از رسانه ‌ها چه‌خبر؟

ایرنا

رئیس‌جمهور امروز به فیروزکوه و دماوند می‌رود

معاون اجرایی رئیس‌جمهور از سفر روز پنجشنبه آیت‌الله رئیسی به فیروزکوه و دماوند خبر داد.
محسن منصوری با اعلام این خبر از بازدید میدانی رئیس‌جمهور از برخی پروژه‌های مهم عمرانی و دیدار با مردم فیروزکوه و دماوند خبر داد و گفت: جلسه شورای اداری شهرستان‌های فیروزکوه و دماوند به ریاست آیت‌الله رئیسی به منظور تصمیم‌گیری در خصوص پروژه‌های عمرانی و جمع‌بندی مصوبات سفر تشکیل خواهد شد. معاون اجرایی رئیس‌جمهور افزود: در گام اول ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام فیروزکوه و دماوند در نظر گرفته شده که با حضور و دستور رئیس‌جمهور این عدد افزایش می‌یابد.

 

ایرنا

توافقنامه جامع مسکو-تهران
در مرحله نهایی

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: آماده‌سازی توافقنامه جامع روسیه و ایران در مرحله نهایی قرار دارد و قرار است در نشست رؤسای جمهور دو کشور به امضا برسد.
وی با این توضیح که این سند  مجموعه روابط چندوجهی روسیه-ایران را پوشش می‌دهد، افزود: بیش ۲۰ سال از زمان امضای توافقنامه کنونی [بین ایران و روسیه] که در ۲۰۰۱ امضا شد، می‌گذرد. مسائل زیادی از جمله وضعیت عرصه بین‌المللی تغییر کرده و چارچوب روابط بین کشورهای ما نیز به سطح بی‌سابقه‌ای بهبود پیدا کرده است. زاخارووا درباره زمان‌بندی امضا هم گفت:  انتظار می‌رود این توافق در یکی از نزدیکترین د‌یدارهای بین رؤسای جمهور روسیه و ایران امضا بشود.
این اعلام ماریا زاخارووا پس از آن صورت گرفت که وزیران امور خارجه و دفاع روسیه در تماس‌های تلفنی جداگانه روز دوشنبه با همتایان ایرانی خود تأیید کردند که موضوع احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی در توافقنامه جامع روسیه و ایران قید می‌شود. توافقنامه جامع دو کشور که تمدید و بروز‌رسانی موافقتنامه 20 ساله همکاری بلندمدت بین ایران و روسیه بر اساس سطح مناسبات کنونی در جریان سفر رئیس جمهور کشورمان به مسکو مورد توافق مقامات عالی دو کشور قرار گرفت.

 

مهر

تمرین مشترک نیروی دریایی ارتش ایران و پاکستان در خلیج فارس

تمرین مشترک نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و پاکستان با مشارکت ناوهای موشک‌انداز و شناورهای رزمی نیروی دریایی دو کشور، در تنگه هرمز و خلیج فارس برگزار شد. ناوگروه صلح و دوستی نیروی دریایی پاکستان به مدت ۳ روز، با هدف افزایش سطح تعاملات آموزشی و ارتقای مراودات نظامی و همچنین دیدار فرماندهان پاکستانی با مقامات نیروی دریایی ارتش به استعداد دو ناو رزمی آموزشی، در منطقه یکم امامت نداجا بندرعباس پهلوگیری کرده بود.

جستجو
آرشیو تاریخی