در پی حمله متجاوزانه رژیم صهیونیستی به سوریه رخ داد

شهادت 5 مستشار سپاه در دمشق

آیت‌الله رئیسی: ایران جنایت رژیم صهیونیستی را بی‌پاسخ نمی‌گذارد حماس، تجاوزات رژیم صهیونیستی را که منجر به شهادت مستشاران ایرانی در سوریه شد به شدت محکوم کرد همزمان با حمله هوایی رژیم صهیونیستی به دمشق، گروه‌های مقاومت عراق چهار پایگاه اشغالگران امریکایی در منطقه را مورد هدف قرار دادند

 رژیم متجاوز و غاصب صهیونیستی در تلاش مذبوحانه و ایذایی خود برای گسترش میدان جنگ و کاستن از تمرکز‌ محور مقاومت بر موضوع جنگ غزه به دمشق حمله هوایی کرد. در حمله هوایی صهیونیست‌ها به ساختمان محل سکونت شماری از مستشاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در منطقه مسکونی المزه در غرب دمشق تعدادی از نیروهای سوری و مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.
روابط عمومی کل سپاه روز گذشته در اطلاعیه‌ای با تأیید اینکه در جریان حمله هوایی صهیونیست‌ها 5 نفر از مستشاران نظامی سپاه و مدافعین حرم نیز به شهادت رسیده‌اند، اسامی این شهدا را اعلام کرد. شهید حجت‌الله امیدوار (حاج صادق) که با درجه سرهنگی مسئول پیگیری امور مرتبط با سپاه قدس در سوریه بوده است و شهیدان علی آقازاده (حاج محرم)، حسین محمدی، سعید کریمی و محمد امین صمدی مستشارانی بودند که خون پاک‌شان در راه حمایت از محور مقاومت و کمک به مردم و نیروهای مسلح سوریه تقدیم شد.
مدافع حرم «محمد امین صمدی» از مجروحین جنایت تروریستی صهیونیست‌ها بود که از زیر آوار این حمله موشکی زنده بیرون آمد امّا باوجود انتقال به بیمارستان به شهادت رسید.
وزیر کشور عصر دیروز در پیامی شهادت مستشاران جمهوری اسلامی ایران در سوریه را تسلیت گفت. محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی نیز درپی حمله هوایی جنگنده‌های رژیم متجاوز و غاصب صهیونیستی به دمشق و شهادت 5 نفر از مستشاران نظامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأکید کرد: مجازات سختی برای رژیم غاصب اسرائیل در پیش خواهد بود. روز گذشته درحالی که رژیم صهیونیستی مدعی بود، «زیاد نخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز در این حمله هدف قرار گرفته است منابع موثق جنبش جهاد اسلامی در سوریه این ادعا را تکذیب کردند.
جنبش جهاد اسلامی فلسطین در عین حال در بیانیه‌ای حمله بزدلانه رژیم صهیونیستی به دمشق را تجاوزی در چهارچوب تلاش‌های این رژیم غاصب برای صادر کردن شکست نظامی خود در میدان نبرد با گسترش دامنه تجاوزاتش در منطقه ارزیابی و تأکید کرد: این ترورها همبستگی ما را افزایش می‌دهد و ما را از ادامه نبرد خود با دشمن دلسرد نمی‌کند و خدشه‌ای به حمایت سوریه از مسأله فلسطین وارد نخواهد کرد.
وزارت دفاع سوریه نیز در بیانیه‌ای با اعلام اینکه حدود ساعت ۱۰:۲۰ صبح روز شنبه (به وقت محلی)، دشمن اسرائیلی از سمت جولان اشغالی سوریه یک ساختمان مسکونی در محله المزه دمشق را هدف حمله موشکی قرار داد، تصریح کرد: پدافند دفاعی با موشک‌های دشمن مقابله کرده و برخی از آنها را ساقط کرد، اما این تجاوز منجر به ویرانی کامل این ساختمان و خسارت به ساختمان‌های مجاور و همچنین شهید و زخمی شدن شماری از غیرنظامیان شد.
به گزارش تسنیم، دست‌کم ۸ پیکر از زیر آوار خارج شدند و یک نفر که از زیر آوار این حمله موشکی زنده بیرون آمده بود در کنار شهروندان سوری مجروح ساکن در ساختمان‌های مجاور به بیمارستان منتقل شد.
جنبش حماس هم در بیانیه‌ای اقدام رژیم صهیونیستی را  جنایت و نقض حاکمیت یک کشور عربی  دانست و ضمن محکومیت آن تأکید کرد: تجاوز رژیم صهیونیستی به دمشق بار دیگر خطر این رژیم نازیسم بر امنیت و ثبات منطقه را نشان داد.

