صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هفتاد و سه - ۱۷ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هفتاد و سه - ۱۷ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۲۲

شهری

شهردار تهران در مراسم آغاز عملیات اجرایی نظام تحول امور رفت و روب، نظافت و مدیریت پسماند عنوان کرد
پرونده زباله گردی بسته می‌شود
شهردار تهران با بیان اینکه طرح تحولی در موضوع جمع‌آوری و رفت و روب زباله شروع شده است، گفت: با اجرای کامل این طرح و کنار گذاشته شدن دست‌های ناصواب، پرونده زباله گردی در پایتخت بسته خواهد شد.
به گزارش ایرنا، علیرضا زاکانی، دیروز، در نودمین رویداد شنبه امید و افتخار که به آغاز عملیات اجرایی نظام تحول امور رفت و روب، نظافت و مدیریت پسماند شهر تهران و بهره‌برداری از کارخانه سه هزار و ۳۰۰ تُنی بازیافت و استحصال شن و ماسه از پسماند ساختمانی اختصاص داشت، افزود: برخی موضوعات به طور مستقیم با مجموعه مدیریت شهری ارتباط دارد که یکی از آنها نگاه تحولی در زمینه جمع‌آوری پسماند است.
وی گفت: در شهر تهران نوع قراردادها و پیمان‌ها در زمینه جمع‌آوری پسماند معیوب بود که از این نقص سوء‌استفاده می‌شد. شهردار تهران با بیان اینکه کار جدی در این زمینه انجام نشده است، ادامه داد: مأموریت جدید تحول، در دستور کار خدمات شهری و پسماند قرار گرفت و بطور طبیعی انتظارات زیاد بود.
زاکانی با بیان اینکه انتقال محمدی مدیرعامل فعلی پسماند که شهردار منطقه ۶ بود، به‌دلیل ایجاد تحول در موضوع پسماند صورت گرفت، گفت: با پیمان‌های زیادی مواجه بودیم و هیچ نظام یکپارچه‌ای وجود نداشت. در موضوع انتقال و جمع‌آوری پسماند مشکلاتی داشتیم و شبکه‌های متعددی شکل گرفته بود. امروز ۱۴ پیمانکار متولی جمع‌آوری پسماند‌تر و خشک و همچنین برف روبی و رفت و روب شده‌اند. خود پیمانکاران موظف شده‌اند تجهیزات را تأمین کنند که اکنون ۲۰۰ دستگاه مکانیزه وارد ناوگان رفت و روب و جمع‌آوری شده است. در مسیر موجود اتفاقی که باید بیفتد انجام و بسترها فراهم شده است و از این ماه و از ابتدای ماه آینده (بهمن) کارها به پایان خواهد رسید و عملیات اجرایی محقق می‌شود.
زاکانی با بیان اینکه وجود پیمانکاران و متولیان متعدد، ظلم بزرگی به تهران بود، گفت: روزانه هفت میلیون تن زباله در تهران تولید می‌شود که با قبول مسئولیت پیمانکاران، دیگر شاهد دست‌های ناصواب در موضوع زباله گردی نخواهیم بود و با همکاری دستگاه‌ها مراکز خرید زباله برچیده و موضوع زباله گردی بسته خواهد شد.
وی درخصوص راه‌اندازی کارخانه زباله سوز ۶ هزار تنی و استحصال برق از زباله گفت: در سفر به کشور چین، در این خصوص تفاهمنامه‌ای بسته شد و موضوع راه‌اندازی این دستگاه در حال پیگیری است.
زاکانی افزود: این کارخانه پسماندسوز می‌تواند روزانه تا ۲ هزار و ۴۵۰ مگاوات برق ناشی از سوزاندن زباله‌های تهران تولید کند که این توان تولیدی در داخل کشور و البته برای صادرات مورد استفاده قرار می‌گیرد.
بهره‌برداری از کارخانه بازیافت شن و ماسه از پسماند ساختمانی
شهردار تهران درخصوص پسماندهای ساختمانی یادآور شد: هم‌اکنون حدود ۱۰ هزار از ۳۰ هزار تن نخاله‌های ساختمانی استحصال می‌شود که با راه‌اندازی این کارخانه در منطقه چهار در فاز اول، سه هزار و ۳۰۰ تُن و در ادامه تا هشت هزار تُن پسماند ساختمانی استحصال خواهد شد.
وی با اشاره به اجرای برنامه‌هایی به منظور تغییر چهره شهر در حوزه زیباسازی، تأکید کرد: با اقدامات در دست اجرا، قطعاً چهره شهر تغییر خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک تهران خبر داد
افزایش سامانه‌های دوربینی در محدوده‌های کامیون ممنوع و جناغی
مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران از افزایش دوربین‌های محدوده کامیون ممنوع و ممنوعیت سرعت در پایتخت خبر داد.
حمید برادران در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا تعداد دوربین‌های سطح شهر افزایش می‌یابد، افزود: به صورت سالانه شهرداری تهران برای حل مشکل نقاط حادثه خیز و افزایش سامانه‌های دوربین اقداماتی انجام می‌دهد؛ به‌گونه‌ای که در محدوده کامیون ممنوع و در حوزه سرعت، تا پایان سال، ۳۰ سامانه را اضافه می‌کنیم و در مورد ثبت تخلف جناغی که در محدوده جناغی خروجی بزرگراه‌ها اجرایی خواهد شد تا پایان سال ۱۰ سامانه به صورت پایلوت اجرایی می‌شود.
وی افزود: سامانه کنترل «سرعت متوسط» در شهرداری آغاز شده است. سال گذشته این سامانه در ۱۰ مقطع تست شده است و به دنبال این هستیم که با توجه به تأیید و تخصیص کد جریمه برای سرعت متوسط، ظرفیت سامانه را بر اساس سرعت پیمایش در طول مسیر گسترش دهیم.
برادران با بیان اینکه در حال حاضر درصدد آن هستیم که معاینه فنی را به تمام زیرساخت دوربین‌ها اضافه کنیم تا معاینه فنی همه خودروها کنترل شود، اظهار کرد: حتی با بررسی پیشنهاداتی برای معاینه فنی خودروها، می‌توانیم گام‌های بلندتری برداریم؛ به‌عنوان مثال می‌توانیم عدم دریافت معاینه فنی از مراکز تهران برای رانندگان تهرانی را کنترل کنیم تا رانندگان حتماً ملزم باشند از مراکز تهران معاینه دریافت کنند که به ما کمک می‌کند کنترل بیشتری بر آلایندگی خودروها داشته و سطح آلایندگی را کاهش دهیم.

جستجو
آرشیو تاریخی