صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و نود - ۰۸ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و نود - ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۱۷

مرور

با صدور حکمی از سوی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور صورت گرفت
معرفی سرپرست جدید معاونت هماهنگی پیشگیری و کاهش خطرپذیری
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، با صدور حکمی، حسین ظفری را به عنوان سرپرست معاونت هماهنگی پیشگیری و کاهش خطرپذیری این سازمان منصوب کرد.
در این حکم، با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی دقیق در امور پیشگیری و کاهش خطرپذیری، آمده است: امید است با اتکال به خداوند متعال و با برنامه‌ریزی دقیق در امور پیشگیری و کاهش خطرپذیری، فناوری نوین و مدیریت دانش، تحقیقات و تدوین ضوابط و آینده‌پژوهی، نظارت بر اجرای برنامه ملی کاهش خطر حوادث و سوانح از طریق ادارات کل مدیریت بحران استان‌های سراسر کشور و عمل به وظایف مصرح در قانون مدیریت بحران کشور شاهد اعتلا و ارتقای جایگاه سازمان و نهایتاً حفظ جان انسان‌ها باشیم. ان شاءالله موارد فوق همواره مدنظر قرار گرفته و در تحقق آن اهتمام لازم به عمل آورید.
 
 
خانواده‌ها برای سنجش سلامت کلاس اولی‌های سال آینده نوبت بگیرند
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور از خانواده‌ها خواست برای دریافت نوبت سنجش سلامت کلاس اولی‌های سال آینده اقدام کنند ، گفت: در 5 حوزه به کودکان پیش‌دبستانی خدمات رایگان ارائه می‌شود.
به گزارش فارس، فرایند دریافت نوبت سنجش سلامت برای دانش‌آموزانی که تا اول مهر ۱۴۰۳، ۶ سال تمام دارند و باید در پایه اول دبستان ثبت‌نام کنند، آغاز شده است. حمید طریفی حسینی گفت: خانواده‌ها به درگاه خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به آدرس my.medu.ir مراجعه و گزینه دریافت نوبت سنجش کلاس اولی‌ها و پس از آن، شهر و نزدیکترین پایگاه به محل زندگی خود را انتخاب کنند.
سنجش سلامت شامل ارزیابی‌های بینایی، دید رنگ، شنوایی، گفتاری، آمادگی تحصیلی، اختلالات جسمی ـ حرکتی، اندازه‌گیری توده بدنی، قد، وزن، دهان و دندان، بیماری‌های جلدی (پوست و مو) و بیماری‌های نیازمند مراقبت ویژه است. همچنین بررسی وضعیت واکسیناسیون توسط مراقب سلامت در پایگاه سنجش انجام می‌شود. غربالگری اختلالات یادگیری، نقص توجه و بیش‌فعالی و آسیب زبان و گفتار هم در مراکز سنجش انجام خواهد شد.

ارائه تسهیلات با کارمزد ۸درصد برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران از ارائه تسهیلات نوسازی به تاکسی‌های فرسوده با کارمزد ۸ درصد و اقساط ۶۰ ماهه خبر داد.
شادی مالکی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت ارائه تسهیلات به تاکسیرانان پایتخت برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده، گفت: یکی از دغدغه‌های مهم مدیریت شهری، موضوع رفع آلودگی هوای تهران است و در این میان خودروها، تاکسی‌ها و اتوبوس‌های فرسوده سهم قابل توجهی دارند؛ به گونه‌ای که اگر بتوانیم در نوسازی این خودروها تأثیرگذار باشیم، در کاهش آلودگی هوا نیز نقش آفرینی خواهد شد. وی با بیان اینکه شهرداری تهران با انعقاد قراردادی با صندوق کارآفرینی، تسهیلات خوبی در این دوره مدیریت شهری به دارندگان تاکسی‌های فرسوده ارائه کرده است، اظهار کرد: این تسهیلات با کارمزد ۸ درصد و اقساط ۶۰ ماهه برای دارندگان خودروهای ون، پژو، سمند و... فرسوده در نظر گرفته شده است.
مالکی گفت: در این دوره مدیریت شهری، برقی‌سازی تاکسی‌ها در دستور کار قرار دارد، به گونه‌ای که شاهد ورود ۲۵ هزار تاکسی برقی و ۱۰ هزار ون برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی خواهیم بود .

جستجو
آرشیو تاریخی