صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هشتاد و پنج - ۰۱ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هشتاد و پنج - ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۲۲

خبر در خبر

خبرگزاری صدا و سیما

  حجت‌الله مرادی، مدیر روابط‌عمومی اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان کرمان گفت: میلاد اسماعیلی، سرپرست اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان زرند که در بامداد ۲۵ دی‌ماه، هنگام جلوگیری از تخلفات شکار و صید غیرمجاز در سطح زیستگاه‌های طبیعی منطقه دچار حادثه شده بود، متأسفانه عصر روز ۲۸ دی‌ماه جان باخت.  او هنگام انجام مأموریت پایش مناطق تحت مدیریت از ناحیه کتف، لگن، پا و ریه دچار آسیب شده بود. وی متأهل و دارای یک فرزند بود.

 

ایسنا

 سیدمحمدمهدی میرزایی‌قمی، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از نصب دومین ایستگاه سنجش کیفیت هوای تهران در منطقه ۲۲ خبر داد و گفت: تا انتهای سال میزان ایستگاه‌های مربوط به شهرداری تهران به ۲۵ ایستگاه خواهد رسید. از عوامل مهم آلودگی تهران منابع خارج از شهر هستند و بررسی حجم این آلاینده‌ها تأثیرگذار است تا میزان غلظت آلاینده‌ها و منابع ورودی به تهران را بشناسیم. از این جهت در غربی‌ترین نقطه تهران ایستگاه ورد‌آورد را نصب کردیم.

 

ایسنا

  مهدی پیرهادی، رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با‌اشاره به اینکه برخی از مسئولان از تأثیر ۱۵ تا ۲۰ درصدی زباله‌سوزی در آلودگی هوای جنوب تهران خبر دادند، گفت: اما جهت وزش باد در تهران غرب به شرق است و مدل‌های وزشی باد تهران به‌گونه‌ای نیست که زباله‌سوزی عامل ۲۰ درصدی آلودگی هوای تهران باشد. بر اساس سیاهه انتشار ۶۰.۸ درصد میزان آلودگی هوا مربوط به وسایل نقلیه است. اگر این تأثیرگذاری خودروها بر آلودگی هوا قطعی باشد باید این تأثیر به‌ صورت هرروزه باشد اما طی روز پنجشنبه که بیشترین میزان تردد در تهران رخ داد این میزان آلایندگی را در تهران نداشتیم.

 

ایرنا

  آفرین امامی، مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان گفت: نمایشگاه «شکوه ایران باستان» در پکن، ایران را جزو مقاصد اصلی سفر و گردشگری چینی‌ها قرار خواهد داد، زیرا انگیزه و رغبت چینی‌ها را برای سفر و آشنایی با فرهنگ و تمدن ایران تقویت می کند.

جستجو
آرشیو تاریخی