صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و نود - ۰۸ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و نود - ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۱۷

افتتاح 5 سالن ورزشی در محلات کم‌برخوردار تهران

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران: هدف، نشاط اجتماعی و ایجاد انگیزه است

مهسا قوی قلب
خبرنگار

 
مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران، در مراسم افتتاح مجموعه ورزشی شهید شاعری گفت: در راستای تلاش برای افزایش سرانه فرهنگی ورزشی پایتخت، در تفاهمی که با فدراسیون کشتی انجام شد، پنج سالن در پنج نقطه از مناطق آسیب‌پذیر شهر ایجاد شد.
به گزارش «ایران» حسین اوجاقی در مراسم بهره‌برداری از مجموعه ورزشی شهید شاعری و دو مجموعه ورزشی در مناطق ۱۵ و ۱۸ افزود: ورزش و مسابقات ورزشی برای ما هدف نهایی نیست، بلکه ابزاری برای رسیدن به اهدافی مانند نشاط اجتماعی و همچنین اخلاق است. در شهرداری تهران نخست از طریق اماکن ورزشی که با قیمت ارزان به مردم خدمات می‌دهد، فعالیت می‌کنیم و دوم از طریق تعریف رویدادهای مختلف، خدمت‌رسانی انجام می‌دهیم. این رویدادهای ورزشی به مردم انگیزه می‌دهد. بر همین اساس مسابقات «قهرمان شهر» را پایه‌گذاری کردیم که ‌در آن حدود یک میلیون نفر شرکت کردند و بیش از ۲۵ هزار نفر در رشته کشتی ثبت‌نام کردند که سن ۶ هزار نفر از آنها زیر ۱۶ سال بود.
اوجاقی گفت: مجموعه گلشن در منطقه 4، مهر خاوران در منطقه ۱۵، سیدالکریم در منطقه ۲۰، دستجردی در منطقه ۱۸ و مجموعه گل‌گندم یا شهید شاعری در منطقه ۱۷ به ورزش کشتی اختصاص داده شد. بناست استفاده از این ورزشگاه‌ها برای جوانان و شهروندان رایگان باشد و از مربیان منطقه برای این مجموعه‌ها استفاده می‌شود. در این مسیر تلاش شده از طریق ورزش کار فرهنگی انجام شود. جام مساجد را هم در این سلسله برنامه‌ها برگزار می‌کنیم تا موضوع محوریت مسجد در محله را نیز داشته باشیم.

تداوم ایجاد باشگاه در محلات پایتخت
علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی نیز در این مراسم، گفت: شهرداری تهران باید بستر ورزشی را بسازد و بهره‌برداری را به بخش‌های دیگر واگذار کند. از این رو شهرداری برای بحث آسیب‌های اجتماعی برای هر یک نفر آسیب دیده، حدود ۲۸۰ هزار تومان هزینه می‌کند تا با این هزینه‌کرد، بتواند به نوعی از بروز آسیب‌های اجتماعی در این مناطق جلوگیری کند. دبیر با اعلام اینکه ایجاد چند باشگاه را در محلات از جمله محله خاک‌سفید دنبال می‌کنیم، گفت: در مناطق مختلف کار را به اهل آن و مربیان باتجربه می‌سپاریم تا به جوانان و نوجوانان محلات تمرین دهند.

افتتاح یکی از بزرگترین مراکز ورزشی در منطقه 17
رضا سیفی، شهردار منطقه ۱۷ تهران در این مراسم گفت: قرار است یکی از بزرگترین مراکز کشور در حوزه ورزش در این منطقه افتتاح شود که تا پایان سال اقدامات آن انجام خواهد شد و کار آماده‌سازی آن را به اتمام می‌رسانیم.
سیفی همچنین درباره مجموعه ورزشی شهید شاعری افزود: با افتتاح این مجموعه، سرانه ورزشی منطقه ۱۷ افزایش پیدا کرده است. برنامه‌ریزی ما این است که با افتتاح سایر مجموعه‌ها، یک تحول اساسی در افزایش سرانه‌های فرهنگی و ورزشی این منطقه ایجاد کنیم.

جستجو
آرشیو تاریخی