نماینده کشورمان در نامه‌ای به شورای امنیت:

عملیات ضد تروریستی ایران با رعایت کامل تعهدات بین‌المللی انجام شد

نماینده ایران در نامه‌ای به شورای امنیت اعلام کرد که عملیات
ضد تروریستی ایران ضروری و متناسب با هدف قرار دادن دقیق پایگاه‌های گروه‌های تروریستی و رعایت کامل تعهدات بین‌المللی انجام شده است.
به گزارش فارس، امیرسعید ایروانی  تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران حقوق ذاتی خود را که توسط قوانین بین‌المللی به رسمیت شناخته شده، برای حفاظت از حاکمیت، امنیت ملی و شهروندان خود در برابر هرگونه تهدید یا حمله، تکرار می‌کند. این تعهد نشان دهنده عزم ایران برای حفظ منافع خود و حفظ صلح و امنیت خود است.
با وجود تأکید مقامات دیپلماتیک کشورمان بر تعهد تزلزل ناپذیر ایران به احترام کامل به حاکمیت ملی، استقلال، وحدت و تمامیت ارضی جمهوری‌های سوریه، عراق و پاکستان و علی رغم هشدارهای پیشینی که مقامات ایران نسبت به انجام اقدامات ضروری در صورت ادامه فعالیت گروهک‌های تروریستی در اطراف مرزهای خود، وزارت امور خارجه پاکستان حملات موشکی علیه مقر تروریست‌های «جیش‌‎العدل» در منطقه بلوچستان در جنوب غربی پاکستان را«بی‌دلیل و نقض آشکار استقلال پاکستان» ارزیابی کرد. وزارت خارجه پاکستان دیروز در بیانیه خود اعلام کرد که تصمیم خود برای فراخواندن سفیرش از تهران را به دولت ایران اعلام و سفیر تهران در اسلام‌آباد نیز که به ایران سفر کرده، ممکن است در نتیجه این تحولات به پاکستان بازنگردد. در همین خصوص، سیدمجید میراحمدی معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: به پاکستان بارها تأکید کردیم این تروریست‌ها در خاک شما لانه کرده‌اند و البته پاکستان قول همکاری داده اما نیازمند است عزم قاطع‌تری را برای برخورد، اخراج و انهدام تروریست‌ها داشته باشد.
جستجو
آرشیو تاریخی