص داده که از یکشنبه، بیست و نهم بهمن ماه جاری آغاز می‌شود. این کارگاه پیشرفته، چهارمین دوره نگارش رمان نوجوان نام دارد و شروع آن  از ساعت 16 تا 18 خواهد بود. گفتنی است که در این دوره شرکت‌کنندگان در فضای نگارش یک رمان نوجوان قرار می‌گیرند و مباحث مطرح شده در دوره مقدماتی را به شکل عملی و کارگاهی تجربه می‌کنند. علاوه بر اعضای کارگاه مقدماتی نگارش رمان نوجوان، کسانی که عناصر داستانی را می‌شناسند یا داستان می‌نویسند نیز می‌توانند در این دوره آموزشی شرکت کنند.

جلد تازه‌ای از ترجمه مؤدبیان در راه چاپ
داریوش مؤدبیان، بازیگر و کارگردان تئاتر که در زمینه ترجمه ادبیات نمایشی نیز از جمله چهره‌های شناخته شده به شمار می‌آید در صفحه خود از انتشار جلد تازه‌ای از مجموعه «طنزآوران جهان نمایش» خبر داده است. بر اساس اطلاعات مندرج در این پست، این کتاب که هم‌اکنون مسیر چاپ را طی می‌کند دربرگیرنده مطالبی درباره «الکساندر نیکولایوویچ آستروفسکی» است. این جلد، سه فصل کلی را شامل می‌شود؛ زندگی و آثار آستروفسکی، کمدی «زرنگ‌ترین آدم هم رو دست می‌خورد» و کمدی «جنگل». این کتاب همچون جلدهای قبلی‌اش با همت انتشارات گویا در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. مؤدبیان، ترجمه و پژوهش‌های مرتبط با این مجموعه را برعهده دارد.

مهران غفوریان با «آبی روشن»
مهران غفوریان، بازیگر سینما و تلویزیون تازه‌ترین نوشته خود در شبکه‌های اجتماعی را به انتشار پوستری از فیلم سینمایی «آبی روشن» اختصاص داده است؛ این فیلم که در چهل و دومین دوره جشنواره فیلم فجر شرکت دارد به کارگردانی بابک خواجه‌پاشا و با تهیه‌کنندگی سیدمحمدحسین میری ساخته شده است. مهران احمدی، مهران غفوریان، مرتضی امینی‌تبار، روح‌الله زمانی، کاظم هژیرآزاد و سامان مهکویه از جمله هنرمندانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند. در خلاصه داستان این فیلم سینمایی آمده: «کشف یک فیروزه‌ کمیاب، زندگی یونس را که صاحب معدن، معتمد و بزرگ شهر است وارد مسیر مخاطره‌آمیزی می‌کند.»

نوشته گلزار راغب درباره نسخه صوتی «سیطره»
کیانوش گلزار راغب، نویسنده و پژوهشگر ادبیات پایداری در تازه‌ترین پست خود، تصویری از کتاب «سیطره» را منتشر کرده و درباره‌اش نوشته: «انتشار نسخه صوتی این کتاب به نویسندگی کیانوش گلزار راغب و گویندگی میلاد فتوحی، حاصل همکاری سماوا و سوره مهر است. سیطره، قصه جاسوسی است که هفت سال در دل کومله و دموکرات‌ زندگی می‌کرد. این کتاب روایتگر نفوذ خودسرانه جوانی به نام نادر کیانی به تشکیلات گروهک‌های تروریستی دموکرات و کومله است؛ نادر طی این مدت موفق می‌شود به رده‌های بالای امنیتی کومله نفوذ کند. این کتاب صوتی با مدت زمان 8 ساعت و با صدای میلاد فتوحی در پلتفرم‌های فیدیبو، طاقچه و کتابراه پخش خواهد شد.» گفتنی است که کیانوش گلزار راغب یکی از نویسندگانی است که به دلیل نوشتن خاطرات و روایت‌های خود و دیگران از زندان و دوران دفاع مقدس مشهور شده است. کتاب‌های سیطره و برده سور از کتاب‌های مشهور او هستند. کیانوش گلزار راغب یکی از رزمندگانی است که در دوران دفاع مقدس در جبهه مشغول خدمت بود. در سال‌های 60 و 61 شمسی، عملیاتی به فرماندهی شهید احمد متوسلیان در مریوان صورت گرفت که گلزار راغب نیز یکی از رزمندگان حاضر در آن بود. وی در حین خدمت در همین عملیات مجروح شده و به همراه برادرش به دست عراقیان و گروهک کومله اسیر شد. مدت زمان زیادی از این اسارت در زندان سردشت گذشت. در همان روزهای اولیه اسارت، برادر کیانوش گلزار راغب شهید شد، خودش نیز 14 ماه در زندان بود.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و سیصد و نود و هفت
 - شماره هشت هزار و سیصد و نود و هفت - ۱۶ بهمن ۱۴۰۲