تمرین بانشاط تیم ملی پس از پیروزی بر بورکینافاسو

یوزها با هیجان و امید در راه جام ملت‌ها

تیم ملی فوتبال ایران که خود را برای حضور در جام ملت‌های آسیا آماده می‌کند، جمعه ‌شب در دیداری تدارکاتی در جزیره کیش به مصاف بورکینافاسو رفت و با نتیجه 2-1 به برتری رسید. شاگردان امیر قلعه‌نویی از ساعت ۱۲:۴۵ دیروز هم در زمین ورزشگاه المپیک کیش به تمرین پرداختند. یکی از اتفاق‌های جالب این بود که پیش از ورود بازیکنان به زمین، شجاع خلیل‌زاده آب‌پاش کنار زمین را به سمت محمدحسین کنعانی‌زادگان گرفت تا این بازیکن را خیس کند! امیر قلعه‌نویی پیش از شروع تمرین، توپ یک هوادار خردسال به نام آریوبرزن را امضا کرده و به بیان خصایص سردار ایرانی با این نام در تاریخ کشورمان پرداخت. حمید مطهری و آندرانیک تیموریان در بخشی از تمرین به پاس‌کاری تک‌ضرب پرداختند که این موضوع کری و کل‌کل بین این دو مربی را به همراه داشت. مطهری پاس‌های محکمی به آندو می‌فرستاد و او نگران پارگی تاندونش شده بود. پس از دویدن، بازیکنان روی زمین دراز کشیده و تمرین شکم و ریکاوری عضلات را زیر نظر مربی بدنساز انجام دادند. گفتنی است محمد محبی و صادق محرمی زیر نظر پزشک تیم در محل اقامت تیم ملی به تمرین می‌پردازند. رامین رضاییان که در روزهای اخیر در تمرینات تیم ملی غایب بود، دیروز برای اولین بار برای لحظاتی در کنار سایر هم‌تیمی‌هایش تمرین کرده و در بخش آقا وسط حضور داشت. در بخشی از تمرین، دینکا آلین، مربی دروازه‌بان‌های رومانیایی تیم ملی سید حسین حسینی را از سایر نفرات جدا کرده و به صورت اختصاصی با او تمرین می‌کرد.
 مشکل بیرانوند جدی نیست
علیرضا ‌بیرانوند سنگربان ایران، در نیمه اول دیدار دوستانه برابر بورکینافاسو آسیب دید و جایش را در آغاز نیمه دوم به پیام نیازمند داد تا باعث نگرانی شود ولی به گزارش ایسنا، بیرانوند از ناحیه استخوان ساق پا دچار ضرب‌دیدگی شده و با چند جلسه استراحت مشکلی برای همراهی تیم ملی نخواهد داشت. بیرو دیروز حضور فعالی در تمرینات نداشت و پس از چند دقیقه صحبت با سرمربی تیم، روی یک صندلی نشسته بود.
 
جلسه توجیهی داوری برای بازیکنان
پیش از ظهر امروز جلسه توجیهی داوری رقابت‌های جام ملت‌های آسیا با حضور اعضای تیم ملی برگزار شد و دانیال مرادی از اعضای کمیته داوران فدراسیون فوتبال نکات مختلفی از قوانین داوری رقابت‌های بین‌المللی را برای بازیکنان تیم ملی مرور کرد. در این جلسه قلعه‌نویی نیز حضور داشت.
 
بازگشت طارمی به تهران
تمرینات تیم ملی در حالی امروز در جزیره کیش ادامه دارد که شاگردان قلعه‌نویی در جلسه تمرینی صبح امروز به ریکاوری پرداختند. محمد محبی و صادق محرمی زیر نظر پزشک تیم در محل اقامت تیم ملی تمرین کردند. مهدی طارمی ظهر دیروز با اجازه از سرمربی و سرپرست تیم ملی برای انجام کار شخصی چند ساعت به تهران سفر کرد و فردا صبح به جمع ملی‌‌پوشان اضافه خواهد شد.
 
ایران دومین تیم مُسن جام ملت‌ها
کنفدراسیون فوتبال آسیا اسامی کامل بازیکنان 26 تیم حاضر در مسابقات جام ملت‌های آسیا 2023 قطر را اعلام کرد که در این میان، تیم ملی ایران با میانگین سنی 29 سال دومین تیم مُسن جام ملت‌هاست. سیواراک تدسونگ‌نئون دروازه‌بان تیم ملی تایلند با 39 سال و هشت ماه و 17 روز، مُسن‌ترین بازیکن جام ملت‌ها لقب گرفت و ماکسیم صراف دروازه‌بان تیم ملی سوریه با 18 سال و 9 ماه و 23 روز، جوان‌ترین بازیکن هجدهمین دوره این رقابت‌ها خواهد بود. لبنان با میانگین   29.27 پیرترین تیم این رقابت‌هاست و اندونزی هم با میانگین 23.8 جوان‌ترین تیم جام ملت‌ها به شمار می‌رود.

 

برخی‌ دوست ندارند آرامش تیم ملی حفظ شود
تاج: فوتبال با هیچ چیز قابل مقایسه نیست
مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال، در خصوص نشست رؤسای فدراسیون‌های ورزشی با داوود منظور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به ایرنا گفت: «در این نشست که حدود سه‌ ساعت به طول انجامید، همه صحبت‌ها مطرح شد اما اینکه تا چه حد قابلیت اجرایی شدن داشته باشد و به سرانجام برسد بحث دیگری است که امیدواریم محقق شود. بیشتر حرف دوستان در این نشست آن بود که چانه ورزش را خیلی سبک گرفته‌اند. البته او در سخنان خود نشان داد اطلاعات خوبی از ورزش دارد اما همین‌که چندساعت بنشیند و صحبت‌های دست‌اندرکاران ورزش را بشنود، نکته بسیار مهمی است که دلگرمی ایجاد می‌کند.»
او ادامه داد: «فوتبال با هیچ پدیده اجتماعی قابل مقایسه نیست. در فوتبال جام باشگاه‌های آسیا، جام ملت‌های آسیا، جام جهانی و مسابقات دیگری را داریم که همه اینها هزینه‌بر است. اگر پول‌های فیفا به ایران بیاید حاضریم هر چه از دولت کمک دریافت کرده‌ایم را بازگردانیم و کمک هم کنیم. با همه این شرایط و با وجود همه تنگناها کارمان را ادامه می‌دهیم اما واقعیت این است که انتظار از تیم ملی بالاست. خوشبختانه تیم ملی در شرایط خوبی به سر می‌برد و آرامش در تیم حاکم است اما برخی‌ دوست ندارند این آرامش حفظ شود و با شیطنت‌هایی این نظم را به هم می‌ریزند.»

جستجو
آرشیو تاریخی