صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هشتاد و چهار - ۳۰ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هشتاد و چهار - ۳۰ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

چهار هزار کلاس درس در سیستان و بلوچستان ساخته شد

زاهدان- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان از ساخت بیش از چهار هزار کلاس درس در استان از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون خبر داد.
«میثم لکزایی» اظهار کرد: با توجه به اینکه سرانه فضای آموزشی در استان ۳.۸ مترمربع است در دولت سیزدهم عزم جدی برای ساخت فضای آموزشی در این استان شکل گرفت. وی بر نقش مدیران و رؤسای آموزش و پرورش در اولویت‌بندی نیازهای مناطق و شهرستان‌ها تأکید کرد و گفت: اگر اولویت‌بندی و نیازسنجی به درستی انجام شود، تأمین فضای آموزشی و تجهیزات و تعمیرات نیز بخوبی و در جای خود انجام خواهد شد.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان همچنین بر انجام پروژه‌های خیرساز با نظارت نوسازی مدارس تأکید کرد و افزود: مدیران و رؤسای آموزش و پرورش در شهرستان‌ها و مناطق باید ارتباط خیرین مدرسه‌ساز با نوسازی را فراهم کنند تا پروژه در مراحل مختلف با نظارت این مجموعه انجام شود.
لکزایی مشکل آب و برق مدارس را یکی از مهمترین مسائل عنوان کرد و گفت: در این راستا تفاهمنامه‌ای با شرکت برق استان منعقد شده است تا اجرای شبکه برق مدارس را انجام دهند همچنین در زمینه آب و فاضلاب نیز اقدام مشابهی در حال انجام و پیگیری است که مشارکت و پیگیری مدیران و رؤسای آموزش و پرورش در شهرستان‌ها و مناطق را می‌طلبد. وی گفت: با توجه به رویکرد دولت سیزدهم در حوزه مدرسه‌سازی پیش‌بینی می‌شود رقم اعتبارات دولتی و خیری امسال به ۲۰ هزار میلیارد ریال افزایش یابد.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان با اشاره به عملکرد طرح «شهید عجمیان» افزود: تجهیزات مورد نیاز اجرای طرح به صورت صد درصد تأمین شده و چنانچه آموزشگاهی در طرح یادشده نیاز به همکاری داشته باشد اداره‌ کل نوسازی مدارس آمادگی تأمین اقلام مورد نیاز را دارد. وی اظهار کرد: دولت در زمینه محرومیت‌زدایی سیستان و بلوچستان عزم خود را جزم کرده که مشکل فضاهای آموزشی استان را حل کند و حوزه نوسازی در این زمینه موفق شده عقب‌ماندگی چندین ساله را در استان جبران کند.
جستجو
آرشیو تاریخی