از سوی وزیر ارتباطات و رئیس رسانه ملی مطرح شد

اجرای تکالیف انتخاباتی برای مشارکت و رقابت پرشور

تدابیر نهادها و سازمان‌های مختلف حاکمیتی برای فراهم ساختن زمینه برگزاری انتخابات رقابتی و با مشارکت پرشور مردم ادامه دارد. در همین راستا روز گذشته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، پیش‌بینی‌ها و اقدامات انجام شده در حوزه تکالیف انتخاباتی این وزارتخانه را توضیح داد.
عیسی زارع‌پور با تأکید بر تلاش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای تأمین زیرساخت‌های ارتباطی کاملاً پایدار مورد نیاز نزدیک به ۶۰ هزار شعبه اخذ رأی در سراسر کشور، گفت: افزایش مشارکت از طریق حمایت سکوهای داخلی برای تبلیغ نامزدهایی که مورد تأیید صلاحیت نهایی هستند مورد پیگیری است و در بسته انتخاباتی سکوهای ایرانی برای هر نامزد تأیید صلاحیت شده یک کانال با تیک آبی در نظر گرفته شده است.
در این راستا پیمان جبلی، رئیس سازمان صدا‌وسیما هم درباره برنامه‌های رسانه ملی در ایام انتخابات گفت: غیر از برنامه‌های تلویزیونی که برای حوزه‌های انتخابیه در نظر گرفته شده است، تلوبیون هم یک صفحه اختصاصی با ظرفیت ۱۰ ساعت بارگذاری برای ویدیوهای تبلیغاتی و اطلاعات دیگر، به همه نامزدها اختصاص خواهد داد.
وی افزود: در ایران‌صدا نیز این ظرفیت را در اختیار همه نامزدها قرار می‌دهیم و آنها می‌توانند از این طریق فایل‌های صوتی‌شان را در آنجا بارگذاری کنند.
همزمان با این پیش‌بینی‌ها که در راستای اجرای قانون انتخابات مجلس در حیطه تبلیغات انتخاباتی انجام می‌شود، خبرها نشان از تحرک بیشتر جریان‌های سیاسی و تشکل‌های انتخاباتی دارد، از جمله محمدجواد محمدی‌نوری از اعضای شورای وحدت نیروهای انقلاب در گفت‌و‌گو با ایرنا از آغاز به کار ستادهای این تشکل در استان‌ها خبر داد و بر همراهی این تشکل با همه جریانات دلسوز انقلاب تأکید کرد. به گزارش تسنیم، حسن صادقی، معاون دبیرکل خانه کارگر از تشکل‌های سیاسی اصلاح‌طلب نیز با بیان این که زیان‌کننده اصلی در بی‌توجهی به انتخابات کارگران هستند، گفت: خانه کارگر تصمیم دارد فهرستی از نامزدهای فعال کارگری را برای انتخابات مجلس معرفی ‌کند.
محمد عطریانفر، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران هم در گفت‌و‌گویی با بیان اینکه اصلاحات به هیچ عنوان تندروی را به ‌رسمیت نمی‌شناسد و اینکه شرایط سیاسی مناسب نیست پس نباید منفعل و تماشاگر باشیم، گفت: معتقدم در حد بضاعت و قدرت باید در عرصه رقابت‌ها حضور داشت و با مبارزه کاملاً مصلحانه و صمیمانه، مردم را به داوری دعوت کرد.
در جریان روند قانونی برگزاری انتخابات، رسیدگی به اعتراضات داوطلبان نسبت به نتیجه بررسی صلاحیت نیز در شورای نگهبان در جریان است.
هادی طحان‌نظیف، سخنگوی شورای نگهبان در این‌باره با بیان اینکه آنچه را که هیأت‌های نظارت درباره بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات اعلام کرده‌اند نهایی نمی‌دانیم و بررسی صلاحیت‌ها چند مرحله‌ای است تا حقی از هیچ‌کس ضایع نشود، گفت: در دوره گذشته بیش از ۴۵۰۰ نفر عدم احراز صلاحیت داشتیم، در حالی که این دوره با اینکه تعداد ثبت‌نام‌کنندگان خیلی بیشتر شده است، کمتر از 2 هزار نفر عدم احراز داشتیم که باز پیش‌بینی بنده این است که در مرحله شورای نگهبان این تعداد کمتر هم خواهد بود.

جستجو
آرشیو تاریخی