صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هشتاد و پنج - ۰۱ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هشتاد و پنج - ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۲۳

رونمایی از روایت سمفونیک «ساحت حماسه»

گروه فرهنگی/   در آستانه برگزاری کنگره ملی ۲۴ هزار شهید پایتخت، آیین رونمایی از روایت سمفونیک «ساحت حماسه» روز جمعه ۲۹ دی‌ماه با حضور جمعی از خانواده شهدا و مسئولان کشوری و لشکری در تالار وحدت برگزار شد. سردار حسن حسن‌زاده، فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) و دبیر کنگره ملی ۲۴ هزار شهید پایتخت در آیین رونمایی از روایت سمفونیک ساحت حماسه در تالار وحدت در سخنانی خاطرنشان کرد: «انتقال پیام شهدا مورد مطالبه مقام معظم رهبری است. روایت سمفونیک ساحت حماسه نیز در همین راستا اجرا خواهد شد. در این مراسم باید یاد و خاطره شهدای ارتش و سپاه گرامی داشته شود.»
همچنین امیرحسین سمیعی، آهنگساز روایت سمفونیک ساحت حماسه در بخشی از این اجرا بیان کرد: «هشت ماه گذشته درباره این کار صحبت شد و از ۶ ماه گذشته به طور جدی آن را آغار کردیم و در این شب به اجرا در خواهد آمد. ساخت اثر برای شهدا توفیق می‌خواهد و هنرمند با گرهی که بین خودش و مفهوم شهید و شهادت ایجاد می‌کند باید بخواهد تا کار اجرا شود.» او ادامه داد: «این کار هفت بخش دارد که به ترتیب: پا در رکاب ماست دریاها(شهدای نهضت)، بر لب دریا (دفاع مقدس)، تهران بگو برایم(ترور)، یاران حبیب(مدافع حرم و امنیت)، خواب کبوترها(مادران و کودکان)، (راهیان آسمان‌ها) و (دل جامانده) نام دارد. همچنین شهدای غواص هم به طور ویژه یادشان گرامی داشته شده است. از همکاران و هنرمندانمان تشکر می‌کنم. ما از سنگری به سنگر دیگر برای عرض ادب به شهدا آمده‌ایم.»
در بخشی از این مراسم با حضور علیرضا فخاری، استاندار تهران و رئیس کنگره ملی ۲۴ هزار شهید پایتخت، سردار حسن حسن‌زاده دبیر کنگره ملی ۲۴ هزار شهید پایتخت، غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان ادب و زبان فارسی، محمد اسماعیل کوثری، سردار ذوالقدر و سردار آزادی از نشان نمادین روایت سمفونیک ساحت حماسه رونمایی شد. علاوه براین، امیرحسین سمیعی آهنگساز سمفونی ساحت حماسه، حسین شریفی رهبر ارکستر طلوع، محمد معتمدی خواننده، سیدمحسن حسینی خواننده، وهاب ابراهیمی خواننده، هادی حسن بیگی خواننده و مهیار مهرآذر تقدیر شدند.
طبق گزارش ایسنا، در این سمفونی هفت قطعه به رهبری حسین شریفی و با همکاری حدود ۸۰ نوازنده سازهایی همچون پیانو، ترومپت، ترومبون، هورن، فاگوت، کلارینت، توبا، فلوت، دف، تیمپانی، ویولن، ویولا، ویولن سل، کنترباس، اُبوا، سنج، سیمبال، اسنیردرام اجرا و نواخته شد.
سرژیک میرزاییان رهبر گروه کر این سمفونی بود. محمد معتمدی خواننده موومان ششم(راهیان آسمان) پس از دو مرتبه اجرای این قطعه در سخنانی کوتاه بیان کرد: «مادران شهدا بر ما ببخشند که بیش از این نمی‌توانیم کاری برای آنها انجام بدهیم.»

جستجو
آرشیو تاریخی