صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هشتاد و شش - ۰۲ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هشتاد و شش - ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

کناره گیری آورتا و پایان ضرب‌الاجل مس رفسنجان

جادوگر بسکتبال به گرگان رسید

پریسا غفاری
خبرنگار

هفته چهاردهم رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال امروز با خبر نگران‌کننده‌ای استارت می‌خورد. خبری که علاقه‌مندان به تیم آورتای ساری را در شوک برد. طبق نامه ارسال شده تیم بسکتبال آورتای ساری به سازمان لیگ مشخص شد مسئولان این باشگاه به‌ دلیل عدم حمایت و همکاری مسئولان استانی تصمیم گرفته‌اند، دیگر به مسابقات ادامه ندهند. تیم بسکتبال آورتای ساری یکی از تیم‌های لیگ برتری است که بهتر از پیش‌بینی‌ها عمل کرده و با ۸ برد و ۷ باخت (در شرایطی مساوی با کاله) در رده هفتم لیگ قرار دارد. با این‌حال سازمان لیگ بسکتبال هم در تلاش برای بازگشت این تیم به لیگ است. طبق شنیده‌ها کناره‌گیری آورتا دو دلیل دارد: ابتدا ناهماهنگی به وجود آمده در زمان دریافت مبالغ قرارداد بازیکنان که باعث مسدود شدن حساب مسئولان باشگاه شده است. ظاهراً از بازیکنان تیم مهلتی خواسته شده بود که برای چک‌های خود چند روزی صبر کنند و اقدام زودهنگام یکی دو بازیکن باعث برگشت خوردن چک‌ها و ناراحتی مسئولان باشگاه شده است. مورد دوم هم به حمایت و همکاری نکردن مسئولان استانی بر می‌گردد. آورتا که از شهر ساری در لیگ برتر شرکت کرده، هنوز موفق به دریافت سالن شهر خود نشده و در سالن کاله آمل از حریفان خود میزبانی می‌کند. شنیده می‌شود باشگاه آورتا ۷۰ درصد مبالغ قرارداد اعضای تیم را تسویه کرده و برای باقیمانده قراردادها هم چک داده است.

پایان اولتیماتوم برای مس رفسنجان
مهلتی که فدراسیون برای پرداخت مطالبات تیم صنعت مس رفسنجان در نظر گرفته بود، به پایان رسید. سازمان لیگ نامه‌ای خطاب به حسین پورمحمدی، مدیرعامل باشگاه مس با موضوع ضرب‌الاجل برای پرداخت بدهی‌های این باشگاه به فدراسیون و شاکیان اعم از برخی بازیکنان و اعضای کادر فصل قبل ارسال کرد. در این نامه آمده است، چنانچه باشگاه اقدامی برای پرداخت مطالبات انجام ندهد با جرایمی مانند محرومیت از 2 جلسه میزبانی در دیدارهای خانگی و کسر امتیاز روبه‌رو می‌شود.

جادوگر به گرگان رسید
اما بازی مهرام و شهرداری گرگان امروز ساعت 15:30 در سالن امام خمینی(ره) شهرستان گرگان برگزار می‌شود. دیداری که از نظر فنی می‌تواند زیبایی خاصی داشته باشد، ولی به لحاظ بازگشت «پری پتی» جادوگر برای گرگانی‌ها ارزشمند است. پتی که در قهرمانی‌های گرگان تأثیر بسزایی داشته است با حضور مصطفی هاشمی در رأس این تیم از شهرداری جدا شد و اکنون در تیم مهرام توپ می‌زند. بنابراین رودررو شدن پتی و چری می‌تواند جذابیت را برای همه علاقه‌مندان به بسکتبال فراهم کند.

 

برنامه

برنامه بازی‌های هفته:
امروز
ذوب آهن     فولاد هرمزگان
 لیموندیس      نفت آبادان
آورتای ساری     مس رفسنجان

شهرداری گرگان     مهرام
فردا
طبیعت تهران      رعد پدافند هوایی
مس کرمان      کاله مازندران

جستجو
آرشیو تاریخی