سلامت

وزیر بهداشت: رکورد مشارکت مردم در پویش ملی سلامت شکسته شد
ویروس جدیدی به کشور وارد نشده است، مردم‌نگران نباشند
وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: بیش از ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در پویش ملی سلامت شرکت کردند و می‌توان گفت که رکورد مشارکت مردم در این پویش شکسته شد .
باید از آنان برای مشارکت در چنین پویشی که برای سلامت خود آنان است، تشکر کرد.
به گزارش ایرنا، «بهرام عین‌اللهی» دیروز در حاشیه جلسه هیأت دولت، در جمع خبرنگاران، افزود: در پویش ملی سلامت مشخص شد که حدود ۶۷۰ هزار نفر از افراد شرکت کننده از مشکل فشار خون خود اطلاع نداشتند و در این پویش از چنین مشکلی مطلع شدند و حدود ۳۵۰ هزار نفر نیز از مشکل دیابت خود اطلاع یافتند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تأکید کرد: امروز سبک زندگی ما به خصوص در سطح شهرها و بویژه شهرهای بزرگ مشکل دارد؛ میزان کم ورزش و مصرف بالای غذاهایی با چربی و نمک بالا، سلامت مردم را به مخاطره انداخته است .یکی از مسائل مهمی که مردم باید به آن توجه کنند اصلاح سبک زندگی، فعالیت بدنی و ورزش است که می‌تواند از ابتلا به دیابت و فشار خون آنان جلوگیری کند.

استقرار شرکت‌های دانش بنیان حوزه سلامت در پارک علم و فناوری شهید سلیمانی
وزیر بهداشت: ضرورت توجه به دیپلماسی علم در دانشگاه‌های علوم پزشکی
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه آغاز عملیات استقرار شرکت‌های دانش بنیان حوزه سلامت در پارک علم و فناوری شهید قاسم سلیمانی تأکید کرد: از دانشگاه‌های علوم پزشکی انتظار داریم در تولید علم کوشاتر باشند زیرا این امر برای ما مهم بوده و دیپلماسی علم باید مورد توجه دانشجویان و پژوهشگران باشد و به ملت خودمان وفادار باشند.
به گزارش ایرنا، بهرام عین‌اللهی با اشاره به تاریخ پرافتخار ایران در حوزه سلامت در ۴۴ سال اخیر گفت: ایران در عرصه سلامت با تحریم‌های ظالمانه از سوی دشمن خوش درخشیده و دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان دانشگاه برتر در منطقه مطرح بوده است.
عین‌اللهی ادامه داد: مراکز تحقیقاتی متعلق به همه اساتید است و انتظار داریم از این مراکز استفاده و اقدامات بموقع انجام دهند. عین‌اللهی افزود: پارک‌های علم و فناوری را نهاد حمایتی می‌دانیم که حلقه اتصال بین مراکز علمی و پژوهشی با کارآفرینی ایجاد می‌کنند و انتظار داریم امکانات متنوع برای تبدیل علم به تولید را ایجاد کند.
 
 تولید 180 دستگاه پیشرفته در دانشگاه علوم پزشکی تهران
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز در این مراسم گفت: فناوری‌ها از مزیت‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران است. مجموع تولیدات این دانشگاه ۱۸۰ دستگاه و تجهیزات پیشرفته از جمله رباط جراح است که در داخل کشور تولید شده و این توانمندی بالای کشورمان را در سطح منطقه مطرح می‌کند.
حسین قناعتی افزود: بیش از ۱۰۰ شرکت فناور به عنوان استارتاپ پشت درها در انتظار هستند که امیدواریم با تخصیص اعتبار با دانشگاه علوم پزشکی تهران همکاری کنند.
 ۱۵۰ شرکت دانش بنیان در این پارک مستقر خواهند شد.

جستجو
آرشیو تاریخی