حمله مسلحانه در راسک به شهادت یکی از مأموران فراجا منجر شد

تقلای مذبوحانه تروریست‌ها زیر ضرب نهادهای اطلاعاتی - امنیتی

اینجا ستون «ذره بین» است و ما با دقت بیشتری به جزئیات یک سوژه خبری پرداخته ایم:

درگیری مسلحانه میان نیروهای انتظامی و اعضای یک گروهک تروریستی در شهرستان راسک سیستان و بلوچستان به شهادت یکی از مأموران خدوم انتظامی منجر شد.
به گزارش ایرنا، نیمه شب چهارشنبه بود که تعدادی از اشرار عضو گروهک تروریستی موسوم به «جیش العدل» با قصد نفوذ به پاسگاه جنگل راسک حمله کردند؛ حمله‌ای که با مقاومت نیروهای مستقر در پاسگاه مواجه شد و سه ساعت به طول انجامید.
در جریان این درگیری «استواردوم امیرحسین حسین آبادی» بر اثر اصابت گلوله مجروح و به بیمارستان اعزام شد؛ اما متأسفانه بر اثر شدت جراحات وارده به شهادت رسید. مقاومت جانانه کارکنان انتظامی پاسگاه و نیز اعزام نیروهای کمکی سبب شد که با وجود چندین ساعت درگیری تروریست‌ها که تاب مقاومت در مقابل آتش جان برکفان فراجا را نداشتند با استفاده از تاریکی هوا از محل متواری شوند. اگر چه بر اساس تأکید سلیم کدخدا، فرماندار راسک تلاش نیروهای انتظامی برای دستگیری افراد مسلح شرور قابل پیش‌بینی است که این اشرار نیز همچون دیگر اعضای گروهک جیش الظلم بزودی دستگیر شوند و برای تعیین مجازات در اختیار دستگاه قضایی کشور قرار گیرند.حمله تروریستی نیمه شب چهارشنبه شب راسک دومین حمله تروریستی است که در نزدیک به یک ماه گذشته در پاسگاه‌های مرزی این شهرستان به وقوع پیوسته؛ چه اینکه ۲۴ آذرماه نیز بر اثر حمله افراد مسلح به یکی دیگر از پاسگاه‌های انتظامی راسک، ۱۱ مأمور نیروی انتظامی به شهادت رسیدند. آن حمله غافلگیرانه و به نحو پیچیده‌تری طراحی شده بود به نحوی که تروریست‌ها با کمین در یکی از مسیرهای منتهی به مقر ستاد فرماندهی انتظامی با نیروهای کمکی که برای یاری به همرزمان خود می‌آمدند نیز درگیر شدند.
بر این اساس مشخص است که عملیات مشترک نهادهای اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی در سیستان و بلوچستان و زیر ضرب قرار دادن اشرار و تروریست‌های متصل به گروهک جیش الظلم که در خاک پاکستان مستقر هستند در بر هم زدن طرح دشمن برای هدایت و توسعه ناامنی در مرزهای کشورمان مؤثر واقع شده است.
چنانکه در مورد اولین ضربه به تیم تروریستی حادثه 24 آذر در راسک که با حمله به محل اختفای شرورهای عامل در آن اقدام تروریستی همراه بود نه تنها یک تروریست به هلاکت رسید و دیگری دستگیر شد که مقادیر قابل توجهی سلاح و مهمات از محل اختفای آنان کشف و ضبط شد.
 مشخص است که حفظ امنیت کشور در شرایطی که گروهک‌های تروریستی در مرزهای شرق و غرب کشور با برخورداری از حمایت‌های لجستیکی امریکا و رژیم صهیونیستی فعالند و در مواردی با گسیل مزدوران خود جنایات گسترده‌ای همچون حادثه تروریستی کرمان را رقم می‌زنند به سطوح متفاوتی از مقابله با گروهک‌ها تا مواجه کردن قدرت‌های حامی شان با انتقام سخت نیاز دارد.
ملزم کردن کشورهایی که خاکشان به مقر گروهک‌های تروریست‌ تبدیل شده به پایان دادن به این استقرار و اگر نه مجاز دانستن جمهوری اسلامی ایران به مقابله نظامی با تروریسم در نزدیکی مرزهای خود از آن نوع که در سال‌های اخیر در زیر ضرب قرار دادن مقر گروهک‌های تروریست مستقر در خاک عراق سابقه داشته، راهکار ناگزیری است که در صورت ادامه ناامنی در مرزهای شرقی متصور خواهد بود.

جستجو
آرشیو تاریخی