صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و نود - ۰۸ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و نود - ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۱۹

خبر در خبر

مهر

  مهدی دادار، محیطبان میانکاله و قهرمان تالاب گفت: اداره کل محیط زیست استان مازندران امسال با یک ابتکار عملی آبراهه‌های موجود در روستاهای مشرف به تالاب میانکاله را به سمت این تالاب هدایت کرد و از این طریق نه تنها سطح آب در تالاب میانکاله حفظ شد بلکه به میزان بیشتری نسبت به سال گذشته رسید.

 

ایران

 محمد جهانشاهی معاون دفتر گردشگری داخلی کشور در شبکه ایکس نوشت: صندوق سرمایه‌گذاری عربستان(PIF) با ۵۰ سال قدمت و با رقمی نزدیک به ۹۰۰ میلیارد دلار ذخیره، یکی از بزرگترین صندوق‌های دولتی جهان است. چشم‌انداز ۲۰۳۰ عربستان، میزبانی از حداقل ۷۰ میلیون گردشگر است؛ صنعتی که بیش از ۸۰۰ میلیارد دلار جذب سرمایه را هدفگذاری کرده و تحت حمایت این نهاد قرار دارد.

 

میراث آریا

 مریم جلالی دهکردی، معاون صنایع‌دستی کشور گفت: صنایع‌دستی قبلاً رویکرد فرهنگی، تزیینی و ویترینی داشت، در حالی اکنون صنایع‌دستی در اقتصاد مقاومتی دیده می‌شود.
 

 

ایلنا

نورالله مرادی، معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط‌زیست از تأیید ثبت یک روز با عنوان «روز ملی جنگل و کوهستان» در متن تقویم رسمی کشور خبر داد.
 

ایرنا

   رضا زمانی مدیر مرکز کنوانسیون رامسر در مرکز و غرب آسیا گفت: در آستانه روز جهانی تالاب‌ها (۱۳ بهمن ماه)، اولین اپیزود از مجموعه پادکست «رادیو تالاب» با معرفی «تالاب بین‌المللی انزلی» منتشر شد.

 

ایلنا

   یحیی نقی‌زاده، مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری گفت: تهران، مازندران و خراسان رضوی در صدر پرشکایت‌ترین استان‌های کشور در حوزه گردشگری قرار دارند.

 

مهر

   رحمان پورحسین، رئیس حفاظت از محیط زیست رودسر با اشاره به اینکه مستندی برای صحت کشتار سگ‌ها در پارک این شهر وجود ندارد، گفت: برای یافتن متهم یا متهمان این موضوع همچنان در حال تحقیق هستیم.

 

ایسنا

  عبدالرضا کاوند، معاون تحقیقات و کنترل گواهی نهال سازمان تحقیقات و ترویج و آموزش جهاد کشاورزی با هشدار درباره خرید نهال در فضای مجازی گفت: در تهیه نهال سفارش دهندگان و خریداران نهال توجه کافی را باید داشته باشند در فضای مجازی دنبال نهالستان‌های مجوزدار بگردند، ولی برای خرید نهال حتماً نهال را در نهالستان‌ها ببینند.

 

ایسنا

   حسین براتی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین گفت: ساختمان تاریخی سپهدار به نگارخانه تبدیل شد و برای برپایی نمایشگاه‌های هنری در اختیار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قرار گرفت.

 

ایرنا

 پژوهشی که ۱۸ ژانویه ۲۰۲۴ در سایت Frontiers منتشر شد، نشان می‌دهد صید ترال باعث انتشار سالانه ۳۷۰ میلیون تن دی اکسید کربن می‌شود. حدود نیمی از این توده در اقیانوس می‌ماند و آب را اسیدی می‌کند و نیم دیگر به اتمسفر وارد شده و گرمایش جهانی را تشدید می‌کند.

 

ایرنا

 احمد زالی، فعال محیط زیست و نماینده حقوقی انجمن محیط زیست شوش گفت: جمعی از فعالان محیط زیست خوزستان در اعتراض به اجرای طرح مالچ‌پاشی در استان، روز شنبه مقابل ساختمان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان تجمع کردند. در حال حاضر مالچ‌پاشی در غرب کرخه در حال انجام است و فعالان محیط زیست همواره نسبت به این اقدام معترض بوده‌اند.

جستجو
آرشیو تاریخی