صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هفتاد و هشت - ۲۳ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هفتاد و هشت - ۲۳ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

ایران‌در ایران

رتبه نخست هرمزگان در اشتغالزایی
بندرعباس - استان هرمزگان در اشتغالزایی رتبه نخست کشور را کسب کرده است.
 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۴۰ هزار شغل در هرمزگان ایجاد شده است.
مجتبی معین وزیری با اشاره به اینکه ۱۳۷ درصد از تعهد استان در زمینه اشتغالزایی محقق شده است، افزود: در زمینه راستی‌آزمایی و صحت‌سنجی ۹۸ درصد تأییدیه مشاغل دریافت شده است.
وی گفت: این اشتغالزایی در زمینه‌های خدمات، صنعت، کشاورزی و مشاغل خانگی ایجاد شده است.
معین وزیری افزود: هرمزگان در زمینه تعاون رتبه اول، در زمینه دریافت تسهیلات نیز استان برتر و در زمینه کاهش بیکاری نیز جزو سه استان برتر معرفی شده است.

بیکاران شهر ری برای اشتغال به فرمانداری مراجعه کنند
تهران - فرماندار شهرستان ری گفت: بیکاری یک مشکل چند جانبه است که جامعه را درگیر خود کرده است اما در شهرری مشکل کار نداریم، هرکس بیکار است به فرمانداری مراجعه کند، ما به او کار معرفی مــی‌کنیـــم.
مهدی باب‌الحوایجی افزود: با وجود اینکه معضل اتباع یک مشکل کشوری است اما ما در فرمانداری با تدابیری در حال تشکیل یک اداره هستیم تا مستقلاً به این امر رسیدگی کنیم.
فرماندار شهرستان ری بیان داشت: ما مکلف هستیم روزانه 800 نفر از اتباع غیرمجاز را از سطح شهر جمع‌آوری کنیم و برای تعیین تکلیف به اردوگاه بفرستیم و مأمورین انتظامی این کار را انجام می‌دهند.

اجرای طرح انتقال آب سد کوچری
آب آشامیدنی ساوه تأمین می‌شود
اراک- اجرای ۳۰ کیلومتر از طرح انتقال آب از سد کوچری به ساوه به‌عنوان یک طرح اضطراری برای رفع بحران آب آشامیدنی این شهرستان در دستور کار قرار گرفت.
علی اکبر اسدی، معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار مرکزی بااشاره به تأمین اعتبار ۱۲۰میلیارد ریالی برای رفع چالش آب آشامیدنی ساوه اظهار کرد: با تخصیص این اعتبار تا آخر بهمن، آب مورد‌نیاز این شهرستان از چاه‌های زیرزمینی تأمین می‌شود.
وی اضافه کرد:همچنین اعتبارات ملی و استانی برای حفر 19 چاه جدید نیز به تصویب رسیده تا بتوانیم قبل از فرا رسیدن تابستان با حفر این چاه، مشکل جیره‌بندی آب در این شهرستان را بر طرف کنیم.
اسدی با تأکید بر اینکه طرح انتقال آب از سد کوچری به ساوه نیز در دستور کار است، افزود: باتوجه به تأکید رئیس‌جمهور و وزیر نیرو تا کنون ۳۰ کیلومتر از این خط در محدوده شهر آوه و ساوه بااستفاده از اعتبارات تنش آبی اجرا شده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای ساوه نیز در این خصوص اظهار کرد: ساوه هم‌اکنون یکی از شهرستان‌‌های بحرانی استان بوده و نیازمند اتخاذ تصمیمات اساسی در حوزه تأمین آب است. در این راستا طرح انتقال آب از سد کوچری به ساوه با دستور وزیر نیرو به عنوان یک طرح اضطراری به تصویب رسیده و در تلاشیم در نزدیک‌ترین زمان ممکن آن را به اتمام برسانیم.

۱۵۰ همت سرمایه‌گذاری برای توسعه گلستان
گرگان - استاندار گلستان گفت: دولت سیزدهم طی ۲ سال اخیر حدود ۱۵۰ همت (هزار و ۵۰۰ هزار میلیارد ریال) سرمایه‌گذاری اعم از طرح‌های بهره‌برداری شده یا آغاز عملیات اجرایی را برای توسعه این استان انجام داده است.
 علی‌محمد زنگانه اظهار داشت: جایگاه گلستان با وجود داشتن ظرفیت‌هایی برای توسعه اقتصادی، پایین بوده و قرار گرفتن جزو پنج استان فقیر کشور، زیبنده آن نیست.
 وی بیان کرد: در عین حال دولت سیزدهم برای جبران عقب‌ماندگی و دستیابی سرانه درآمدی اقتصاد این استان به میانگین کشوری، سرمایه‌گذاری ۲۲۴ همت (۲ هزار و ۲۴۰ هزار میلیارد ریال) را تا پایان دولت سیزدهم هدفگذاری و با جدیت پیگیری می‌کند.
 زنگانه با اشاره به جذب اعتبارات ۴۰ هزار میلیارد ریالی برای توسعه استان در پایان دولت قبل، افزود: به برکت دولت سیزدهم جذب اعتبارات از محل تملک دارایی در این استان طی ۲ سال اخیر به چهار برابر دولت قبل معادل ۱۶۳ هزار میلیارد ریال افزیش یافته است.
 وی یادآور شد: شتاب در توسعه سرمایه‌گذاری در گلستان ثمره نگاه ویژه دولت سیزدهم به استان‌های محروم از جمله گلستان است.
 استاندار گلستان گفت: نمونه بارز توجه دولت سیزدهم به مناطق محروم، شهرستان مرزی مراوه‌تپه استان بود که در ۳۰ ماه اخیر هشت هزار میلیارد ریال در بخش‌های عمرانی و اقتصادی، سرمایه‌گذاری انجام شده است.
 شهر قرق با ۱۱ هزار نفر جمعیت در ۲۴ کیلومتری شهر گرگان و در نزدیکی شهر فاضل آباد شهرستان علی آباد قرار دارد.

جستجو
آرشیو تاریخی