تلاش اسرائیل برای گسترش دامنه جنگ
رژیم صهیونیستی در جریان جنگ غزه که با شکست مفتضحانه این رژیم در عملیات طوفان‌الاقصی آغاز شد و با جبران مافات از طریق حملات وحشیانه و جنایتکارانه حتی به بیمارستان‌ها و مدارس و کشتار زنان و کودکان بی‌دفاع فلسطینی ادامه پیدا کرد، حالا با تبدیل غزه به زمین سوخته به آخرین پرده نمایش ددمنشی‌اش رسیده و تقلایی عجیب برای گسترش جنگ از خود بروز می دهد. تقلایی که هدفش چیزی جز واداشتن حزب‌الله لبنان، سوریه، عراق و جمهوری اسلامی ایران به حضور تمام‌عیار و مقابله با اقدامات ایذایی این رژیم و مجاب کردن حامیان غربی رژیم صهیونیستی به ورود مستقیم به درگیری نبوده است.
در راستای این سیاست رژیم جنایتکار که تا پیش از جنگ غزه نهایت جسارتش هدف قرار دادن مقرهای نظامی خالی از نیرو یا زاغه‌های کوچک ذخیره تسلیحات بود، پس از گرفتار شدن در باتلاق خودساخته‌اش در این جنگ در حمله موشکی جنایتکارانه به منطقه زینبیه در حومه دمشق محل سکونت سردار شهید سیدرضی موسوی را هدف قرار دهد.
گرفتن انتقام سخت و سریع از رژیم صهیونیستی برای به شهادت رساندن یکی از پرسابقه‌ترین مستشاران و اثرگذارترین پشتیبانان محور مقاومت برای نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران کار آسانی بود که شامگاه 27 دی‌ماه با شلیک 24 فروند موشک میان‌برد سپاه پاسداران به سمت مقرهای تروریست‌های تحت حمایت رژیم صهیونیستی در عراق و سوریه و به‌طور مشخص مقر موساد در اربیل - از شهرهای اقلیم کردستان عراق - شمه‌ای از آن محقق شد.

پاسخ جانشین نیروی قدس سپاه
به صهیونیست‌ها
ساعتی پس از انتشار خبر حمله هوایی اسرائیل به دمشق و شهادت 5 نفر از مستشاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جریان این حمله، سردار محمدرضا فلاح‌زاده جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه به اقدام جنایتکارانه صهیونیست‌ها این‌گونه پاسخ داد: «دنیا بداند که ما شهادت را فوز عظیم می‌دانیم و در سختی‌ها زندگی می‌کنیم؛ اما به مصاف دشمنان خدا در سراسر دنیا خواهیم رفت و تا نابودی آنها در غزه و فلسطین اشغالی از پای نخواهیم نشست.» سردار فلاح‌زاده که در دوازدهمین همایش «غزه، نماد مقاومت» سخن می‌گفت با اذعان به اینکه رژیم صهیونیستی 2 ماه پس از یورش زمینی به غزه اگر چه می‌خواست غزه را تصرف، حماس را نابود و خاورمیانه جدید تشکیل دهد اما دچار شکست تاکتیکی شد، چیزی به دست نیاورد و هیمنه‌اش از لحاظ نظامی فرو ریخت، گفت: این رژیم بر سر دوراهی نیستی و بقا قرار گرفته و ناچار شده جنگ را ادامه دهد. اما همان‌طور که خرمشهر فتح شد، امروز نیز رژیم صهیونیستی نابود می‌شود و مردم در این دوره تاریخی، افول امریکا را شاهد خواهند بود.
جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه در تحلیل چرایی اقدامات جنایتکارانه و تروریستی اسرائیل و به شهادت رساندن شیخ «صالح العاروری» در لبنان، سردار «سیدرضی موسوی» در سوریه و حمله تجاوزکارانه دیروز علیه محل اسکان مستشاران ایرانی، گفت: رژیم صهیونیستی که درحال نابودی است، دست به اقدامات تروریستی کور می‌زند و ترور می‌کند؛ چراکه تاکنون جنگ غزه برای او دستاوردی نداشته است.

عضو کمیسیون امنیت ملی: عوامل جاسوس
در دمشق باید دستگیر شوند
اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز در واکنش به شهادت مستشاران سپاه در سوریه با تأکید بر اینکه «رژیم اشغالگر قدس بداند که با این اقدامات نابخردانه و جنایتکارانه‌اش، آماده ضربه سنگین‌تری بر پیکره خود باشد»، گفت: «این حمله مذبوحانه نشان می‌دهد که نقاطی که سپاه در اربیل و مقر داعش و موساد مورد هدف قرار داد، چقدر اثرگذار و مؤثر بوده و قطعاً بیش از آنچه اعلام شده، تلفات داشته‌اند. از این رو دمشق که یکی از مناطقی است که نیروهای سپاه به عنوان مستشار فعال بودند را مورد اصابت موشک یا پهپاد قرار دادند.»
این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در عین حال با اشاره به اینکه این شهدا از قدیم‌الایام در سوریه مستشار بودند و محل ترددشان شناسایی شده بود، افزود: «با جاسوسی و نفوذ عواملی در دستگاه‌های این کشورها، می‌خواهند چنین وانمود کنند که ما همه جا دسترسی داریم اما عوامل جاسوس در دمشق باید دستگیر شوند.» وی در پاسخ به سؤالی درباره توطئه رژیم صهیونیستی برای ورود ایران به درگیری گسترده نظامی، گفت: رژیم صهیونیستی در آن حد نیست که بخواهد مستقیم با ما درگیر شود. چون اگر توان و قدرتی داشتند، حریف حماس یا حریف جهاد اسلامی می‌شدند.

جستجو
آرشیو تاریخی