رئیس سازمان مدارس غیردولتی اعلام کرد

افزایش 72درصدی پرداخت عوارض شهرداری‌ها به آموزش و پرورش

اگر ظرفیت بخوبی مدیریت شود، می‌توانیم در همه شهرک‌های مسکونی جدید مدرسه بسازیم

غزل رضایی ثانی
خبرنگار


معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس غیردولتی در زمینه پرداخت ۳ درصد عوارض شهرداری‌ها به آموزش و پرورش گفت: نسبت به سال گذشته، این رقم ۷۲ درصد افزایش پیدا کرده است. همچنین در این زمینه توافقنامه‌ای داشتیم تا این ظرفیت به طور کامل محقق شود. اگر ظرفیت بخوبی مدیریت شود، می‌توانیم در همه شهرک‌های مسکونی جدید مدرسه بسازیم.
به گزارش خبرنگار «ایران»، احمد محمودزاده، دیروز در نشست خبری افزود: شهرداری‌ها باید سه درصد از محل صدور پروانه ساخت و ساز را به وزارت آموزش و پرورش بدهند. رقم تحقق یافته در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۲۴۰ میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۱ بالغ بر۴۱۳ میلیارد تومان بود. این رقم صرف افزایش کیفیت آموزشی و پرورشی و به اتمام رساندن پروژه‌های نیمه تمام می‌شود.
برگزاری همایش شوراهای آموزش و پرورش، 25 دی
رئیس سازمان مدارس غیردولتی با اشاره به اهمیت شوراهای آموزش و پرورش گفت: شوراهای آموزش و پرورش در بحث عدالت تربیتی و آموزشی، تقویت مدارس دولتی و حمایت از مدارس شبانه‌روزی اقدامات خوبی داشتند. در این راستا، هفته آینده، روز ۲۵ دی، همایش شوراهای آموزش و پرورش به صورت مشترک با حضور وزارت کشور و وزارت آموزش و پرورش برگزار خواهد شد.
محمودزاده افزود: ظرفیت در مدارس هیأت امنایی ۳۵۰۰ نفر است، اما یک میلیون و ۱۰۰ هزار دانش‌آموز در این مدارس تحصیل می‌کنند.
بازگشت۶۰ درصد بازماندگان از تحصیل در مناطق آزاد و تجاری به مدارس
وی با اعلام اینکه ۶۰ درصد بازماندگان از تحصیل در مناطق آزاد و تجاری به مدارس بازگشته‌اند، گفت: در هنگام تحویل دولت، ۲۳۰ هزار دانش‌آموز در مناطق آزاد تجاری داشتیم که ۳۲ هزار بازمانده از تحصیل داشتند و اکنون تعداد آنها به ۱۰ هزار نفر رسیده است. بیشترین دانش‌آموز بازمانده از تحصیل را در منطقه چابهار و منطقه آزاد اروند داریم.
توسعه آموزش فنی و حرفه‌ای در مدارس غیر دولتی
رئیس سازمان مدارس غیردولتی گفت: امسال ۵۱۰ میلیارد تومان تسهیلات در اختیار مؤسساتی قرار می‌دهیم که به سراغ ساخت هنرستان می‌روند تا مسیر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را در مدارس غیردولتی توسعه دهیم.
پیگیر توزیع شیر در مدارس غیر‌دولتی هستیم
وی در توضیح اینکه چرا شیر رایگان در مدارس غیردولتی توزیع نمی‌شود، گفت: هر تصمیمی که در آموزش و پرورش در موضوعات مختلف گرفته می‌شود به مدارس دولتی و غیردولتی مربوط می‌شود و برای شیر رایگان تفاوتی میان دانش‌آموزان نیست. در این خصوص باید معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع پاسخ دهد البته ما نیز پیگیر این موضوع خواهیم بود. معاون وزیر آموزش و پرورش، در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران درباره حق رأی آموزش و پرورش در شورایی که برای تعطیلی مدارس هنگام آلودگی هوا تشکیل می‌شود، گفت: آموزش و پرورش در این شورا که برای تصمیم در خصوص تعطیلی مدارس به هنگام آلودگی هوا تشکیل می‌شود، عضو است و تصمیم این شورا هرچه باشد آموزش و پرورش باید اجرا کند. ما خیلی اصرار به تعطیلی مدارس نداریم و بارها تأکید شده است که اولین جایی که در بروز مسائل باید باز شود مدرسه و آخرین جایی که باید تعطیل شود هم مدرسه است؛ البته ایمنی و حفط جان دانش‌آموزان از همه مسائل بالاتر است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی