صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و نود و چهار - ۱۲ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و نود و چهار - ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۴

دورنما

شیکاگو تریبون
امریکا

شورای انتخاباتی ایالت ایلینوی که یک شورای دوحزبی است، بعد از نشستی که برای ردصلاحیت دونالد ترامپ برگزار کرد، به اتفاق آرا از اعلام چنین چیزی خودداری کرد و به این ترتیب طرح خارج کردن رئیس‌جمهور سابق امریکا از گردونه رقابت‌های انتخاباتی در این ایالت از دور خارج شد. در پی اعلام این رأی، دونالد ترامپ در پستی در شبکه اجتماعی خود از شورای انتخاباتی ایلینوی به‌خاطر «حفاظت از شهروندان امریکایی مقابل دیوانه‌های چپ رادیکال» تشکر کرد.

 

الاخبار
لبنان

ناتوانی اسرائیل در دستیابی به اهداف مورد نظر خود در غزه و نرسیدن به اسرایی که در دست مقاومت غزه دارد، به اضافه گسترش دامنه تنش‌ها در خاورمیانه ورود امریکا به چرخه انتخاباتی خود، در کنار تصمیم دیوان دادگستری بین‌المللی باعث شد تا غربی‌ها و متحدان آنها به تکاپو افتند تا در نشست پاریس اقدامی برای پایان جنگ غزه داشته باشند و در کنار آن همچنان نیز برای نابودی مقاومت تلاش می‌کنند.

 

العربی الجدید
قطر

نتانیاهو اعلام کرده است، ارتش خود را از غزه خارج نکرده و حاضر به آزادی اسرای فلسطینی نیست و هر ایده‌ای را که منجر به توقف کامل اشغالگری در غزه شود نمی پذیرد. اما در همین حال کشته شدن سه نظامی امریکایی در اردن باعث تنش‌های بسیاری در منطقه شده است. تنش‌هایی که با تصمیم بموقع کتائب حزب‌الله احتمال دارد رو به کاهش بگذارد.

 

گلوبال تایمز
چین

وکیل آفریقای جنوبی که چندی پیش از اسرائیل به دیوان دادگستری بین‌المللی شکایت برد، در گفت‌و‌گویی با گلوبال تایمز تأکید کرده است، اقدامی که کشور او انجام داد، در جهت قانون و عدالت بوده است و اینکه همدستی امریکا و انگلیس با تل آویو غیر قابل توجیه است. زیرا غزه منطقه‌ای غیر نظامی است.

جستجو
آرشیو تاریخی