معاون کارآفرینی و اشتغال مرکز توانمندسازی سازمان بهزیستی اعلام کرد

اعطای تسهیلات بانکی به کارفرمایان مددجویان بهزیستی

معاون کارآفرینی و اشتغال مرکز توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور گفت: کارفرمایانی که مددجویان بهزیستی را استخدام می‌کنند، بنا به درخواست خود می‌توانند از تسهیلات بانکی استفاده کنند.
به گزارش ایرنا، محسن ایروانی افزود: این کارفرمایان اگر بخواهند از تسهیلات 4 درصد استفاده کنند به ازای هر نفر ۱۵۰ میلیون تومان و در ۲۸ رسته شغلی مشخص، به ازای به‌کارگیری هر فرد معلول ۳۰۰ میلیون تومان دریافت می‌کنند. این ۲۸ رسته شغلی را بانک مرکزی تأیید کرده که در رسته‌های شغلی مانند پوشاک و بسته‌بندی خرماست که برای راه‌اندازی آن به پول بیشتری نیاز است.
وی تأکید کرد: بنابراین کارفرمایان می‌توانند در رسته‌های مورد تأیید بانک مرکزی ۳۰۰ میلیون تومان و در بقیه رسته‌ها ۱۵۰ میلیون تومان به ازای هر فرد، تسهیلات 4درصد و هفت ساله دریافت کنند.
معاون کارآفرینی و اشتغال مرکز توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور گفت: تسهیلات دیگری نیز برای کارفرمایان وجود دارد که با نرخ سود بالاتر است اما سرانه‌اش بیشتر می‌شود؛ به طورمثال کارفرما می‌تواند از ۵۰۰ میلیون تومان تا ۹۰۰ میلیون تومان به ازای استخدام هر فرد تحت پوشش بهزیستی، تسهیلات دریافت کند.
جستجو
آرشیو تاریخی