اخبــار

امریکا در یک قدمی اخراج از عراق
نخست‌وزیر عراق گفت که اقدامات ارتش امریکا در عراق بی‌ثبات‌کننده است و آنها باید فوراً از این کشور خارج شوند.
به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق همچنین گفت:«برای توقف تنش‌های منطقه‌ای، جنگ غزه باید تمام شود. حملات گروه‌های عراقی به نیروهای امریکایی واکنش تلافی‌جویانه امریکا را برانگیخته است. عراق، امریکا را دشمن خود نمی‌داند اما به ائتلاف ضد داعش دیگر نیازی نیست.» وی همچنین تأکید کرد:«عراق خواهان خروج قابل مذاکره و سریع نیروهای نظامی تحت رهبری امریکا از خاک این کشور است اما ضرب‌الاجلی برای آن تعیین نشده است.» این در حالی است که ضیاء الناصری، مشاور رسانه‌ای محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق نیز به خبرگزاری جهان عرب خبر داد: «دولت بغداد طرف امریکایی را درباره ضرورت آغاز مذاکرات در خصوص جدول زمانی خروج نیروهای ائتلاف بین‌المللی از این کشور مطلع کرده‌ است.»

حملات دوباره به پایگاه‌های امریکا در سوریه
در تداوم حملات گروه‌های مقاومت عراق علیه مواضع امریکایی-صهیونیستی روز گذشته مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد، مقر نظامیان امریکایی در میدان نفتی کونیکو در نزدیکی دیرالزور در سوریه را هدف حمله موشکی قرار داده است.  
به گزارش سانا، این مقاومت در بیانیه خود ابراز داشت که رزمندگان ما در ادامه رویکرد مقاومت در برابر اشغالگر و در پاسخ به قتل‌عام‌های رژیم غاصب علیه اهالی غزه، با رگبار موشک‌ها به پایگاه نیروهای اشغالگران امریکایی در میدان کونیکو در سوریه حمله کردند.  این سومین حمله مقاومت اسلامی عراق به پایگاه‌های امریکا در سوریه از ظهر سه‌شنبه تا ظهر چهارشنبه بود. گروه‌های عراقی با هدف قراردادن بیش از یکصد باره پایگاه‌های امریکایی در عراق و سوریه به امریکایی‌ها تفهیم کرده‌اند که هزینه حمایت از رژیم صهیونیستی در کشتار مردم غزه بسیار بالاست.

جستجو
آرشیو تاریخی