دیگه‌چه‌خبر؟

دستور رئیس‌جمهور برای برکناری معاون متخلف یک وزارتخانه
 خبر اول اینکه، رئیس‌جمهور دستور برکناری معاون یکی از وزارتخانه‌ها را به دلیل استخدام خارج از ضابطه برخی افراد، صادر کرد. سپهر خلجی رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت اعلام کرد: در پی گزارش رئیس سازمان اداری و استخدامی در جلسه هیأت دولت مبنی بر کارسازی معاون یکی از وزارتخانه‌ها برای استخدام چند نفر خارج از سازکار قانونی، رئیس‌جمهور دستور برکناری آن معاون وزیر را صادر کرد.

تعداد شهدای کرمان به ۹۴ نفر رسید
 خبر دیگر اینکه،  با شهادت سروان «محمدعلی ضیاءالدینی» از نیروهای راهنمایی و رانندگی کرمان، تعداد شهدای جنایت تروریستی کرمان به ۹۴ نفر افزایش یافت. اعضای بدن این شهید هم به بیماران نیازمند اهدا شد.
 
فعال شدن پدافند هوایی در دریای عمان برای رزمایش سپاه
 شنیدیم که، طی چند روز اخیر فیلم‌هایی از فعال شدن پدافند هوایی یا صدای تیر اندازی و شلیک توپ و غیره از جنوب سیستان و بلوچستان در فضای مجازی منتشر شده است که با بررسی میدانی و پیگیری صورت گرفته، مشخص شده این صداها و فیلم‌های فعال شدن پدافند هوایی در این محدوده به دلیل رزمایش نیروی دریایی سپاه پاسداران بوده و دلیل دیگری ندارد.
 
انتقاد به امریکا برای حمایت از جنایتکاران صهیونیست
 با خبر شدیم که،  سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل ضمن انتقاد از حمایت بی‌شائبه امریکا از جنایات رژیم صهیونیستی گفت:‌ سازمان ملل به دلیل مخالفت امریکا از اجرای وظایف خود بازمانده است. امیرسعید ایروانی در سخنرانی خود در صحن مجمع عمومی سازمان ملل با اشاره به سوءاستفاده امریکا از وتو و مخالفت با آتش بس در نوار غزه گفت: علی رغم درخواست‌های مکرر جامعه بین‌المللی از شورای امنیت برای انجام تعهداتش و توقف خونریزی در غزه، این سازمان بار دیگر تنها به دلیل مخالفت ایالات متحده با برقراری آتش بس، از اجرای وظایف خود بازمانده است.

لزوم اجرای ایده گروه تماس منطقه‌ای درباره افغانستان
 خبر رسیده که،  وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی روز گذشته در بیانیه‌ای از سازمان ملل متحد خواست تا از ابتکارات سازنده‌ای که بتواند موجب تضمین صلح، ثبات، امنیت و تمامیت ارضی افغانستان شود، حمایت بیشتری به عمل آورد. وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه ضرورت حل و فصل مسأله افغانستان و کوشش برای تسریع مشارکت این کشور در سازکار جهانی، ایجاب می‌کند پیش از ایجاد دوگانگی ساختاری و ایجاد مأموریت‌های تازه؛ با مطالعه تجارب آزموده قبلی و ارائه گزارش عملکردی از آنها، دامنه تمرکزگرایی در ایفای مسئولیت‌های بین‌المللی در مشورت با محیط همسایگان افغانستان تقویت شود، افزود: از این‌رو پیشنهاد ایجاد گروه تماس منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران -مندرج در بیانیه نشست فرمت مسکو اجلاس غازان ۲۰۲۳- یک گام اصولی و روند معقول برای نتیجه‌بخشی به هرگونه ابتکار جدید است. شکی نیست، راه برگزیده افغانستان در مسیر همگرایی با همسایگان خود، ترتیباتی را مشخص خواهد ساخت که تضمین‌کننده کامیابی مأموریت‌های تازه در ساختار و سازمان نظام بین‌الملل است.
در همین راستا جمهوری اسلامی ایران باور دارد در این مسیر، کمک به شکل‌گیری و موفقیت یک حاکمیت معین از افراد صالح متعلق به اقشار متنوع جامعه افغانستان به ترتیبی که «اصولی روشن»، «تعهداتی مسئولانه» و «برنامه‌ای مطلوب» برای عبور افغانستان از مشکلات دهه‌های اخیر را موجب شود، سازنده‌ترین گام از ناحیه این کشور در مسیر «تعامل، همگرایی و همکاری سازنده» با کشورهای منطقه و جهان است.

فرصت ۲۰ دقیقه‌ای برای نامزدها
 دست آخر اینکه،  محسن اسلامی، دبیر ستاد انتخابات کشور در نشست ویژه ستاد انتخابات استان گیلان، بااشاره به فرصت ۵۰ روزه تا روز انتخابات در ۱۱ اسفندماه، تأکید کرد: باتوجه به منویات رهبر انقلاب راهبردهای چهارگانه سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت را دنبال می‌کنیم و لذا تأکید وزارت کشور به‌عنوان مجری انتخابات، آماده‌سازی استان‌ها برای برگزاری انتخابات است. دبیر ستاد انتخابات کشور، تمام دستگاه‌ها را مکلف به همکاری با ستاد جهت در اختیار قرار دادن امکانات خود دانست و متذکر شد: امکانات دستگاه‌ها باید در خدمت کاندیداها باشد؛ در گذشته افراد فاقد تمکن مالی، نمی‌توانستند از فضای تبلیغاتی بهره‌برداری کنند، اما با رویکرد جدید قانون، کاندیداها می‌توانند به‌صورت رایگان از ظرفیت دستگاه‌ها برای ارائه برنامه‌های خود استفاده کنند و مردم با چهره‌های جدید آشنا شوند. وی با بیان اینکه ۲۰۸ حوزه انتخابیه داریم، تأکید کرد: علاوه‌بر برنامه‌های شبکه‌های استانی، ۲۰۰ حوزه انتخابیه توسط صدا وسیما پوشش داده می‌شود و برنامه ضبطی هر کاندیدا در مدت زمان ۲۰ دقیقه پخش می‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی