مرور

تشکیل پرونده در بنیاد شهید برای خانواده شهدای حادثه تروریستی کرمان تا قبل از اربعین
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در حاشیه جلسه روز گذشته هیأت وزیران، در حیاط دولت به سؤالات‌ خبرنگاران پاسخ داد.
به گزارش ایسنا، قاضی‌زاده هاشمی، آخرین وضعیت تشکیل پرونده برای خانواده شهدای حادثه تروریستی کرمان را تشریح کرد و گفت: آخرین تعداد شهدای حادثه تروریستی کرمان ۹۳ نفر است. پیگیری وضعیت خانواده شهدای این حادثه نیازمند اقدامات اداری است. وی افزود: تیمی از مرکز به استان اعزام شده تا تشکیل پرونده انجام شود. امیدواریم تا قبل از اربعین خانواده شهدای این حادثه تعیین تکلیف شوند.
قاضی‌زاده هاشمی گفت: میزان جانبازی جانبازان این حادثه تروریستی نیز پس از درمان، توسط کمیسیون مربوطه تعیین می‌شود.


در افتتاحیه رویداد طرح ملی هوای مادری عنوان شد
ضرورت توانمندسازی خانواده‌ها برای تربیت کودک
رئیس سازمان تعلیم و تربیت کودک با تأکید براینکه تربیت کودکان در کانون خانه و خانواده اتفاق می‌افتد، گفت: متأسفانه باتوجه به وضع موجود، از تربیت اوان یا ابتدای کودکی فاصله گرفته‌ایم.به گزارش «ایران»، مجتبی همتی‌فر، رئیس سازمان تعلیم و تربیت کودک، در حاشیه مراسم افتتاحیه اولین رویداد ملی هوای مادری درباره این رویداد ملی گفت: وقتی از تعلیم و تربیت دوره اوان کودکی صحبت می‌کنیم، معمولاً در اولین نگاه، کودکستان به ذهن ما می‌آید اما بسترهای تربیتی دیگری هم در این راستا وجود دارد بویژه خانه و خانواده. در این بین این سؤال مطرح می‌شود که چقدر به نقش پدر و مادر در تربیت فرزندانمان توجه داریم؟
رئیس سازمان تعلیم و تربیت کودک با اشاره به اینکه باید زمینه‌سازی کنیم تا خانواده‌ها در این زمینه توانمند شوند، افزود: برنامه‌ای طراحی شده است که در آن نقش خانواده و خانه را پررنگ کنیم البته که نقش مادران در این بین پررنگ‌تر است و باید برای عمده مادرانی که شاغل نیستند نیز تدابیری داشته باشیم. این مهم، نقطه عزیمت طرح هوای مادری را کلید زده است که در آن باید هسته‌ها و مراکزی را طراحی کنیم که محور آن توانمندسازی و آماده‌سازی مادران برای بهتر مادری کردن همراه با حال خوب است.

کاهش آسیب‌های اجتماعی با اجرای طرح ملی هوای مادری
حسین علیزاده، دبیر اولین رویداد ملی هوای مادری، در مراسم افتتاحیه این رویداد با تأکید بر اینکه باید بستری فراهم شود تا بتوانیم الگوهای مختلف همفکری، تجربیات و فرصت‌های بدست آمده را با یکدیگر به اشتراک بگذاریم، خاطرنشان کرد: هدف مهم از تشکیل این رویداد ارتقای خانواده و فرهنگ جامعه و ایجاد بسترهای مهم همفکری بین مادران بوده است.
حجت‌الاسلام بهرامی، عضو شورای فکری رویداد هوای مادری نیز گفت: اگر بخواهیم جامعه‌ای سرزنده، پویا و فعال با کم‌شدن آسیب‌های اجتماعی داشته باشیم، باید به مسأله مادر و خانواده توجه ویژه‌ شود.
رویداد ملی طرح هوای مادری در مشهد مقدس برگزار شد.

جستجو
آرشیو تاریخی