صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هشتاد و شش - ۰۲ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هشتاد و شش - ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

اخبار

وفایی در جدول اصلی انتخابی اسنوکر
حسین وفایی برترین و تنها نماینده اسنوکر حرفه‌ای ایران مسیر ساده‌ای برای صعود به دور اصلی مسابقات انتخابی آزاد جهانی در انگلستان دارد. این رویداد انتخابی آزاد جهانی از امروز تا ۵ بهمن در سالن بارنسلی انگلستان برگزار می‌شود که وفایی فردا از ساعت ۱۸ مقابل لیام پولین بازی می‌کند که رنکینگ ۱۰۵ جهانی را دارد. به نظر می‌رسد که وفایی با رنکینگ ۱۹ جهانی کار ساده‌ای برای صعود از مرحله اول داشته باشد و به جدول اصلی این رقابت‌ها برسد. وفایی در سال‌جاری شروع نه‌چندان خوبی را در مسابقات جایزه بزرگ جهان داشته است که این بازی‌ها نه تنها روحیه خود او بلکه نگاه مخاطبین و طرفداران او را نیز می‌تواند تغییر دهد. این بازی‌ها به دور اصلی مسابقات آزاد جهانی انگلستان ختم می‌شود که سطح فوق‌العاده‌ای بین رقابت‌های تور حرفه‌ای اسنوکر جهان دارد.

اعزام 5 تکواندوکار به فجیره امارات
تیم ملی تکواندو با 5 هوگوپوش راهی امارات می‌شود.
یازدهمین دوره رقابت‌های بین‌المللی فجیره از 15 بهمن‌ماه به میزبانی امارات برگزار می‌شود که بر اساس تصمیم کمیته فنی فدراسیون، تکواندوکاران مدعی برای حضور در مسابقات کسب سهمیه قاره‌ای به فجیره اعزام می‌شوند تا عملکرد آنها مورد بررسی قرار گیرد. مهدی حاجی‌موسایی، ابوالفضل زندی، علیرضا حسین‌پور، آرین سلیمی و میرهاشم حسینی ۵ نماینده اعزامی تیم ملی کشورمان به این مسابقات خواهند بود تا شانس خود را امتحان کنند.
مجید افلاکی به عنوان سرمربی، رضا ایمان‌زاده مربی و دکتر یاوری تحت عنوان پزشک، تیم ملی را در این مسابقات همراهی می‌کنند.

کانادا، هلند و فرانسه رقبای ایران
در شانس مجدد پارالمپیک
ابهام در اعزام بسکتبال با ویلچر
تیم ملی بسکتبال با ویلچر بعد از نایب قهرمانی آسیا - اقیانوسیه برای کسب سهمیه پارالمپیک، فروردین ماه سال آینده باید راهی فرانسه شود. ملی‌پوشان کشورمان در فینال آسیا مغلوب استرالیا شدند و از کسب سهمیه مستقیم پارالمپیک بازماندند و با توجه به عنوان نایب قهرمانی، باید در مسابقات شانس مجدد شرکت کنند.
رقابت‌های شانس مجدد فروردین سال ۱۴۰۳ به میزبانی کشور فرانسه با حضور ۸ تیم برگزار می‌شود که براساس قرعه‌کشی انجام شده تیم ملی ایران در گروه A با کانادا، هلند و فرانسه هم‌گروه شده است و در گروه B نیز تیم‌های کلمبیا، آلمان، ایتالیا و مراکش حضور دارند. بدین ترتیب در پایان چهار تیم مجوز حضور در پارالمپیک پاریس را به دست خواهند آورد.
البته مسابقات شانس مجدد در حالی با حضور تیم ایران قرعه‌کشی شده که درخصوص اعزام ملی‌پوشان بسکتبال با ویلچر به فرانسه ابهاماتی وجود دارد. یکی از سیاست‌های کمیته ملی پارالمپیک در اعزام تیم‌های مختلف به پارالمپیک 2024 پاریس، قهرمانی آنها در آسیا است. با توجه به اینکه ایران نتوانست به مقام نخست در قاره آسیا برسد، بعید است که با اعزام این تیم به فرانسه و حضور در مسابقات شانس مجدد موافقت شود. از طرف دیگر این سفر که بیش از یک هفته نیز به طول می‌انجامد، هزینه زیادی دارد که شاید همین دو موضوع، منجر به عدم اعزام تیم ایران به فرانسه شود.

برتری مقابل امارات در قهرمانی آسیا
شانس جهانی شدن هندبال افزایش پیدا کرد
 بیست و یکمین دوره رقابت‌های هندبال قهرمانی آسیا با برد تیم ملی ادامه یافت و شانس المپیکی شدن شاگردان مجید رحیمی‌زاده افزایش پیدا کرد.
این تیم در مرحله گروهی این مسابقات در گروه B با نیوزلند، چین و کره جنوبی همگروه بودند که مقابل چین و نیوزلند به برتری رسید و مقابل کره جنوبی شکست خورد تا به عنوان تیم دوم‌ گروه راهی دور اصلی شدند.
سپس همگروه تیم‌های ژاپن، قطر و امارات متحده عربی در گروه یک مرحله یک‌چهارم نهایی شد که ابتدا نتیجه را به ژاپن 23-25 واگذار کرد، سپس در دیدار با قطر مدافع عنوان قهرمانی 23-27 باخت تا از صعود به جمع چهارتیم برتر بازماند. اما در سومین مسابقه به مصاف امارات رفت و در یک بازی کاملاً تهاجمی توانست با اختلاف 3 امتیاز 25-23 صاحب برتری شود و ضمن کسب اولین بردش در دور دوم شانسش را برای گرفتن سهمیه جهانی افزایش بدهد. ایران در نیمه اول با نتیجه 13 بر 10 مقابل امارات نتیجه را واگذار کرده بود. با این نتیجه تیم ملی هندبال کشورمان با ایستادن در رده سوم گروه اول مرحله یک چهارم نهایی باید برای کسب رده پنجم به مصاف تیم سوم گروه دوم مرحله یک چهارم نهایی (کره جنوبی یا عراق) برود. محمد سیاوشی برای دومین‌بار در این مسابقات به عنوان بازیکن برتر زمین معرفی شد.
دیدارهای رده‌بندی برای جایگاه‌های پنجم تا شانزدهم امروز در منامه بحرین برگزار می‌شود. البته فدراسیون هندبال ایران در جریان مسابقات اعلام کرد که احتمال دارد یک سهمیه جهانی به سهمیه‌های آسیا اضافه شود.
در حالی که قرار بود در پایان این مسابقات ۴ سهمیه جهانی به تیم‌های آسیایی اختصاص یابد، در جریان این مسابقات اعلام شده که احتمال دارد که تعداد سهمیه‌های آسیا با درخواست کنفدراسیون آسیا، بیشتر شود و به پنج سهمیه برسد و ایران در صورت برد در بازی امروز می‌تواند سهمیه جهانی بگیرد.

جستجو
آرشیو تاریخی