شهری

رئیس شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد
آماده‌سازی زیرساخت‌ها برای واردات ۲۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت برقی
 رئیس شورای اسلامی شهر تهران در جلسه روز گذشته شورای شهر تهران گفت: در تهران سوخت مازوت برای نیروگاه‌ها استفاده نمی‌شود و گفته شده موارد موجود پلمب شده است.در استان البرز هم اعلام شده که در نیروگاه‌ها از سال قبل تاکنون مازوت سوزانده نشده است. آلودگی دیگر نیروگاه‌ها همچون شازند هم به تهران نمی‌رسد.
به گزارش ایرنا، مهدی چمران اظهار کرد:۷۰ تا ۸۰ درصد از آلایندگی در تهران به‌خاطر منابع متحرک از جمله خودروهاست که سهم موتورسیکلت‌ها در این شرایط آلایندگی ۲۰ درصد است.
چمران درمورد برقی‌سازی حمل و نقل عمومی گفت: قراردادی بین شهرداری و وزارت صمت برای واردات ۲۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت برقی امضا شده و زیرساخت‌ها توسط وزارت صمت درحال ایجاد است تا مورد بهره‌برداری عمومی قرار بگیرد.
وی یادآور شد: وزارت صمت باید کارخانجات داخلی را هم وارد تولید موتورسیکلت برقی کند؛ چراکه وقتی تولید عمده صورت بگیرد، قیمت‌ها نیز کاهشی خواهد شد ضمن اینکه باید باتری‌ها با قیمت به صرفه تولید شود.
چمران با بیان اینکه راه‌اندازی کارخانه بازیافت نخاله‌های ساختمانی اقدامی بسیار مطلوب است، اما هنوز طرح جامع پسماند به‌طور کامل در شهر اجرا نشده است، ابراز امیدواری کرد که شاهد مناظر نازیبا در شهر به واسطه جمع‌آوری پسماندها نباشیم.
وی تأکید کرد: طرح‌هایی همچون نُوماند از سال ۱۳۸۲ دنبال شده است و امیدواریم روند اجرای آن تداوم یابد و به نتیجه برسد.
 
 شهرداری تهران ملزم به ارتقای ایمنی معابر و عرصه‌های عمومی شهر شد
دویست و ششمین جلسه علنی شورا، به بررسی طرح «الزام شهرداری تهران به ارتقای ایمنی معابر و عرصه‌های عمومی شهر تهران» اختصاص داشت که این طرح در نهایت با رأی مثبت اکثریت اعضا به تصویب رسید.
رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران با تشریح جزئیات این طرح، گفت: شهرداری تهران موظف است برای تأمین حقوق عامه شهروندی، نظم عمومی در تردد، ایمنی معابر شهر در عرصه‌های عمومی با همکاری دستگاه‌های مسئول نسبت به ارائه برنامه و همچنین تهیه دستورالعمل‌های مربوطه اقدام کند.
مهدی بابایی با بیان اینکه دستورالعمل‌ها باید براساس مقررات ملی ساختمان صورت بگیرد، افزود: دستورالعمل‌های ایمنی و نظارتی حفاری انشعابات و مسیرهای عملیات اجرایی سازمان‌های خدمات‌رسان که منجربه انسداد معابر و محدودسازی شبکه معابر و راه‌های عمومی و اخلال در تردد شهروندان می‌شود، باید توسط شهرداری به‌روز‌رسانی شود.
این عضو شورای شهر تهران اظهار کرد: در راستای نظام‌مند شدن فرایندها و هماهنگی واحدهای مرتبط شهرداری تهران، سازمان‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی و نظارتی ذیربط، شهرداری تهران مکلف است با استفاده از ظرفیت سامانه‌های هوشمند موجود در شهرداری با سازمان‌های مرتبط «طرح ارتقای ایمنی معابر، عرصه‌های عمومی و شبکه راه‌ها» را اجرا کند و درصورت نبود سامانه هوشمند در راستای اجرای طرح، شهرداری موظف است در ۶ ماه پس از ابلاغ مصوبه برای ایجاد و راه‌اندازی سامانه هوشمند اقدام کند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی